handdator

Visa fullständig version : Eiselts Protec?


Fille
2004-03-09, 13:47
Eiselts protec består till mesta dels av mjölkprotein, ger det då en hög insulinutsöndring? Ska inte protec vara ett långsamt protein eller det kan vara långsamt fast det har ett högt II?

Honn
2004-03-09, 13:54
Insulinutsöndringen borde vara hög. Det har dock inget att göra med hur lång tid det tar för proteinet att ta sig ut i kroppen.

Adrian
2004-03-09, 14:05
Tjaba Joo det är den säkert men det är ju inte så att man ska basera sin diet/kost på Prottepulver ta det efter träningen och innan du lägger dig så tror jag inte att det ska bli något problem

MVH Adrian

Fille
2004-03-09, 14:08
Vad för protein ska jag äta om jag vill ha låg insulinutsönding?

King Grub
2004-03-09, 14:39
Originally posted by Fille
Vad för protein ska jag äta om jag vill ha låg insulinutsönding?

Mat. Fisk, fågel, kött, hela ägg, skaldjur.

stocktown
2004-03-09, 15:18
Originally posted by King Grub


Mat. Fisk, fågel, kött, hela ägg, skaldjur.

inte direkt smidigt att ta med sig till jobbet mm...
som mellanmål vill man ju ha något enkelt som en prottedrink och en frukt.

Berry
2004-03-09, 15:58
Originally posted by Fille
Eiselts protec består till mesta dels av mjölkprotein, ger det då en hög insulinutsöndring? Ska inte protec vara ett långsamt protein eller det kan vara långsamt fast det har ett högt II?

Till mesta dels..? Vad är resten av proteinet då? :)

Metal_boy_
2004-03-09, 16:10
asså man kan inte hålla på o stirra på alla grejjer...vesäntligast e väl att äta bra kolisar..samansatt med protein och bra fett eller? om det e så känsligt att få en insulintopp så strunta i det då o rör på arslet lite mer istället :smokin:

ReQard
2004-03-09, 21:26
det e typ hälften kasein i protec, jag har den själv o e inte nöjd me smaken o konsestensen

Mindek
2004-03-09, 21:41
80% kasein är det väl i Protec :confused:

KniveN
2004-03-10, 02:18
Originally posted by Mindek
80% kasein är det väl i Protec :confused:

Ja

Fille
2004-03-10, 08:13
Vet bara att 25% är vassle, resten kassein. Konsistensen blir konstig för kasseinet suger åt sig vattnet och blir grymt tjockt.

AcidSleeper
2004-03-10, 09:55
Originally posted by Fille
Vet bara att 25% är vassle, resten kassein. Konsistensen blir konstig för kasseinet suger åt sig vattnet och blir grymt tjockt.

Man får ju dricka den på en gång och på slutet späda ut den med lite vatten, fungerar utmärkt utan att smaken blir förändrad!!

PS. Protec består av 25% vassle och 75%kasein

http://www.eiselt.se/produkter/Protec.htm

Kebab-Arne
2004-03-10, 17:24
Får man alltså insulintopp av kaseinpulver? Trodde bara man fick det av vasslepulver... eller, nu fattar jag ingenting.

King Grub
2004-03-10, 18:26
Originally posted by Kebab-Arne
Får man alltså insulintopp av kaseinpulver? Trodde bara man fick det av vasslepulver... eller, nu fattar jag ingenting.

Du får insulinpåslag, men knappast topp. Allt ger insulinpåslag.

raZmus
2004-03-10, 19:46
Jag måste gå mot strömmen och säga att jag älskar min Protec Choklad.

Smakar mumma (med mjölk), konsistensen är det inget som helst fel på, lite tjockare men det är ju bara gott. :D

Först i med mjölken sen pulvret. Skaka ORDENTLIGT, sen blir det inte annat än gottis!

Men smaken är ju som :booty:

Adrian
2004-03-10, 21:24
Måste hålla med raZmus Att choklad smaken e otroligt god :) men det bästa e nog att Kaseinet sväller så pass mycket så det blir nog mer som en mouse, iaf om man låter den stå i kylskåpet, en till två min efter att du har skakat om,, blir PERFEKT som mellanmål då man deffar,, riktigt mättande också,, annars om man vill slippa det svällande så e det bra att svepa drinken innan det sväller

MVH Adrian

skaparn
2004-03-11, 09:19
Protec är kung om man vill tappa nåt kilo till sommarsäsongen då vikt spelar större roll.
Alldeles förträffligt är det att mixa vanilj och hälla det över en fruktsallad, lite kanel på det och ni har en perfekt efterrätt.

Faktum är att jag blev van den tjocka konsistensen och tycker att andra drinkar är lite väl tunna, finns det inget man kan mixa ner som ger lite konsistens, Maizena eller potatismjöl kanske..?

NigHtHawK
2004-03-11, 09:26
måste bara fråga en sak ang protec som ni diskuterar...
jag kör protec jordgubb men det jag undrar e om jag gör nåt fel... jag blandar med 4 dl lättmjölk och som jag tycker så sväller det inget... e som mjölk med jordgubbs smak bara... fast mer skum.. ( bara skumm ) och det e då inte lätt att blanda det... skakar som tusan i flera omgångar och det e endå klumpar... nån som har nåt tips på vad jag gör fel... dom flesta säger ju att den blir jätte tjock men det har jag inte märkt... 3 skopor i 4 dl som det står...

AcidSleeper
2004-03-11, 11:19
Originally posted by NigHtHawK
måste bara fråga en sak ang protec som ni diskuterar...
jag kör protec jordgubb men det jag undrar e om jag gör nåt fel... jag blandar med 4 dl lättmjölk och som jag tycker så sväller det inget... e som mjölk med jordgubbs smak bara... fast mer skum.. ( bara skumm ) och det e då inte lätt att blanda det... skakar som tusan i flera omgångar och det e endå klumpar... nån som har nåt tips på vad jag gör fel... dom flesta säger ju att den blir jätte tjock men det har jag inte märkt... 3 skopor i 4 dl som det står...

Jag kör med Protec vanlij och får ganska mycket skum men det blir även en tjock konsistens. Jag gör som sådan att jag mäter mjölken och slänger i 3skopor protec därefter skakar jag en 5-10sek och slänger sedan i mig den

z_bumbi
2004-03-11, 11:46
Originally posted by skaparn
Faktum är att jag blev van den tjocka konsistensen och tycker att andra drinkar är lite väl tunna, finns det inget man kan mixa ner som ger lite konsistens, Maizena eller potatismjöl kanske..?

Protec?

Jag kör kasseinbaserat i nästan samtliga drinkar jag tar för att jag gillar konsistensen.

skaparn
2004-03-11, 22:18
Originally posted by z_bumbi


Protec?

Jag kör kasseinbaserat i nästan samtliga drinkar jag tar för att jag gillar konsistensen.

Haha, ja, det är ju en lösning. Jag tänkte dock snarare på om man kunde få sit vassle lite krämigare, kör med det efter träning och det blir oftast bara då jag tar en proteindrink. Hemma har man ju kylen full av så mycket annat.
Men det kanske bara är finlir det där med att ta rent vassleprotein efter träning och det skulle gå lika bra med protec efter, det innehåller ju ändå lite vassle...