handdator

Visa fullständig version : Cellucor C4 PWO - Recension


Dewon
2013-10-23, 16:19
Längesedan jag använde någon pwo och bestämde mig för att testa något nytt. Tidigare endast använt rent koffein&L-Arginine och även den första Berzerk innan den blev borttagen.
Jag valde att testa "C4" från Cellucor, en pwo som verkar vara ganska populär och tänkte att jag lika gärna kan göra en recension utifall att någon är intresserad av att testa på. är 182 och väger 82kg, krävs en del för att få mig tagen av stimulanter har jag märkt.

http://cdn.bodyenfitshop.nl/live/products/images/cc44.jpg

Pris: 380kr, ordinariepris är tydligen 449 så därför jag passade på lite
Mängd: 360g
Mängd per skopa 5,7g

Första gången var till ett benpass, relativt tom mage men jag märkte inga stickningar alls under passet trots innehållet av Beta-alanin.
Gällande fokus och energi kände jag att pulsen blev betydligt högre samt att jag hade mer explosivitet inom mig, kan vara placebo men kändes som att man kunde klämma ut den där sista repetionen liksom.
Pumpen kändes annorlunda, kom mycket snabbare och blev mer spänd än tidigare benträningar då jag endast brukar känna av pumpen i vaderna men nu gick den upp bra i mina quads dessutom. Ha i tanke att detta enbart var på en skopa eftersom det var första gången.

Andra gången hade jag ätit en timme innan och ville därför få en ordentlig effekt genom att ta två skopor innan ryggpasset, märkte direkt hur den större mängden koffein genast satte in och jag hade ett riktigt bra pass, både pump, energi samt ingen mjölksyra! Mina lats svällde upp och jag flög runt i gymmet. Blev dock rätt skakig om händerna men ingenting som påverkade någon övning när man väl hade vikter i händerna.

Brukar som sagt inte använda stimulanter men jag hoppas att min reaktion till C4 fortsätter även om jag är medveten av att man blir mer tolerant med tiden, återkommer nog i tråden efter någon vecka eller så för att få en större inblick av hur den funkar i längden.Kommer inte använda på varje pass utan mer då jag känner att jag behöver den där extra boosten.

Än så länge har den 8/10, jag saknar de intensiva stickningarna vilket jag verkligen kände ifrån Berzerk men förutom de gillar jag den här! Räcker dessutom över två månader för mig vilket är bra eftersom jag inte tar varje gång jag tränar (5-6 gånger i veckan).

Klein
2013-10-23, 23:03
Du köpte den från utlandet?

Dewon
2013-10-24, 13:03
Du köpte den från utlandet?

Nope, Proteinbutiken i Gävle.

Klein
2013-10-24, 20:14
Nope, Proteinbutiken i Gävle.

Kan du posta ingredienslistan här? Vore intressant att se. Originalet har nämligen några ingredienser som inte är tillåtna i Sverige.

Dewon
2013-10-24, 20:21
Kan du posta ingredienslistan här? Vore intressant att se. Originalet har nämligen några ingredienser som inte är tillåtna i Sverige.

Ser ut som att det sitter en ny klisterlapp med innehållet på, här är iallafall från nätshoppen Proteinbutiken.

Per servering (5,7g):
Kalorier 5
Totalt kolhydrat 1g
Kalcium 28 mg
Vitamin C (som askorbinsyra) 250 mg
Niacin (som Niacinamid) 30mg
Vitamin B6 (Som Pyridoxal 5-fosfat) 2mg
Folat (As Folsyra) 250mcg
Vitamin B12 (Som metylkobalamin) 35mcg
Beta Alanin 1500mg
Kreatin Nitrat 1000mg
Arginin AKG 1000mg
Explosiv Energi Blend 741mg

Klein
2013-10-24, 20:37
Ser ut som att det sitter en ny klisterlapp med innehållet på, här är iallafall från nätshoppen Proteinbutiken.

Står det på klisterlappen vad som ingår i explosiv energy blend?

Dewon
2013-10-24, 21:19
Står det på klisterlappen vad som ingår i explosiv energy blend?

Nope.

EiseltUK
2013-10-25, 09:52
Står det på klisterlappen vad som ingår i explosiv energy blend?

Den består av bl a

synefrin och koffein = belagd med saluförbud
L-dopa = läkemedelsklassat

Dewon
2013-10-25, 09:54
Den består av bl a

synefrin och koffein = belagd med saluförbud
L-dopa = läkemedelsklassat

Jaså.. Det hade jag ingen aning om, eftersom stället jag köpte den på tagit bort andra produkter såsom Craze och tidigare versioner av Berzerk tänkte jag inte på det utan tittade mer på andra ingredienser när jag köpte.

Ska kolla vidare på det här, tack för upplysningen. :)

Liten update för tråden

Smaken är riktigt bra, sällan någonting jag brytt mig om men måste säga att denna är väldigt god!
Det är en smak utav grönt äpple, utan att vara för söt eller sur/ge konstig eftersmak. Den påminner om detta tuggummi: http://www.oldtimecandy.com/assets/images/singles/bubble-tape-green-apple.jpg