handdator

Visa fullständig version : Arm trasig, bulk?


antoo
2013-10-28, 14:34
Jag håller på med brottning och till det styrketräning. Jag bulkar just nu för jag behöver lite mer muskler och vill gå upp i viktklass. All träning gick så bra och det har gett resultat, men när min högra armbåge gick ur led så blev det inte lika roligt. Jag ska ta bort gipset på fredag. Armen gick ur led för tolv dagar sen och jag har i princip bara kunnat tränat ben och mage. Men utan vikter på axlarna och sådant. Jag får ju inte störa min högerarm. Tycker ni att jag ska fortsätta min bulk eller hur tycker ni? Jag är bara 14 och vill bara bli större, vill inte deffa. Men jag vill ju heller inte bli för tjock. Att jag lägger på mig fett räknar jag ju med men vill ju såklart också lägga på mig muskler. :) Nu kan jag ju bara träna ben och mage vad jag kommer på just nu. Ge mig gärna tips på annan träning också om ni har några idéer! :)
Postat via en mobil enhet

Pejn
2013-10-28, 14:56
Du är 14år, ta det lungt. du kan ju knappt bygga nå muskler vid den åldern iallafall?

Vila och bli återställd, fortsätt sen.

R Scarpa27
2013-10-28, 19:24
hade spricka i handleden som precis läkt ihop, vila veckor och körde annan träning så länge...

sen var jag tillbaka efter vila, men fortsatte min bulk som vanligt under vilan.
kör lite benövningar, rygg, mage, kanske cardio lite allt möjligt i lagom tempo tills du är läkt, and bulk on.
allt har sin tid du är 14, och kan träna hela livet sen =)....

cero
2013-10-28, 19:30
Nej, bulk när du inte kan träna ordentligt är bara slöseri.

Fortsätt träna på energibalans (dvs så du är viktstabil) tills dess att skadan har läkt. Sedan kan du fortsätta bulka som vanligt.

Ang träningen: se till att du har perfekt teknik i övningarna (spec de som involverar ryggen - marklyft, knäböj, militärpress, raka marklyft, framåtlutande rodd osv), och tränar efter ett bra program som är anpassat efter din nivå (nybörjarprogram kanske?) och dina mål. Det största felen personer i din ålder gör är att de tränar med dålig teknik, och allt för ostrukturerat vilket bara leder till skador och uteblivna resultat.

antoo
2013-10-29, 10:37
Tack för era svar! :)
Postat via en mobil enhet