handdator

Visa fullständig version : Kritik på detta schema?


Drwort
2013-10-26, 17:00
Hej,

Skulle gärna vilja ha lite kritik på detta schemat jag hittade och tyckte såg bra ut för mig.

dag 1: Bröst, Triceps
dag 2: Rygg, Biceps
dag 3: Ben, Axlar
dag 4: Vila

Och sedan fortsätter det så....


Mvh, Drwort

Smidarn
2013-10-26, 17:27
Hej,

Skulle gärna vilja ha lite kritik på detta schemat jag hittade och tyckte såg bra ut för mig.

dag 1: Bröst, Triceps
dag 2: Rygg, Biceps
dag 3: Ben, Axlar
dag 4: Vila

Och sedan fortsätter det så....


Mvh, Drwort


Pröva! Annars kan detta funka !

Bröst axlar triceps

Rygg biceps (Baksida axlar)

Ben mage

ShippEn
2013-10-26, 17:43
Ett vanligt schema, du kanske borde lägga in mage om du inte köra andra tunga övningar som även tränar bålen samtidigt.

Mitt schema är likt;

Ben & Mage
Bröst & Axlar
Rygg & Mage
Biceps, underarmar & Triceps.

Armarna växer bra och rutorna kommer fram till sommaren!

J89
2013-10-26, 20:32
Ska du köra 3-1-3 så kör axlar med bröst om du vill undvika skador och uteblivna resultat.
Nu beror det ju självklart på hur många bröstpressar du kör, vilken volym du använder och hur långt du tar dina sets men i frekventa upplägg är det sällan en bra idé att separera bröst och axlar då främre axlar får ren och skär träning i bröstpressar.

DieErste
2013-10-26, 22:22
Hej,

Skulle gärna vilja ha lite kritik på detta schemat jag hittade och tyckte såg bra ut för mig.

dag 1: Bröst, Triceps
dag 2: Rygg, Biceps
dag 3: Ben, Axlar
dag 4: Vila

Och sedan fortsätter det så....


Mvh, Drwort

kör så fast vila före och efter Benpasset ( körde 4-1-4 med axlar innan ben men det kändes som kroppen behövde den där mellandagen) Kan rekomendera det om du kör mark på Ryggdagen ;)

Personligen blir militärpressen lidande när jag kör Bröst,Axlar,triceps på samma pass men det är nog personligt antar jag eller är det triceps som ligger efter?