handdator

Visa fullständig version : Känner ni med bra form er ouppskattade?


robsson
2013-10-25, 17:49
Undrar om ni med bra form och låg kroppsfett procent känner er ouppskattade för det arbete ni lagt ner och den form ni faktiskt är i för såvida man inte har väldigt mycket muskler under är det knappast någon som lägger märke till det. Kanske att tjejer spanat mer på fetare killar än er men som i själva verket är mindre muskulöst sett fast ser större ut p.g.a mer fett? Att folk på gymmet inte respekterar er och ser mer som räkor? Vore intressant att ta del av lite erfarenheter.

Diomedea exulans
2013-10-25, 18:12
När jag var i riktigt bra form sist kände jag mig ganska uppskattad, faktiskt. Både män och kvinnor kom fram spontant och berömde min form ibland, på fester och så. :) I övrigt märkte jag ingen skillnad, fick vare sig mer eller mindre respekt av folk.

tjing
2013-10-25, 18:24
En snygg kropp är kraftigt överskattat när det gäller vad tjejer kollar efter. De ser kroppen men är mer intresserade av hur du är som person.

Det låter på TS som att man gör någon en gärning med att vara deffad. Ingen bryr sig nämnvärt i praktiken; det är snudd på narcissistiskt.

Diomedea exulans
2013-10-25, 18:25
En snygg kropp är kraftigt överskattat när det gäller vad tjejer kollar efter. De ser kroppen men är mer intresserade av hur du är som person.

Ja. Jag vill poängtera att jag oftast inte fick ha sex med dom som berömde min kropp. :D

Cykelcykel
2013-10-26, 10:48
Jo fast känner man sig själv snygg då blir ju allt mycket lättare.
Det är ju för sin egen skull man vill vara i bra form inte för nån annan.

spoon
2013-10-26, 11:31
Ska man bli uppskattad bara för sin deffade kropp så får man flytta till Florida. I Sverige har man vinter och kläder på sig. Jag ser större ut än dom flesta som är deffade då det är svårt att väga 100kg deffad.

Sen bryr sig inte så många om hur kroppen ser ut så länge det inte är ett avskräde. Utstrålning och personlighet går först.

spoon
2013-10-26, 11:34
Med tanke på vad Robson tidigare har postat så skulle jag ge tipset att chilla lite med kroppsfokuset och satsa lite mer på att ha skoj :)

http://www.kolozzeum.com/forum/search.php?searchid=7166902

Knatcharn
2013-10-26, 12:44
Bli gigantisk istället, det är mer värt det... ;)

Kvicksilver
2013-10-26, 12:47
Undrar om ni med bra form och låg kroppsfett procent känner er ouppskattade för det arbete ni lagt ner och den form ni faktiskt är i för såvida man inte har väldigt mycket muskler under är det knappast någon som lägger märke till det. Kanske att tjejer spanat mer på fetare killar än er men som i själva verket är mindre muskulöst sett fast ser större ut p.g.a mer fett? Att folk på gymmet inte respekterar er och ser mer som räkor? Vore intressant att ta del av lite erfarenheter.

Tror inte folk till vardags bryr sig ett dugg om vilken form andra är i. Jag tränar inte för att få bekräftelse eller uppskattning av andra i och utanför gymmet utan för min egen skull.

cero
2013-10-26, 16:29
Jag tränar inte för att få bekräftelse eller uppskattning av andra i och utanför gymmet utan för min egen skull.

Du kan nog erkänna att detta delvis bottnar i att du vill ha uppskattning av andra. ;)

I regel tror jag inte tjejer bryr sig ett skit om hur mycket muskler man har, och i sängen uppskattas helt klart en bra form över att vara större och degigare. Lät som en motsägelse där, men kroppen är sällan avgörande utan bara ett pluss i kanten. Kroppen är långt ned på listan över saker man behöver för att få ligga, förutsatt att man inte ser förjävlig ut. Tror inte någon på gymmet bryr sig heller för den delen. Låter som ett icke-problem. Försök komma ifrån bekräftelse-tänket så blir det roligare att leva.

Tolkia
2013-10-26, 19:45
Jag tycker, som redan har skrivits ovan, att frågan är lite konstigt formulerad. Att vara vältränad/snygg/i bra form är ju ingen välgärning gentemot omgivningen som de borde vara tacksamma över?

För att få ett svar på frågan varför inte folk talar om för en hur snygg man är oftare än de gör kan man t.ex. gå till sig själv: Hur ofta säger man själv till någon annan att personen är snygg? Man kan knappast vänta sig att andra skall göra det oftare än vad man själv gör det. Att börja uttrycka uppskattning inför andra är dock ofta ett bra sätt att få mer uppskattning själv också; om man tycker att det känns ghey att berömma andras utseende kan man ju alltid berömma deras styrka, snabbhet, personlighet, vad det nu är man gillar. Det är ingen snabb metod, dock.

R Scarpa27
2013-10-26, 19:57
långt bak i tiden umgicks vi med en kompis som hängde med ut på fester krog osv.
störst, mkt mer vältränad, 8 pack m.m

också även störst ego, självisk och mest skrytsam, tjejerna backade efter ca 1 minut efter att prata med honom, och killar ville ofta ge han på käften då uppkäftigheten var stor när man inte kände honom...
även jag själv har hamnat i tjafs med han flertal ggr =) hehe...

personlighet är så mkt.