handdator

Visa fullständig version : Vasslepulver


erikh
2004-03-09, 18:22
Hej. Jag har nu inhandlat mitt första kilo med vasslepulver, men det är, trots sökande, några frågor som jag har.

1. Jag väger 85kg, och mitt mål är inte att direkt öka mer :) Vill helt enkelt få mer muskler och samtidigt bränna fett (självklart går man upp en del när man bygger muskler). Nu undrar jag vilken blandning på gainern jag bör ha? skall man ha mindre dextropur än protein, och ungeför hur mycket av varje?

2. Dagar då jag inte tränar, skall man fortfarande äta lika mycket samt ta en gainer, eller är det just bara efter träningen?

3. Jag kör en del kondition, 2 pass i veckan, bör jag även ta en gainer efter dessa pass?

Mycket tacksam för svar!

King Grub
2004-03-09, 18:26
1. Cirka 0.5 till 1 gram protein och 0.8 till 1.2 gram kolhydrat per kilo kroppsvikt är en bra riktlinje.

2. Ja, du skall äta lika mycket, förutom drinken efter träningen, av naturliga orsaker. Du behöver inte ta någon proteindrink (och särskilt inte någon gainer) på vilodagarna. Vet du med dig att något mål är riktigt proteinfattigt kan du komplettera upp med en slurk proteingrogg, men annars är det inget måste. Till frukost är annars det lämpligaste stället att lägga in en, om du vill ta en drink även dessa dagar.

3. Om längden och intensiteten motsvarar dina styrkepass - absolut. Är det bara en kvarts joggning behöver du det inte, men efter långa och/eller intensiva pass är det motiverat.

erikh
2004-03-10, 17:34
Tackar för svaret. men nu är det ännu en fråga :)

Om jag då ska ta runt 70-80g protein i min gainer, hur mycket motsvarar detta i dl? Har inte tillgång till någon våg.

Koskit
2004-03-10, 18:05
Borde stå på dom olika burkarna. Om du har rent vassle så blir det inte speciellt svårt att räkna ut...

erikh
2004-03-10, 18:39
Hmmm.. :)

Det är vasslepulver i påse, med vaniljsmak... står inte på .. förutom då 3 rågade matskedar, det kan ju variera mycket?

z_bumbi
2004-03-10, 18:58
Originally posted by erikh
Hmmm.. :)

Det är vasslepulver i påse, med vaniljsmak... står inte på .. förutom då 3 rågade matskedar, det kan ju variera mycket?

Vilket märke? Exell? Det är fler som har frågat om det har jag för mig. Testa och sök.