handdator

Visa fullständig version : Ännu mer svartsjuke- och relationsuppbyggnadsproblem


benya
2013-10-22, 14:28
Inspirerad av annan tråd...

När jag blir svartsjuk tänker jag alltid att antingen vill hon ha mig för den jag är, eller så tar hon ngn annan.
Sedan tänker jag att hon verkligen gör ett misstag om hon nu skulle välja annat, eller är otrogen på ngt sätt (ej acceptabelt).
För jag vet att jag har mkt att ge, och har gett en del och vet om att hon uppskattar det – sängen (enkel iakttagelse :D), humor, skratt och mkt annat som klaffar.
Då lugnar jag mig väldigt mkt – vet som sagt att I have a lot o bring to the table och det verifierats av henne.

Men det jag är osäker på, och hon tagit upp, är att hon är skeptisk när det kommer till mig. Har ”brutit” förtroendet till viss del förr och har tjejer runtomkring mig när jag är singel som jag vet att hon förstår uppskattar det hon uppskattar.
Problemet, hur bygger jag upp förtroendet på ett bra effektivt sätt?
Jag anstränger mig mkt och är entusiastisk som det är redan. Men denna kvinna är en med självförtroende och självrespekt, hon vill uppvaktas (sagt rakt ut) – och det är därför jag är villig att anstränga mig.

What to do dear kulu?
:em:

WHITEFOLKS
2013-10-22, 14:36
Har "brutit" förtroendet till viss del förr innebär vad?

TheOne1994
2013-10-22, 14:43
jag skulle tipsa dej att inte tänka för mycket. Var precis som du är. Brudar som vill bli uppvaktade är nog svåra (kräver mkt)
Du får inte tappa din egen personlighet bara för att vara någon annan till lags.

LeBron
2013-10-22, 14:43
Har "brutit" förtroendet till viss del förr innebär vad?

Benya är en slisk, så jag chansar på otrohet!! :D

benya
2013-10-22, 14:47
Svar på whitefoolks:

Att vi dejtat förut, ca 3 år sedan. Enligt mig kom vi aldrig så långt, vi båda var utomlands och jag ”hånglade” med ngn annan medan hon var utomlands i typ 1 mån.
Hon reagerade hårt och menade på att det var som otrohet. Jag tyckte att hon borde uppskattat att jag avrit ärlig när jag inte hade behövt!
Jag höll , och håller fortfarande inte med, vi var inte ens tillsammans och hade en bit kvar till det.
Hon tycker man ska vara exklusiv medan man dejtar, jag håller med till viss del.

Hursom, sedan dess har vi träffats, inte dejtat, från och till under åren fram till i våras när jag valde att bli lite seriösare med henne – och engagera mig mer än vad hon är van vid och jag vill (nog) ha henne, seriösare än innan. Typ relationship. Stort steg för mig.
Hon har förändrats, mognat, med åren och blivit mer kvinna och med vår bakgrund så tror jag hon är osäker på var hon har mig etc.

(Helt ärlig nu)

WHITEFOLKS
2013-10-22, 14:52
Ja det är väl inte så konstigt direkt att hon är lite osäker på dig med den erfarenheten och att du väl även i allmänhet varit lite "player". Hon vet ju aldrig hur du är i framtiden och kan bara dra slutsatser från hur du har betett dig och hur du beter dig just nu.

Ord är ju bara ord, de är gratis. Handlingar är vad som räknas.

benya
2013-10-22, 14:54
jag skulle tipsa dej att inte tänka för mycket. Var precis som du är. Brudar som vill bli uppvaktade är nog svåra (kräver mkt)
Du får inte tappa din egen personlighet bara för att vara någon annan till lags.

Håller med.
Å andra sidan träffar jag sällan (typ aldrig) ngn jag vill vara med på ett seriöst plan.
Hon är en sådan.
Därför känner jag att jag vill spela korten öppna och ärligt, anstränga mig och åtminstone från min sida visa henne uppskattning och engagemang.
Hur det än går kommer jag må bra av att jag kämpat för ngn jag gillat på ett genuint sätt.
Dock aldrig på ett sätt som inte implicerar ömsesidighet.

Bra saker att veta om henne: hon är jätte principfast och kan vara sjukt envis

Juxta
2013-10-22, 15:03
Svar på whitefoolks:

Att vi dejtat förut, ca 3 år sedan. Enligt mig kom vi aldrig så långt, vi båda var utomlands och jag ”hånglade” med ngn annan medan hon var utomlands i typ 1 mån.
Hon reagerade hårt och menade på att det var som otrohet. Jag tyckte att hon borde uppskattat att jag avrit ärlig när jag inte hade behövt!
Jag höll , och håller fortfarande inte med, vi var inte ens tillsammans och hade en bit kvar till det.
Hon tycker man ska vara exklusiv medan man dejtar, jag håller med till viss del.


(Helt ärlig nu)


Haha, det här låter lite som:

-Jag var otrogen, förlåt.
-Vafan jag hatar dig för att du sårat mig!
-Men din otacksamma jävel, jag använde iallafall kondom för jag tänkte på dig!

Mental
2013-10-22, 15:04
Haha, det här låter lite som:

-Jag var otrogen, förlåt.
-Vafan jag hatar dig för att du sårat mig!
-Men din otacksamma jävel, jag använde iallafall kondom för jag tänkte på dig!

Mm, det är ju nästan exakt samma sak.
Eller, nej, det är lite som att jämföra äpplen och japaner.

benya
2013-10-22, 15:04
Haha, det här låter lite som:

-Jag var otrogen, förlåt.
-Vafan jag hatar dig för att du sårat mig!
-Men din otacksamma jävel, jag använde iallafall kondom för jag tänkte på dig!

sKULLE STÅTT ATT JAG HÖLL och håller fortfarande inte med om att det var otrohet. Vi var inte ett par, det var tidigt (2 mån in i halvdant dejtande) och vi båda hade längre semestrar som vi visste om från början.

WHITEFOLKS
2013-10-22, 15:07
Ni hade olika uppfattningar om vad som var ok och inte ok under den fasen, hon blev sårad (eller så är det bara något hon säger i maktsyfte men whatever). Ni har båda "fel" eftersom det inte var kommunicerat men det är antagligen mer problematiskt för dig än för henne.

Det spelar egentligen ingen roll vad du tycker eller vad som är "juridiskt rätt", det viktiga i det här fallet är vad hon tyckte om det och hur mycket det kommer påverka i framtiden.

Juxta
2013-10-22, 15:10
sKULLE STÅTT ATT JAG HÖLL och håller fortfarande inte med om att det var otrohet. Vi var inte ett par, det var tidigt (2 mån in i halvdant dejtande) och vi båda hade längre semestrar som vi visste om från början.

Hey, jag dejtar bara en tjej i taget, med betoning på dejtar. Är det bara ett ligg, även om det är flera ggr, så kan man ha flera tjejer. Men om jag dejtar reserverar jag all tid och fokus på henne.
Men, det är jag. Plus att jag tog exemplet till sin spets. Kanske borde fetmarkerat ordet "lite" i förra inlägget eller nåt.

benya
2013-10-22, 15:11
Ni hade olika uppfattningar om vad som var ok och inte ok under den fasen, hon blev sårad (eller så är det bara något hon säger i maktsyfte men whatever). Ni har båda "fel" eftersom det inte var kommunicerat men det är antagligen mer problematiskt för dig än för henne.

Det spelar egentligen ingen roll vad du tycker eller vad som är "juridiskt rätt", det viktiga i det här fallet är vad hon tyckte om det och hur mycket det kommer påverka i framtiden.

*hug*

Sen tycker hon att jag varit arrogant under dessa år vi träffats ngn gång 2-3 mån, och det har gjort henne allmänt skeptisk till mig.

Varför tror du det är mer problematiskt för mig?

benya
2013-10-22, 15:15
Hey, jag dejtar bara en tjej i taget, med betoning på dejtar. Är det bara ett ligg, även om det är flera ggr, så kan man ha flera tjejer. Men om jag dejtar reserverar jag all tid och fokus på henne.
Men, det är jag. Plus att jag tog exemplet till sin spets. Kanske borde fetmarkerat ordet "lite" i förra inlägget eller nåt.

Jo så borde det kanske vara.
Min moral kanske är märklig när det kommer till dejtande.
Tycker det är Ok, förutsatt att man fortfarande är i ”lära-känna-stadiet”, att träffa andra med.
Jag menar, man måste ha en population innan man träffar den där ”rätta”´. För mig som har svårt för att fatta riktigt tycke, utöver fysisk attraktion, så behöver jag lära känna folk.

Men jag är öppen med det och anser att det ska gå both ways (självklart).
Brukar även påpeka att det är ok just för att när man väl väljer varandra då gör man det av egen vilja, inte av att man är någorlunda begränsad. Valet sker på en bättre grund

WHITEFOLKS
2013-10-22, 15:17
*hug*

Sen tycker hon att jag varit arrogant under dessa år vi träffats ngn gång 2-3 mån, och det har gjort henne allmänt skeptisk till mig.

Varför tror du det är mer problematiskt för mig?

För att det är i vägen för vad du vill uppnå.

WHITEFOLKS
2013-10-22, 15:19
Jo så borde det kanske vara.
Min moral kanske är märklig när det kommer till dejtande.
Tycker det är Ok, förutsatt att man fortfarande är i ”lära-känna-stadiet”, att träffa andra med.
Jag menar, man måste ha en population innan man träffar den där ”rätta”´. För mig som har svårt för att fatta riktigt tycke, utöver fysisk attraktion, så behöver jag lära känna folk.

Men jag är öppen med det och anser att det ska gå both ways (självklart).
Brukar även påpeka att det är ok just för att när man väl väljer varandra då gör man det av egen vilja, inte av att man är någorlunda begränsad. Valet sker på en bättre grund

Är du även öppen med att du bara är fysiskt attraherad av de?

benya
2013-10-22, 15:22
Är du även öppen med att du bara är fysiskt attraherad av de?

vad har det med tråden att göra?:D
dejtar ingen jag inte ser mer intresse än bara fysisk kemi hos.

WHITEFOLKS
2013-10-22, 15:30
LOL vad har det med tråden att göra?:D
dejtar ingen jag inte ser mer intresse än bara fysisk kemi hos.

Det har med tråden att göra att hon har erfarenhet av dig n är du försöker skapa intresse, vad skiljer sig från övriga gånger du vart på henne och andra? Du säger vl typ samma saker och agerar lika kärleksfullt..

benya
2013-10-22, 15:36
Det har med tråden att göra att hon har erfarenhet av dig n är du försöker skapa intresse, vad skiljer sig från övriga gånger du vart på henne och andra? Du säger vl typ samma saker och agerar lika kärleksfullt..

Mjoo, nu se rjag det. Tung du är whitefoolkz:D

Nej alltså jag hör knappt av mig, går inte på bio eller ut och äter med ngn som jag bara attraheras fysiskt av. Umgås inte mkt överhuvud. Det har jag vänner och familj för.
Men denna tös engagerar jag mig i, och iom att hon känner mig sedan länge kan hon skilja på nu och innan. Vi gullar, gosar ligger i sängen drar oss ”efter” med varandra, umgås och så där allmänt har det mysigt smatidigt som vi hamnar i häftiga diskussioner ibland, pratar och konversarar och har typ bråkat också.
Allt normalt sådant som ingår i ngt som skulle bli lite mer? ELLER?

LeBron
2013-10-22, 15:54
Benya är en slisk, så jag chansar på otrohet!! :D

Svar på whitefoolks:

Att vi dejtat förut, ca 3 år sedan. Enligt mig kom vi aldrig så långt, vi båda var utomlands och jag ”hånglade” med ngn annan medan hon var utomlands i typ 1 mån.
Hon reagerade hårt och menade på att det var som otrohet. Jag tyckte att hon borde uppskattat att jag avrit ärlig när jag inte hade behövt!
Jag höll , och håller fortfarande inte med, vi var inte ens tillsammans och hade en bit kvar till det.
Hon tycker man ska vara exklusiv medan man dejtar, jag håller med till viss del.

Hursom, sedan dess har vi träffats, inte dejtat, från och till under åren fram till i våras när jag valde att bli lite seriösare med henne – och engagera mig mer än vad hon är van vid och jag vill (nog) ha henne, seriösare än innan. Typ relationship. Stort steg för mig.
Hon har förändrats, mognat, med åren och blivit mer kvinna och med vår bakgrund så tror jag hon är osäker på var hon har mig etc.

(Helt ärlig nu)

dxbb5RcqpZM

Skämtåsido, hade någon varit otrogen mot mig, hade jag också, precis som tjejen, haft trust-issues. Förmodligen hade jag inte ens gett denne en ny chans. Tycker också att man ska vara "exklusiv" när man dejtar (iaf om det blir mer en 1-2 dejter). Vad tycker du själv? Här är en riktig keeper som du dejtat 2-3 ggr (och vill ha!!), men ni är inte tsm än och hon ligger runt med andra tills det blir officiellt. My two cents. :)

WHITEFOLKS
2013-10-22, 16:29
Mjoo, nu se rjag det. Tung du är whitefoolkz:D

Nej alltså jag hör knappt av mig, går inte på bio eller ut och äter med ngn som jag bara attraheras fysiskt av. Umgås inte mkt överhuvud. Det har jag vänner och familj för.
Men denna tös engagerar jag mig i, och iom att hon känner mig sedan länge kan hon skilja på nu och innan. Vi gullar, gosar ligger i sängen drar oss ”efter” med varandra, umgås och så där allmänt har det mysigt smatidigt som vi hamnar i häftiga diskussioner ibland, pratar och konversarar och har typ bråkat också.
Allt normalt sådant som ingår i ngt som skulle bli lite mer? ELLER?

Återigen så gissar jag att största skillnaden ligger i hur du känner för henne och inte hur du agerar.

Visst ni kom antagligen inte så långt förrut men det var antagligen väldigt kärvänligt enda fram tills att det inte var det längre.

jenni
2013-10-22, 16:38
Det du bör göra är att vara trogen i fortsättningen och vara kärleksfull mot henne. Få henne att känna att det är hon som är nr 1!
Hon måste förlåta och glömma annars kommer tankarna jaga henne och hon kommer dra upp detta varje gång ni har en konflikt

WHITEFOLKS
2013-10-22, 16:41
Det du bör göra är att vara trogen i fortsättningen och vara kärleksfull mot henne. Få henne att känna att det är hon som är nr 1!
Hon måste förlåta och glömma annars kommer tankarna jaga henne och hon kommer dra upp detta varje gång ni har en konflikt

Lite så ja. Du får visa med handlingar över tid att det inte bara är ytterligare ett ragg. Sen är det upp till henne om hon väljer att lita på dig eller inte.

jenni
2013-10-22, 17:02
Lite så ja. Du får visa med handlingar över tid att det inte bara är ytterligare ett ragg. Sen är det upp till henne om hon väljer att lita på dig eller inte.

Ja, men om hon inte kan lita och glömma så tycker jag att det är nog bättre att bryta upp, annars kommer de bara lida.

PureWhey
2013-10-22, 17:31
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=146778&page=2493

En tråd om relationer som är 2493 sidor lång.

WHITEFOLKS
2013-10-22, 17:37
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=146778&page=2493

En tråd om relationer som är 2493 sidor lång.

Är som när folk har datorfrågor, just deras är väldigt akuta och speciella :)

benya
2013-10-23, 12:15
dxbb5RcqpZM

Skämtåsido, hade någon varit otrogen mot mig, hade jag också, precis som tjejen, haft trust-issues. Förmodligen hade jag inte ens gett denne en ny chans. Tycker också att man ska vara "exklusiv" när man dejtar (iaf om det blir mer en 1-2 dejter). Vad tycker du själv? Här är en riktig keeper som du dejtat 2-3 ggr (och vill ha!!), men ni är inte tsm än och hon ligger runt med andra tills det blir officiellt. My two cents. :)

Jo håller helt med, ett förhållandes grundpelare är förtroende och tillit – finns inte det där spelar inte passion eller attraktion ngn roll, för mig iaf, även om det skulle bli svårare att vara rationell” då.
Tycker också man ska vara exklusiv efter ett tags dejtande. Men har tendens och tänja på den gränsen själv om jag inte vet riktigt var jag/vi står. Uppriktigt sagt, vilket kanske inte är så ok i alla fall.
Samtidigt, så är det ok. Samma som jag lever enlgit gäller ju för henne med, även om jag inte är nyfiken på ngn detaljinfo ..:)
Så ligga runt borde i praktiken vara ok…

benya
2013-10-23, 12:19
Det du bör göra är att vara trogen i fortsättningen och vara kärleksfull mot henne. Få henne att känna att det är hon som är nr 1!
Hon måste förlåta och glömma annars kommer tankarna jaga henne och hon kommer dra upp detta varje gång ni har en konflikt

Jo precis, det är så jag är/tänker vara så länge det finns ngt” där.
Förtroende förtjänar man och byggs upp med tiden som man umgås.
Just nu känns det som 2 steg framåt och 3 bakåt, samtidigt som jag vet att viljan verkligen finns där från hennes sida.

Saga
2013-10-23, 17:05
Här kommer an amatöranalys från mig.

Vi kvinnor fungerar inte riktigt med samma enkla logik som män i överlag. Du tycker att det ska räcka med att visa uppskattning och intresse och att ditt "val" att välja henne ska vara nog för att hon ska känna förtroende. Du väljer att umgås med henne och därför ska hon känna sig uppskattad, har jag rätt?

Men, så enkelt är det ofta inte, tyvärr. Hon vill ha mer. Hon är säkert helt enormt intresserad med litar inte få ditt engagemang fullt ut. Hon väntar på smällen. Hon är till viss del realist och till viss del romantiker. Hon vill och hoppas att du skall älska henne till döden skiljer er åt, men vet att det när som helst tar slut. Därför vill hon att det ska kosta dig. Hon vill ha bevis på att ditt intresse är starkt nog. Att hon är värd många uppoffringar och hård kamp. Att du inte kommer att svika, fast ändå vet hon att det kan hända närsomhelst.

Mitt tipps, om du vill ha hennes förtroende och eviga kärlek, stå på dig, håll ut. Men det kanske kräver mer av dig än du har att ge, och då får du vara ärlig och tala om det så blir det upp till henne att avgöra om hon har tid och ork att vänta, eller acceptera dig som du är.

benya
2013-10-24, 11:41
Här kommer an amatöranalys från mig.

Vi kvinnor fungerar inte riktigt med samma enkla logik som män i överlag. Du tycker att det ska räcka med att visa uppskattning och intresse och att ditt "val" att välja henne ska vara nog för att hon ska känna förtroende. Du väljer att umgås med henne och därför ska hon känna sig uppskattad, har jag rätt?

Men, så enkelt är det ofta inte, tyvärr. Hon vill ha mer. Hon är säkert helt enormt intresserad med litar inte få ditt engagemang fullt ut. Hon väntar på smällen. Hon är till viss del realist och till viss del romantiker. Hon vill och hoppas att du skall älska henne till döden skiljer er åt, men vet att det när som helst tar slut. Därför vill hon att det ska kosta dig. Hon vill ha bevis på att ditt intresse är starkt nog. Att hon är värd många uppoffringar och hård kamp. Att du inte kommer att svika, fast ändå vet hon att det kan hända närsomhelst.

Mitt tipps, om du vill ha hennes förtroende och eviga kärlek, stå på dig, håll ut. Men det kanske kräver mer av dig än du har att ge, och då får du vara ärlig och tala om det så blir det upp till henne att avgöra om hon har tid och ork att vänta, eller acceptera dig som du är.

Oj, låter lite som du verkar känna henne :D eller åtminstone kan du relatera bra till det hela, tycker jag.
Du har rätt om det mesta.: )

Tackar för och håller med om dina tips. Det är lite min strategi i dagsläget – finns många andra damer intresserade men bara en som jag är intresserad av. Och det kommer jag fortsätta vara uppriktig med och visa på ett genuint och förtroendeingivande sätt.

Kanske värt att nämna att hon bara haft fleråriga förhållanden innan. En ganska så seriös tös med andra ord.

*hug*

Madde24
2013-10-29, 13:13
Du låter som värsta casanova , hahah

WHITEFOLKS
2013-10-29, 14:09
Kanske värt att nämna att hon bara haft fleråriga förhållanden innan. En ganska så seriös tös med andra ord.

*hug*

så ni var ihop i flera år förrut? Det sa du inget om :)

benya
2013-10-29, 14:13
så ni var ihop i flera år förrut? Det sa du inget om :)

Vet inte vad du försöker kom fram till men syftade givetvis inte på att det varit jag.

WHITEFOLKS
2013-10-29, 14:19
Vet inte vad du försöker kom fram till men syftade givetvis inte på att det varit jag.

Jag syftade på att iaf hon tyckte att ni hade någon sorts förhållande. Så det har inte varit bara fleråriga förhållanden.