handdator

Visa fullständig version : köpa rolling thunder hantag ifrån gymgrossen


maattee10
2013-10-24, 08:54
jag har alltid varit intresserad av strongman och grepp träning. så jag frågade gymgrossen om de kunde ta in rolling thunder hantag till deras sortiment, och de kunde de:d så om det är fler än mig som är intresserade, så håll utkik vid årsskiftet:naughty:

Matte:
1.Tjenare gymgrossen! jag saknar en viktig vara. Jag skulle vilja kunna beställa Rolling thunder handtag ifrån er. Jag har beställt grippers och de var grymma. Mvh/ Matte

2. när kommer ni få in produkten?

gymgrossen:
1.Vi tackar så väldigt mycket för din produktförfrågan och vi kommer att ta in produkten du söker i en mindre upplaga till vårt sortiment.

2.Tyvärr så har vi inget aktuellt leveransdatum på produkten men vi kommer att ha dem i lager innan slutet av detta året. Vi kan endast hänvisa dig till att hålla utkik på hemsidan för eventuella uppdateringar

z_bumbi
2013-10-24, 09:13
Extremepower har det i sortimentet och Ironmind säljer till Sverige...

qozmox
2013-10-24, 09:27
extremepower har även RB rolling handle, som bara kostar 550kr

maattee10
2013-10-24, 09:50
extremepower har även RB rolling handle, som bara kostar 550kr

vad är RB handle?

maattee10
2013-10-24, 09:51
Extremepower har det i sortimentet och Ironmind säljer till Sverige...

kostar inte frakten hos ironmind?

Latissimus Dorsi
2013-10-24, 10:10
Köp Arnes handtag :)

maattee10
2013-10-24, 10:14
Köp Arnes handtag :)

hahaha, jo jag hade tänkt de. men vill ha de riktiga:) såg att de fanns på E.P för 820kr. ska se vad grossen säljer dom för;)

qozmox
2013-10-24, 10:16
vad är RB handle?

http://www.extremepower.se/rb-rolling-handle-60mm-p-1444.html

maattee10
2013-10-24, 10:22
http://www.extremepower.se/rb-rolling-handle-60mm-p-1444.html

såg den, men vad är skillnaden mot de riktiga handtaget?

z_bumbi
2013-10-24, 10:57
kostar inte frakten hos ironmind?

Frakten kostar alltid.

maattee10
2013-10-24, 11:00
Frakten kostar alltid.

inte på grossen;) så det är bara att vänta och se vad hantaget kommer att kosta:naughty:

qozmox
2013-10-24, 11:15
såg den, men vad är skillnaden mot de riktiga handtaget?

riktiga?

Sheogorath
2013-10-24, 11:16
Nu med Arnes handtag kommer jag räkna alla resultat som är satta med ett handtag som gör det lättare att lyfta som fuskresultat. :D

maattee10
2013-10-24, 11:25
riktiga?

denna

qozmox
2013-10-24, 11:26
och hur är den mer riktig?

maattee10
2013-10-24, 11:28
och hur är den mer riktig?

riktig och riktig... jag menade mer den man använder på tävling;) men jag kanske är ute och cyklar:cool:

hugok
2013-10-24, 11:31
Arnes måste ju vara 100 gånger bättre än den vanliga RT. Livslängden är i princip oändlig så länge man inte misshandlar den totalt. RT blir väl lättare ju mer den är använd. Inte många kronor som skiljer heller.

Fördelen med att köpa RT på gg är väl att man kan slänga in den för att dryga ut sin beställning så att man kommer upp i dom dära bonusprodukterna :P

maattee10
2013-10-24, 11:35
Arnes måste ju vara 100 gånger bättre än den vanliga RT. Livslängden är i princip oändlig så länge man inte misshandlar den totalt. RT blir väl lättare ju mer den är använd. Inte många kronor som skiljer heller.

Fördelen med att köpa RT på gg är väl att man kan slänga in den för att dryga ut sin beställning så att man kommer upp i dom dära bonusprodukterna :P

hahaha helt rätt:laugh::d

qozmox
2013-10-24, 11:49
Arnes måste ju vara 100 gånger bättre än den vanliga RT. Livslängden är i princip oändlig så länge man inte misshandlar den totalt. RT blir väl lättare ju mer den är använd. Inte många kronor som skiljer heller.


varför blir RT lättare?

bertbert
2013-10-24, 11:50
hahaha, jo jag hade tänkt de. men vill ha de riktiga:) såg att de fanns på E.P för 820kr. ska se vad grossen säljer dom för;)

Ironmind är en DÅLIG kopia av Arnes handtag!

qozmox
2013-10-24, 11:50
riktig och riktig... jag menade mer den man använder på tävling;) men jag kanske är ute och cyklar:cool:

beror ju på.
är det RB tävling så använder man RB, är det RT tävling använder man RT.
som att jämföra dragracing med dirtracing.

maattee10
2013-10-24, 11:53
beror ju på.
är det RB tävling så använder man RB, är det RT tävling använder man RT.
som att jämföra dragracing med dirtracing.

aha ok:) jag är så sugen på att köpa ett hantag, men får se vilket det blir. jag har just nu ett hemma gjort, men den är lätt att lyfta tungt med:/

qozmox
2013-10-24, 11:56
aha ok:) jag är så sugen på att köpa ett hantag, men får se vilket det blir. jag har just nu ett hemma gjort, men den är lätt att lyfta tungt med:/

hur är nått tungt någonsin möjligt att lyfta lätt?
då är det ju inte längre tungt, utan lätt.
behåll den och hiva på mer vikt säger jag.
hade jag gjort om jag haft en hemmagjord.

fast är man intresserad av det som ett tävlingsmoment,
då kanske man får lov att köpa en "riktigt".

hugok
2013-10-24, 12:04
varför blir RT lättare?

De rullar trögare när de slits.

maattee10
2013-10-24, 12:08
hur är nått tungt någonsin möjligt att lyfta lätt?
då är det ju inte längre tungt, utan lätt.
behåll den och hiva på mer vikt säger jag.
hade jag gjort om jag haft en hemmagjord.

fast är man intresserad av det som ett tävlingsmoment,
då kanske man får lov att köpa en "riktigt".

när man tycker att världrekordet är lätt:cool:

snart börjar jag få ont om vikter, så då tänkte jag att det var dags att förnya handtaget. till ett tävlings handtag och se vad man ligger där;)

qozmox
2013-10-24, 12:08
De rullar trögare när de slits.

ah.
inte bra.

hugok
2013-10-24, 12:17
Jag antar att dom inte sagt något om att dom skulle sälja en loading pin också?

strikt
2013-10-24, 12:17
Köp Arnes, så ligger du bättre till när du väl tävlar på de andra.

Arnes är mer krävande för greppet, så när du blir starkare på Arnes ligger du bättre till på tävling, tills tävlingarna börjas på Arnes variant :)

Arne, make it happen! skapa tävlingar!

qozmox
2013-10-24, 12:19
Köp Arnes, så ligger du bättre till när du väl tävlar på de andra.

Arnes är mer krävande för greppet, så när du blir starkare på Arnes ligger du bättre till på tävling, tills tävlingarna börjas på Arnes variant :)

Arne, make it happen! skapa tävlingar!

hur är arnes mot RB?

strikt
2013-10-24, 12:23
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=203713

Arne Persson
2013-10-24, 14:08
Köp Arnes, så ligger du bättre till när du väl tävlar på de andra.

Arnes är mer krävande för greppet, så när du blir starkare på Arnes ligger du bättre till på tävling, tills tävlingarna börjas på Arnes variant :)

Arne, make it happen! skapa tävlingar!

Jag skall vara domare i helgen på en grepptävling i Ystad för främst strongmän. Där kommer Rolling Thunder att ingå som gren. Där skall jag jämföra resultaten på mitt handtag med Iron Minds på dom tävlande. Funderar på att ha ett handtag och Loading pin där som första pris. :)

delta_mats
2013-10-24, 14:12
Att inte köpa Arnes heavy duty handtag vore ju ett misstag.

filmjölk
2013-10-24, 14:47
Man tävlar ju i rolling thunder, inte med Arnes handtag. Så vill Matte tävla i dennna prestigefulla gren ( :/ ) är det nog bäst att köpa en sådan man tävlar med.

dream_theater_
2013-10-24, 15:17
Vad än mattepatte önskar att delta i för skit så förstår jag inte hur en tråd som gör reklam för GG får vara kvar på kolo

maattee10
2013-10-24, 15:50
Vad än mattepatte önskar att delta i för skit så förstår jag inte hur en tråd som gör reklam för GG får vara kvar på kolo

ups det tänkte jag inte på:smash:

men oj vad sur du blev, tjäna du något till?*slap*

maattee10
2013-10-24, 15:51
Man tävlar ju i rolling thunder, inte med Arnes handtag. Så vill Matte tävla i dennna prestigefulla gren ( :/ ) är det nog bäst att köpa en sådan man tävlar med.

jo får göra det på EP eller GG:)

Arne Persson
2013-10-24, 17:46
Man tävlar ju i rolling thunder, inte med Arnes handtag. Så vill Matte tävla i dennna prestigefulla gren ( :/ ) är det nog bäst att köpa en sådan man tävlar med.

Jag tränar med mitt eget helt och hållet för att även bli starkare med vanligt RT-handtag. Det går bra.:)

filmjölk
2013-10-24, 18:29
Jag tränar med mitt eget helt och hållet för att även bli starkare med vanligt RT-handtag. Det går bra.:)

Jag hade hållt med dig om du inte så elakt dissat mitt namnförslag till skapelsen.

Arne Persson
2013-10-24, 18:34
Jag hade hållt med dig om du inte så elakt dissat mitt namnförslag till skapelsen.

Suck... Sorry!


:)

Arne Persson
2013-10-24, 18:36
När vi testade med 250 kg så noterade vi att friktionen inte ökade.
Så rotationen bör inte ändra sig med tiden.:)
http://www.youtube.com/watch?v=vNA9PNUrA2g

Lance Uppercut
2013-10-24, 18:40
Vilket dilemma. Fattig student som vill köpa ett handtag, original är billigare men samtidigt vill man ju stödja Arne för alla bra tips man fått genom forumet av denna man... Någon som har testat båda?

Arne Persson
2013-10-24, 18:46
Vilket dilemma. Fattig student som vill köpa ett handtag, original är billigare men samtidigt vill man ju stödja Arne för alla bra tips man fått genom forumet av denna man... Någon som har testat båda?

Bl.a Martin A. har gjort det.

maattee10
2013-10-24, 18:55
Vilket dilemma. Fattig student som vill köpa ett handtag, original är billigare men samtidigt vill man ju stödja Arne för alla bra tips man fått genom forumet av denna man... Någon som har testat båda?

? man vill ju köpa ett som många använder*screwy*

bertbert
2013-10-24, 19:03
Vilket dilemma. Fattig student som vill köpa ett handtag, original är billigare men samtidigt vill man ju stödja Arne för alla bra tips man fått genom forumet av denna man... Någon som har testat båda?

Det finns inget dilemma. Det amerikanska handtaget är i sammanhanget bara papp jämfört med den svenska konstruktionen. Det finns inget att välja mellan!

strikt
2013-10-24, 19:50
Vilket dilemma. Fattig student som vill köpa ett handtag, original är billigare men samtidigt vill man ju stödja Arne för alla bra tips man fått genom forumet av denna man... Någon som har testat båda?



Arne har fo sure.

Arnes är bättre, kommer kräva mer av ditt grepp än alla andra mjäkiga varianter.

Vill du tävla i de sämre varianterna kommer du vara bättre i dom ifall du tränat med Arnes grepp.

Lance Uppercut
2013-10-24, 20:01
Ok, tävla kommer jag nog inte göra. Måste bara träna upp mitt grepp eftersom det är uselt och grippers är tråkigt. Blir till att spara cash för o köpa Arnes vid ett senare tillfälle då. :)

strikt
2013-10-24, 20:16
Som fattig student kan du köpa fatgripz eller manus grips och göra barholds på ryggdagen. När du kör marklyft, kör med grips under uppvärmningen tills greppet inte orkar mer vikt, göra några fler set på en vikt som du klarar av, ta bort gripsen och fortsätt sedan ditt marklyftande med mixat eller lindor.

Som exempel. Fortsätt även med grippers om du har.

Lance Uppercut
2013-10-24, 20:18
Som fattig student kan du köpa fatgripz eller manus grips och göra barholds på ryggdagen. När du kör marklyft, kör med grips under uppvärmningen tills greppet inte orkar mer vikt, göra några fler set på en vikt som du klarar av, ta bort gripsen och fortsätt sedan ditt marklyftande med mixat eller lindor.

Som exempel. Fortsätt även med grippers om du har.

fatgrips på uppvärmningen var ett bra tips, tack!