handdator

Visa fullständig version : så grymt trött på detta.. MAGEN


Ozziking
2013-10-27, 17:47
Alltså jag måste få lite tips och råd.

Jag vill såklart ha ett snyggt 6-pack etc ni kan grejen. Men jag hittar ALDRIG någon kontakt i magen när jag tränar den eller hur jag tränar den.

Cablecrunches har jag testat alla möjliga knep med, förlängt, utan bänk, lättare vikt, bak och fram, stående .. Ah you name it. = INGEN KONTAKT ALLS

skulle jag göra crunches eller liknande måste jag upp i 300-400 för att det ska kännas.

Idag tränade jag magen såhär:

Cablecrunch 5x max - 59kg

crunch på boll - 4x25

crunch på boll med vikt - 4x20

vanliga crunches och 8 minute abs när jag kom hem ( bor 1 minut från gymmet )

det går inte..?! jag gjorde flera övningar och försökte hitta kontakten.. brukar hålla mig till 2-3 men jag blir galen :smash:*gah!**gah!**gah!**gah!*

lite tips???

knuckles
2013-10-27, 17:49
Testa viktade crunches då eller dragonflags.

Ozziking
2013-10-27, 17:50
Testa viktade crunches då eller dragonflags.

done that, nothing.

Ozziking
2013-10-27, 17:51
Samma sak med vaderna.. lite tips? :) brukar köra sittande vadpress..

pezrulezhaakon
2013-10-27, 17:57
Ozziking

Du måste lära dig korrekt utförande. Om du gör 300-400 crunches och inte känner nåt så gör du definitivt nåt annat än du ska.

Ozziking
2013-10-27, 17:58
Jag har korrekt utförande, det kanske var lite överdrivet men hajjar ni? Jag får ingen kontakt fastän jag gör HELT korrekt. Och ja jag vet det har gått igenom med en personlig tränare.

Dock inte cable crunches. Men därför har jag låg vikt och försöker hitta rätt, har inte funkat i en månad nu. grrr

Morty
2013-10-27, 17:59
Vill gärna se dig göra fler än 10 ordentliga dragonflags.

rooz
2013-10-27, 18:03
Vill gärna se dig göra fler än 10 ordentliga dragonflags.

This

Typ såhär
ZUSCsQI4fLU

pezrulezhaakon
2013-10-27, 18:04
Ozziking

Nej, inte en chans att du har korrekt teknik. Backa bandet och gör rätt.

Tobbey
2013-10-27, 18:10
Jag har korrekt utförande, det kanske var lite överdrivet men hajjar ni? Jag får ingen kontakt fastän jag gör HELT korrekt. Och ja jag vet det har gått igenom med en personlig tränare.

Dock inte cable crunches. Men därför har jag låg vikt och försöker hitta rätt, har inte funkat i en månad nu. grrr

Utifrån det som jag sett vissa personliga tränare lära ut tycker jag en del grejer verkar vara helt åt helvete. Marklyften brukar alltid se väldigt konstiga ut, bara som exempel. De tittar upp i taket "eftersom vikten ska uppåt" och knäböjer ner och upp vikten. Självklart utförs övningen med 25-30kg.

Morty
2013-10-27, 18:14
This

Typ såhär
ZUSCsQI4fLU

fuck vad vackert

Snubben
2013-10-27, 18:19
Ozzi, försök filma när du gör någon av övningarna så kommer du få riktigt bra feedback.

PureWhey
2013-10-27, 18:21
fuck vad vackert

+1 *popcorn*

Snubben
2013-10-27, 18:37
F ö. Ozzi så kan jag lyfta att jag fick sänk mina vikter rejält och åter se över min teknik innan min magträning klickade. Personlige anser jag att magen är den svåraste att träna då man gärna vill slänga på vikter och visa hur stark man är men, tyvärr, det som händer är att andra muskler får ta över större delen av arbetet och amnt ror att det är magen som arbetar.

Efter att ha sänkt och börjat att fokusera till 100% att bålen skall göra arbetet så har det gått riktigt bra för mig. Visualisera, verkligen fokusera, sänk vikterna så kommer det.

Ett exempel på vad man bör tänka på;

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=2fbujeH3F0E#t=81

När jag försökte göra liknande, fast med snöre så arbetade jag mer med baken/låren, de rörde sig fram och tillbaka samt tillät mig inte att sträcka ut magmusklerna så man når toppläget. Jag trodde att jag gjorde det men efter att ha filmat och tittat så insåg jag hur fel ute man vart.

http://www.youtube.com/watch?v=NJQROeaBiVE

Filmen ovan visar på ett ungefär hur jag gör, jag har går dock lite mer bakåt med baken då jag upplever att jag får bättre kontakt/"crunch" men det är, med stor sannolikhet, inbillning. Men det funkar för mig.

Ozziking
2013-10-27, 19:19
F ö. Ozzi så kan jag lyfta att jag fick sänk mina vikter rejält och åter se över min teknik innan min magträning klickade. Personlige anser jag att magen är den svåraste att träna då man gärna vill slänga på vikter och visa hur stark man är men, tyvärr, det som händer är att andra muskler får ta över större delen av arbetet och amnt ror att det är magen som arbetar.

Efter att ha sänkt och börjat att fokusera till 100% att bålen skall göra arbetet så har det gått riktigt bra för mig. Visualisera, verkligen fokusera, sänk vikterna så kommer det.

Ett exempel på vad man bör tänka på;

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=2fbujeH3F0E#t=81

När jag försökte göra liknande, fast med snöre så arbetade jag mer med baken/låren, de rörde sig fram och tillbaka samt tillät mig inte att sträcka ut magmusklerna så man når toppläget. Jag trodde att jag gjorde det men efter att ha filmat och tittat så insåg jag hur fel ute man vart.

http://www.youtube.com/watch?v=NJQROeaBiVE

Filmen ovan visar på ett ungefär hur jag gör, jag har går dock lite mer bakåt med baken då jag upplever att jag får bättre kontakt/"crunch" men det är, med stor sannolikhet, inbillning. Men det funkar för mig.


Tack! ska kolla på dessa.

Dragonflags är jag för klen för men tänker på basicövningar, crunches, cable etc

Ozziking
2013-10-27, 19:21
Ozzi, försök filma när du gör någon av övningarna så kommer du få riktigt bra feedback.

hur lägger jag upp filmerna då? :)

Ozziking
2013-10-27, 19:23
Men har ni några magövnings tips utöver cc då? ska man träna in dragonflags eller?

Brukar efter rygg passet och bröst passet köra 8 minute abs och mike changs 6 min ab workout.

när jag kör ben och mage lägger jag krut på cc och något mer

Joe Hardgainer
2013-10-27, 19:27
Släng upp en bild. Jag gissar att huvudproblemet är att dina magmusklerna ligger under ett duktigt lager med späck, och då kommer det inte spela någon nämnvärd roll ifall du kör mage 1 dag eller 6 dagar i veckan.

Snubben
2013-10-27, 19:33
hur lägger jag upp filmerna då? :)

Youtube?

LillisJ
2013-10-27, 19:38
Jag får aldrig kontakt i varken bröst eller lats. Båda råkar vara mina bäst utvecklade muskler. *jorgen*

Ozziking
2013-10-28, 16:19
Grabbar är Det bra att köra typ 30 minuter crosstrainer dagen efter legday? Eller är det dåligt för muskeluppbyggnaden?

pepplez
2013-10-28, 16:55
Grabbar är Det bra att köra typ 30 minuter crosstrainer dagen efter legday? Eller är det dåligt för muskeluppbyggnaden?

Du är så pass liten att det inte spelar någon roll.