handdator

Visa fullständig version : Genteknik inom cancerforskning


Permaximum
2013-10-29, 11:12
Okej, detta är en tråd som handlar om hjälp i ett skolarbete. Men jag frågar inte om hjälp med hela arbetet eller så utan jag frågar er endast ifall ni har några på länkar att dela med er av så jag får en start i alla fall. Vet inte riktigt om detta bryter mot forumreglerna men jag ska anmäla mitt eget inlägg så för modsen göra en bedömning.

Jag ska skriva en rapport om genteknik inom cancerforskning. Jag ska söka upp information om varför man vill göra detta och vad det finns för eventuell kritik och sen ska jag skriva vad jag själv anser utifrån de fakta jag funnit.

Själva ämnet finns det ju ganska mycket om men eftersom det är ganska så solklart varför man vill bedriva forskning för att finna botemedel mot cancer så är det (för mig) svårt att hitta så mycket annat. Har ni några bra källor jag kan utgå ifrån för jag hittar verkligen ingenting vettigt, har hållit på googla i över två timmar. Ska skriva sex sidor om detta så jag behöver ha ganska mycket info om saken.

Har nyss börjar plugga igen efter tolv års avbrott så jag är lite ovan sånt här ännu.

Tack på förhand

Zorgus
2013-10-29, 11:48
En fråga man skulle kunna skriva om är huruvida cancer är ärftligt eller inte. Bara för att det är en genetisk sjukdom (dvs defekta gener) så tror en del att det är ärftligt, vilket det inte alls är.

Permaximum
2013-10-29, 12:14
En fråga man skulle kunna skriva om är huruvida cancer är ärftligt eller inte. Bara för att det är en genetisk sjukdom (dvs defekta gener) så tror en del att det är ärftligt, vilket det inte alls är.

Jo, visst. Hade varit intressant skriva om lite sådant men i min uppgift står det bara att jag ska skriva om varför man vill bedriva genforskning inom området och eventuell kritik. Så mängden områden jag får skriva om minskar ganska mycket.