handdator

Visa fullständig version : min deff - tips?


mazzee1
2013-10-25, 22:32
1900 kcal om dagen, Macros ska försökas vara 240 g protein 100 g kolhydrater och 70 gram fett

Träningen

Mån: vetej vad :S
Tis: Bröst/Axlar,
Ons: Rygg/Baksida axlar,
Tors: Vila
Fre: Vila
Lör: Ben/Mage,
Sön: Armar/Vader,

Borde jag lägga om mitt schema? lägga till 30 min cardio eller något?
På lördagar äter jag extra kolhydrater innan och efter min träning beroende på när jag tränar. Tex extra gröt, bröd, bananer, ris osv. Sen äter jag ett fritt mål på kvällen tex McDonalds.

174cm 76 kg

Pejn
2013-10-26, 00:10
1timmes promenad direkt du vaknat och drick bara vatten 3-4liter om dagen.

cero
2013-10-26, 01:27
Armar tränar du ju med bröst, axlar och rygg så jag tycker att du kan ta bort passet på söndagen och flytta vader till benpasset. 3 dagar per vecka räcker för de allra flesta.

Då blir upplägget:

bröst/axlar/triceps
rygg/biceps
ben/mage/vader

Borde jag lägga om mitt schema? lägga till 30 min cardio eller något?


Att gå ned i vikt är först och främst en kostfråga. Men jag tycker absolut du ska träna konditionsträningen för hälsans skull, och då får du ju även lite brända kalorier på köpet.

Finns inte så mycket man behöver tänka på när man ska deffa. Ät som vanligt, skär ned lite på energin och se till att du får i dig nog med protein. Viktigast av allt är att du inte slarvar med sjävla träningen.

strikt
2013-10-26, 01:49
Mycket protein det var då.

Skippa äta kolhydrater innan träningspasset, roligare att äta mer näring och gott efter träningen än att dela upp det i en liten bit innan och en bit efter osv.

Skulle personligen dragit ner lite på proteinet. Inte för att det är direkt högt intag av protein (visserligen är det högt mot average) men skulle satsa mer på goda kolhydrater. Typ extra skål gröt på kvällen med banan eller större portion pasta till middagen osv. You get the bild!

cero
2013-10-26, 02:11
Håller med. Protein är otroligt överskattat bland styrketränande. Jag föredrar att stanna på 2g per kg kv (då har man t om marginal) och fylla ut resten med kolhydrater.

Mat direkt innan passet ger nog inte så mycket. Se till att ha ätit en rejäl måltid 3-4 timmar innan, så kroppen hinner ta upp något.

mazzee1
2013-10-26, 21:52
hmm... 1900 kcal låter ändån lite väl mkt ska försöka deffa ca 8 veckor och vill ner ungefär 8-10 kg..

Tfitness
2013-10-26, 22:14
Hur mycket kcal gör du av med på en dag? försök att inte gå ner för fort bara, 0,5kg i veckan brukar man väl ha som generell riktlinje.

mazzee1
2013-10-26, 22:16
jag vet ej hur mycket jag förbränner om dagen på vardagarna när jag tränar kör jag 1 timme styrke bara o det är ju typ 4-5 övningar kanske 6 övningar mellan 3-4 sets..

cero
2013-10-27, 01:50
1 timmes styrketräning bränner knappt något öht.

Du behöver inte räkna kalorier, ät lite mindre än vad du gör vanligtvis och välj energifattiga alternativ.

mazzee1
2013-10-27, 10:49
hmm.. ska fösöka äta clean food asså fast i mindre mängder försöka mig på mycket protein måttligt med kolhydrater o fett