handdator

Visa fullständig version : för lite sömn - konsekvenser?


victoria3
2013-10-27, 16:06
Hej!

Har en fråga gällande vad som händer fysiskt och psykiskt om man under många år lidit av sömnproblem. Jag har inga problem att somna men vaknar ca 10-15ggr per natt och har gjort så under några års tid. Vill inte äta sömntabletter, har prövat och biverkningarna dagen efter var inte roliga..

Senaste två dagarna har sömnen varit extremt rubbad samt dragit på mig en liten infektion (hade feber igår). Vaknade idag och har sånt tryck över bröstet, dimsyn och känner mig helt slutkörd (trött i kroppen) samt borta i huvudet.

Jo, äter Venlafaxin 187,5mg sen 6 månader tillbaka pga just depression och ångest. Och som jag mår idag är som en flashback på hur jag mådde innan jag började med tabletterna, jätteläskigt då jag är livrädd för att ramla tillbaka dit igen.. Venlafaxinet har varit toppen för mig men undrar kanske om jag har för låg dos och måste höja då jag mått lite si och så sista tiden. Dessa tabletter har tyvärr haft en negativ inverkan på sömnen såsom svettningar under natten.

Ni får jättegärna komma med idéer, tips och råd gällande venlafaxin om ni har några!!!

Fortsatt trevlig söndag på Er!!!

Tjockiz
2013-10-27, 16:17
Det är negativt för kroppen med för lite sömn.
Men stressa inte över det för då kan du inte sova.
Sov gott.

cero
2013-10-27, 18:37
Har du sökt proffessionell hjälp för dina sömnproblem? Antar att du har det för depressionen eftersom att du äter medicin?