handdator

Visa fullständig version : Hur hittar man någon att gymma med?


Facetard
2013-10-22, 17:33
*facepalm*

Säkert en jätte töntig och fjollig tråd jag kommer med nu..

Jag har i alla fall börjat gymmat rätt nyligen på WC i Södertälje, har kollat runt bland alla jag känner, till och med folk man pratade med för sisådär minst tre år sedan och frågat ifall de gymmar, men alla svarar nej, eller gymmar helt åt helvete..

Första dagen på gymmet fick man en liten introduktion med en PT, man pratade om vad man vill uppnå med träningen samt fick testa på ett par maskiner bara, det är det jag kört när jag varit där, maskinerna han visade på mig samt det lilla 'schemat' vi(han) gjorde upp, är dock sugen på stronglift 5x5 men att lägga sig på bänkpressen, rädd för att ta alldeles för mycket vikt och armarna inte pallar, gör helt fel så folk fnittrar lite etc skrämmer mig verkligen ifrån att prova på andra övningar än de jag gjort och känner att jag inte vågar pga det ovanstående, att tänka 'just do it' brukar fungera för min del annars, men inte nu, tar verkligen stopp för mig, vandrar därifrån..

Så.. Hur hittar man någon att gymma med? Här? På gymmet(känns pin att fråga som en tanig 19-åring)? Kontaktannons i lokaltidningen? :smash:

knuckles
2013-10-22, 17:34
Har du någon kompis/syskon som är intresserad av träning?

Facetard
2013-10-22, 17:47
Har du någon kompis/syskon som är intresserad av träning?

Har ett par kompisar på andra sidan Stockholm som jag vet om, inga syskon som gillar träning :(

Victuhh
2013-10-22, 17:53
Finns ju en tråd för de som söker träningspartner här på kolo nånstans :D
Annars är det nog en del som ska klaffa också, man behöver inte ligga på samma styrkenivå eller ha samma mål men just motivationsbiten är jävligt viktig tycker jag själv.

Sen kan det ibland vara jobbigt med folk som jämt måste coachas och det ska visas till höger och vänster hur de ska göra m.m. Men du behöver väl inte ha en gymkompis för detta? Var inte rädd för att fråga de som ser ut att veta vad dom håller på med ;)

Ronn
2013-10-22, 17:53
Brukar gymma med en kollega på jobbet men vi snackar knappt på passen, vi är ju där för att träna så det är egentligen sak samma, behöver man pass i bänk eller så borde nån på gymmet kunna ställa upp?

Facetard
2013-10-22, 18:30
Finns ju en tråd för de som söker träningspartner här på kolo nånstans :D
Annars är det nog en del som ska klaffa också, man behöver inte ligga på samma styrkenivå eller ha samma mål men just motivationsbiten är jävligt viktig tycker jag själv.

Sen kan det ibland vara jobbigt med folk som jämt måste coachas och det ska visas till höger och vänster hur de ska göra m.m. Men du behöver väl inte ha en gymkompis för detta? Var inte rädd för att fråga de som ser ut att veta vad dom håller på med ;)

Kollade runt lite lätt, men får ta och söka efter den!
Jag håller med dig med det du skriver, motivationen finns för min del, men rädslan över att alltid tänka vad någon tycker och tänker om något har alltid varit ett stort problem för mig, oavsett vad det handlar om.

Jag VILL till gymmet, skulle vilja gymma varje dag för jag tycker det är så roligt men kör mån, tis och ons enligt schemat vi la upp tillsammans på WC.

Behöver mest en gymkompis så man blir lite varm i kläderna bland grejerna man är osäker på och aldrig kört, tex fria vikterna och bänken, någon som passar en ifall det skulle behövas, trots att jag börjar lätt i det mesta jag kört.

Har faktiskt frågat ett par gånger om jag gjorde knäböjen rätt, hållning, rak rygg etc, samt om en maskin jag var osäker på, tyckte det var jobbigt nog, kändes som det inte var uppskattat att fråga..


Brukar gymma med en kollega på jobbet men vi snackar knappt på passen, vi är ju där för att träna så det är egentligen sak samma, behöver man pass i bänk eller så borde nån på gymmet kunna ställa upp?

Är det uppskattat att fråga då? De flesta jag sett ser ut och vara "låt mig vara och förstör inte min rytm", går med en spänd blick, från övning till övning och inte ser ut och vilja passa eller svara på någon fråga :(

Handlar väl om att våga också..

Ronn
2013-10-22, 18:36
Är det uppskattat att fråga då? De flesta jag sett ser ut och vara "låt mig vara och förstör inte min rytm", går med en spänd blick, från övning till övning och inte ser ut och vilja passa eller svara på någon fråga :(

Handlar väl om att våga också..

Arå bara fråga, inte mitt i ett set då.. folk är ju allmänt fokuserade bara men mellan seten har man ju tid att passa jag skulle inte säga nej i alla fall.

Puryeah
2013-10-22, 18:49
Är det uppskattat att fråga då? De flesta jag sett ser ut och vara "låt mig vara och förstör inte min rytm", går med en spänd blick, från övning till övning och inte ser ut och vilja passa eller svara på någon fråga :(

Handlar väl om att våga också..



Jag ser förmodligen oftast rätt sur ut på gymmet, jag är inte den som vill vara tjenis med exakt alla på gymmet så folk får för sig att jag vill stå och tjöta med dom hela passen. Men passa i bänken och liknande ställer jag såklart alltid upp och gör, frågar själv randoms om passning om det inte finns någon polare där.

rooz
2013-10-22, 19:09
Pröva att vara social. Gärna utanför din egna dörr.

Jag har hittat några på kolo, numera så finns det alltid någon på gymmet.

bertbert
2013-10-22, 19:11
Det gör man inte. *grr27* Man hittar någon att träna med. *slap*

/Gubbert *grr*