handdator

Visa fullständig version : Att deffa för att medvetet plåga sig utav självhat


robsson
2013-10-24, 18:01
Jag har en usel genetik för muskelbyggning. Det kan jag konstatera efter ett antal års träning och total hängivenhet med i princip obefintliga resultat. Jag har spenderat hundratusentals kronor på mat och kosttillskott. Tagit mig till gymmet varje gång utan att missa ett inplanerat pass. Hade inte kunnat göra mer men ändå fick jag urusla resultat.

Därför har jag nu gett upp planerna på att bygga muskler och tänker istället satsa på att bli en deffad fitness räka. Jag tänker som så att jag ska se till att vara i så bra form som möjligt istället på den lilla muskelmassa jag lyckats lägga på mig. Jag är psykiskt förhållandevis stark och skulle inte ha några problem med att deffplåga ihjäl mig. Detta tänker jag göra utav självhat mot min ruttna kropp.

Ni andra i liknande situation får gärna dela med er av erfarenheter.

Gober
2013-10-24, 18:16
Det låter väldigt sunt och hälsosamt. Hur vet du att du har usel genetik och inte tränat fel? Om du fått obefintliga resultat på gymmet kommer du bara se ut som en lägerfånge om du deffar ner dig i "fitnessform"

robsson
2013-10-24, 18:22
Hellre se ut som en lägerfånge istället för en totalt intetsägande look varken bulkad eller deffad med några synliga resultat åt något håll. Det är precis vad tanken är.

Gober
2013-10-24, 18:27
Okej, ja det enda tipset jag kan ge är att ta dig i kragen och träna på riktigt för resultat (om du nu inte hör till den lilla minoritet som genetiskt inte kan bygga muskler öht) eller ta tag i dina problem med självhat och allt vad det nu kan vara.

mini
2013-10-24, 18:38
Vad är det där för trams? Det finns sidor där självhatande ömkar och hejar på varandra. Kollo är vanligen inget sådant ställe. Du berättade aldrig i din andra buhu-tråd hur du tränar och har tränat och ätit. Så, berätta om dina försök.

Knatcharn
2013-10-25, 10:16
1. Bilder? Schema? Kostschema? Ålder?
2. Hellre helt okej resultat än inga alls, eller? Om idealet är att vara bitig är man väl hellre halvbitig än smal?

Diomedea exulans
2013-10-25, 10:20
Om du har urusla gener för muskelbygge har du troligtvis bra gener för uthållighet. Du kanske ska satsa på en uthållighetssport?

Tacos
2013-10-25, 10:26
Testa att lägga dina hudratusentals pengar på en PT, istället för på massa kosttillskott.

cero
2013-10-26, 02:25
Jag har en usel genetik för muskelbyggning. Det kan jag konstatera efter ett antal års träning och total hängivenhet med i princip obefintliga resultat. Jag har spenderat hundratusentals kronor på mat och kosttillskott. Tagit mig till gymmet varje gång utan att missa ett inplanerat pass. Hade inte kunnat göra mer men ändå fick jag urusla resultat.

Därför har jag nu gett upp planerna på att bygga muskler och tänker istället satsa på att bli en deffad fitness räka. Jag tänker som så att jag ska se till att vara i så bra form som möjligt istället på den lilla muskelmassa jag lyckats lägga på mig. Jag är psykiskt förhållandevis stark och skulle inte ha några problem med att deffplåga ihjäl mig. Detta tänker jag göra utav självhat mot min ruttna kropp.

Ni andra i liknande situation får gärna dela med er av erfarenheter.

Nu tar vi en sak i taget.

Vet du hur man tränar öht?

Onigiri
2013-10-26, 15:17
Kan det vara såhär: du har fått resultat, en del anser dig vara "den biffiga" och en gurlz säger "hörru hunken" sådär lättsamt fast dem innerst inne vill snigla ner hela dig men det är du som ser dig som en som varken ser tränad eller rippad ut dvs "obefintlig" för att du råkar jämföra dig med människor av modell större som antingen har lagt ner en hel livstid på träning och drog/aasmissbruk för att nå dit (måste inte självklart vara Phil/Kai/top 5) som du ser upp till och inser att du aldrig kommer dit på whey80, craze, kreatin och annat standard - men att du fortfarande fått faktiskt rätt bra resultat bara att du inte ser dem eller har högre bild av vad du vill/kan åstadkomma?

Jävligt skev självbild och hopp/förväntan om nästan overkliga resultat verkar vara vanligt numera.

knuckles
2013-10-26, 15:30
Kan det vara såhär: du har fått resultat, en del anser dig vara "den biffiga" och en gurlz säger "hörru hunken" sådär lättsamt fast dem innerst inne vill snigla ner hela dig men det är du som ser dig som en som varken ser tränad eller rippad ut dvs "obefintlig" för att du råkar jämföra dig med människor av modell större som antingen har lagt ner en hel livstid på träning och drog/aasmissbruk för att nå dit (måste inte självklart vara Phil/Kai/top 5) som du ser upp till och inser att du aldrig kommer dit på whey80, craze, kreatin och annat standard - men att du fortfarande fått faktiskt rätt bra resultat bara att du inte ser dem eller har högre bild av vad du vill/kan åstadkomma?

Jävligt skev självbild och hopp/förväntan om nästan overkliga resultat verkar vara vanligt numera.

Jag tror att många gör så, däribland mig själv.

Onigiri
2013-10-26, 15:57
Jag tror att många gör så, däribland mig själv.Faktiskt samma här, därav jag skrev det.. men det har gett sig med tid och ålder :)

cero
2013-10-26, 16:20
Kan det vara såhär: du har fått resultat, en del anser dig vara "den biffiga" och en gurlz säger "hörru hunken" sådär lättsamt fast dem innerst inne vill snigla ner hela dig men det är du som ser dig som en som varken ser tränad eller rippad ut dvs "obefintlig" för att du råkar jämföra dig med människor av modell större som antingen har lagt ner en hel livstid på träning och drog/aasmissbruk för att nå dit (måste inte självklart vara Phil/Kai/top 5) som du ser upp till och inser att du aldrig kommer dit på whey80, craze, kreatin och annat standard - men att du fortfarande fått faktiskt rätt bra resultat bara att du inte ser dem eller har högre bild av vad du vill/kan åstadkomma?

Jävligt skev självbild och hopp/förväntan om nästan overkliga resultat verkar vara vanligt numera.

Ja. Bild + träningsbakgrund vore bra här.

tjing
2013-10-26, 17:37
Låter som en okej idé.

Ett tips är annars att herrn slutar vara så fokuserad enbart på kroppen. Det kanske lätt blir så bland tränande, men livet är jäkligt mycket mer än din ointressanta fysik. Hela anledningen till att du vill vara en muskulös hunk i första taget är ändå för att lägra fagra damer och det är en jäkligt stor investering för en minimal ökning på knull-kontot.

tjing
2013-10-26, 17:40
Kan det vara såhär: du har fått resultat, en del anser dig vara "den biffiga" och en gurlz säger "hörru hunken" sådär lättsamt fast dem innerst inne vill snigla ner hela dig men det är du som ser dig som en som varken ser tränad eller rippad ut dvs "obefintlig" för att du råkar jämföra dig med människor av modell större som antingen har lagt ner en hel livstid på träning och drog/aasmissbruk för att nå dit (måste inte självklart vara Phil/Kai/top 5) som du ser upp till och inser att du aldrig kommer dit på whey80, craze, kreatin och annat standard - men att du fortfarande fått faktiskt rätt bra resultat bara att du inte ser dem eller har högre bild av vad du vill/kan åstadkomma?

Jävligt skev självbild och hopp/förväntan om nästan overkliga resultat verkar vara vanligt numera.

Jupp

Bryggan
2013-10-28, 04:57
Skev självbild! Antingen det eller så trollar du, det är omöjligt att gå till gymmet ett antal år utan synliga resultat - kosttillskott eller inte.

Kischen
2013-10-28, 09:38
Rent generellt finns en skev uppfattning om vad som går att uppnå på några år utan aas.