handdator

Visa fullständig version : lite vägledning och tips kring viktminskning?


beeds
2013-10-26, 16:59
Hej, har lurkat erat forum ett tag och hela tiden fått föreställningen att detta inte varit något för mig då jag inte är "en av er".. tagit mig i kragen och reggat mig för att presentera min problembild lite och för att bolla med er


objektet/jag: 27år,178, 98kg (sadly mycket fett)

jag har varit överviktig större delen av mitt liv med en liten avstickare för när jag gjorde min militärtjänst då jag började löpa samt träna, nådde vad folk skulle kunna kalla en vikt och en kropp jag trivdes med, lät det förfalla kort därefter då jag "inte behövde" träna ..

jag är på det klara att jag ser ut som jag förtjänar och att det inte finns Quick-fixes .. provade Vlcd kur och detta fallerade då jag inte hade någon handlingsplan för mitt ätande efter kurens slut..


så var är jag idag?
jag har börjat träna och går på ett schema där jag i princip gör alla övningar med vad min Pt kallar aktiv vila .. (ni är säkert införstådda med konceptet, Göra muskelbelastande övning och springa på band/burpies/ annan fys aktivitet när man vilar) MEN. här kommer vad som är mitt problem .. jag har noll matdisciplin, och träning är den senaste i raden ursäkter för att jag ska kunna smälla i mig dålig kost :/ Jag vill verkligen bryta mönstret och jag vill få ut mer av min träning så mina frågor till er blir

1. För en givande viktminskning vilken typ av träning bör jag fokusera på?
2. maten. jag vet nog innerst inne vad jag kan och inte kan äta.. men finns det någon sida med nyttiga recept? för merparten av gångerna handlar det för mig om att jag inte vet vad jag ska göra för mat och då faller i enkla lösningar.
3. finns det något preparat som minskar sötsug eller är det bara att bita ihop?
4. Hur bör jag rimligen lägga upp min träning kondition kontra styrka?

alla tips blir jag tacksam för. jag har någonstans bestämt mig att jag måste göra något åt min situation då jag inte trivs med hur jag ser ut och hur jag mår

//Beeds

beeds
2013-10-26, 17:15
*edit* ser att det finns massor med trådar rörande det jag söker, sorry. mod/admin kan kasta/låsa tråden