handdator

Visa fullständig version : Festa i två veckor.


BERZEERK
2013-10-22, 20:09
Åker utomlands snart i två veckor. Kommer förmodligen bli rejält med alkohol varje dag. Bättre att vila helt från styrketräning? Eller lönar det sig att dra 1-2 helkroppspass ?

Ronn
2013-10-22, 20:11
Åker utomlands snart i två veckor. Kommer förmodligen bli rejält med alkohol varje dag. Bättre att vila helt från styrketräning? Eller lönar det sig att dra 1-2 helkroppspass ?

Lönar sig alltid att träna om du har möjlighet till det, låt det bara inte inkräkta på din semester du är där för att ha kul. :)

knuckles
2013-10-22, 20:11
Lönar sig alltid att träna om du har möjlighet till det, låt det bara inte inkräkta på din semester du är där för att ha kul. :)

Träna är ju kul. *flex*

R Scarpa27
2013-10-22, 20:13
avgör själv ta 2 veckor och koppla av (hrrm kanske vrålfesta ta de vilt då)

och ta tillbaka vardagslivet när du kommer hem igen.

förlorar inge vidare på 2 veckor.
handleden tränar du på flasköppning.

själv när jag åker utomlands njuter jag av god mat och god öl lugnt på kvällarna.
och fest någon dag med iofs.
pallar inte supa 2 veckor i rad och tkr inte det ger något heller. (gammal och tråkig) hehe..

sen kan du sola och gå utmed stranden på dagarna, bra sätt att röra på sig och få bränna =)
om du nu åker till varmt land?

då kan det även finnas träning/gym på stranden.

JGL
2013-10-22, 20:38
Känn efter när du är där, har ni en lugnare kväll du vaknar helt utvilad och fräsch. Ta en promenad, kör lite chins i någon stång i solen. Men känn inte att det är något tvång.

Edit:
Kom på något relevant, jag drack i stort varje dag i över 6 veckor denna sommar. Alltså drack enorma mängder, minst till minneslucka. Tränade inte ett pass. Det tog mig 2 veckors träning att vara tillbaka på samma vikter som innan sommaren och då tränade jag inte något alls mellan 7e maj och typ 7e augusti(skada).
(Blev dock jävligt fet på kuppen så tror det enorma överskottet skyddade musklerna)

BERZEERK
2013-10-22, 20:53
Hehe okej tack för kommentarerna.

JGL: Jag deffar just nu, har väll ungefär 7 kg kvar att skala bort. Jag är långt ifrån superseriös med träningen, även fast jag nästan alltid tycker att ett gympass är höjdpunkten på dagen. Jag har inget problem med att ta mig till gymmet när jag är bakis, jag brukar inte få någon vidare huvudvärk eller sådär, det är mest att jag får allmän ångest dagen efter (brukar inte få det utomlands dock, men i Sverige kan det vara skit jobbigt ibland, knappt så man pallar dricka överhuvudtaget pga dagen efter "ångest". )

Men har ju som sagt alltid hållt igång med träningen, nu kommer jag ju visserligen hamna på ett överskott då jag kommer äta ganska flottigt samt dricka en del, frågan är ju om det ger mer eller om det är kontraproduktivt ifall jag även tränar på detta. I så fall ger jag hellre fan i det och lägger gymmet på hyllan i 14 dagar. :)

King Grub
2013-10-22, 21:24
Styrketräning är muskeluppbyggande oavsett vad man äter eller dricker, jämfört med att inte styrketräna.

BERZEERK
2013-10-22, 21:30
Styrketräning är muskeluppbyggande oavsett vad man äter eller dricker, jämfört med att inte styrketräna.

okej härligt! Så det är bättre att åtminstone köra igenom kroppen två gånger på 14 dagar (verkligen inte ta seten till failure, men att helt enkelt köra några medeltunga pass), trots att man bryter ner kroppen med alkohol i stort sätt varje kväll?

Kan va bra och veta då det kommer fler resor!

King Grub
2013-10-22, 21:40
Det går bra att träna varje dag om du så vill, om du klarar det.

Victuhh
2013-10-22, 21:42
okej härligt! Så det är bättre att åtminstone köra igenom kroppen två gånger på 14 dagar (verkligen inte ta seten till failure, men att helt enkelt köra några medeltunga pass), trots att man bryter ner kroppen med alkohol i stort sätt varje kväll?

Kan va bra och veta då det kommer fler resor!

Det är oftast alltid bättre att träna än att inte träna ;)