handdator

Visa fullständig version : Vad är ok på lidl? Posta era fynd/bottennapp.


svag74
2013-10-22, 10:30
Lidl har ju många egna märken, saker man inte hittar i andra butiker, och ofta billigt.
Så vad har ni testat?
Vad var ok, vad var toppen, vad var botten?

Själv (oerfaren lidlkund) kan jag bidra med:

Colanappar från Sugarland som är kanon! Makalöst billiga, 300g påse för typ 12kr! Glukossirap som första ingrediens så mindre fruktos än "vanligt godis".



Fryst vitlöksbaguette (2x175g) som det står "Jean Pierre" på. Över förväntan, helt ok faktiskt. 15kr/350g.



Sugarlands vingummin var dock fruktansvärt äckliga, rekommenderas ej!

Tobbey
2013-10-22, 11:24
Det mesta är kanon, för att nämna något; alla mjölkprodukter som yoghurt, kvarg osv. Det enda dåliga jag varit med om är deras frysta rösti, smakade skit.

Trapz
2013-10-22, 13:15
Deras ben&jerrys kopia, tror det är mcennedy. Ljuvligt god och kostar 25 kr för en burk som ligger på 500 ml tror jag.

Linessas yoghurt 0.1 % är riktigt god.

Frysta blåbär, runt 30 spänn för 500 g.

Nixe Tonfisk på burk.

Deras sockerfria safter med apelsinsmak och wildberries är grymt goda.

ulf123
2013-10-22, 13:16
Deras kvarg/yoghurt-mix. Cirka dubbelt så god som ren kvarg och fortfarande dubbelt så mycket protein som i vanlig yoghurt.

Deras sockerfria safter med apelsinsmak och wildberries är grymt goda.

Apelsinsaften är väldigt god. Tror till och med att den innehåller lite riktig apelsin. Wildberries-varianten är inget märkvärdigt tycker jag.

svag74
2013-10-22, 13:18
Deras ben&jerrys kopia, tror det är mcennedy. Ljuvligt god och kostar 25 kr för en burk som ligger på 500 ml tror jag.

Linessas yoghurt 0.1 % är riktigt god.

Frysta blåbär, runt 30 spänn för 500 g.

Nixe Tonfisk på burk.

Deras sockerfria safter med apelsinsmak och wildberries är grymt goda.

Inga av de varorna som intresserar mig, men säkerligen många andra här inne.
Håll tråden igång vetja, finns ju mängder av saker där i udda märken, typ fryspizzor, baconsnacks, kakor, grönsaksmixar, bröd, godis, köttbullar/korv, whatever :)

tja1324
2013-10-22, 13:22
Köpte tuggumi på LIDL en gång. Köpte 2smaker, mint och cherry. Cherry smakade konstigt men mint var okej. De var tydligen veganvänliga

Simonbaws
2013-10-22, 13:29
deras nuggets har rätt bra macros för att vara nuggets :)

Chrbo
2013-10-22, 14:10
Freewaycolan är helt okej.
Vaniljglassen gillar jag, vit back med blått lock.
Frukt och grönt är ofta bra.

Sniggel
2013-10-22, 15:51
http://i.imgur.com/bwR3UT4.jpg

Pompere
2013-10-22, 15:59
Mörk 70% choklad med apelsinsmak

KalleTeodor
2013-10-22, 16:05
goda korvar har dem.

Degpekka
2013-10-22, 16:20
Deras choklad-doppade digestivekopior är guld!

dmoller
2013-10-22, 16:24
riktigt fina nuggets

JHilding
2013-10-22, 16:25
Lidl är fina grejer det.

Bra frukt och grönsaker, billigt kött och köper alltid deras yoghurt.

Dessutom har dom billiga och fantastiska chokladflingor, och chokladflingor är världens bästa PWO.

raddum
2013-10-22, 16:33
Alla deras grönsaker, i synnerliget frysta (haricots verts, broccoli och blomkålsmix). Mjölkchokladen 100g speciellt den i grönt papper med nötter. Fruktmuslin i blåmetallic påse är god. Personligen har jag inget emot Lidl och hade gärna handlat där som student om det fanns i närheten.

Trapz
2013-10-22, 16:39
Apelsinsaften är väldigt god. Tror till och med att den innehåller lite riktig apelsin. Wildberries-varianten är inget märkvärdigt tycker jag.

Mm, den är fan snuskigt god. Testa släng i en skvätt i kolsyrat vatten så har du riktigt billig fanta zero ;)

OT så glömde jag fan att allt deras godis, speciellt olika chokladkakor är riktigt grymma.

R Scarpa27
2013-10-22, 18:31
sockerfria barsen, sockerfria kokostopparna, sorbet glassen med banan smak, ketchupen, sötn.pulvret, banan yoghurten otroligt god, inferno pizzan, de mexikanska kryddorna och sweet chilin m.m

sen har de en blandning med grönsaker, pasta,kyckling,svamp och sweet chilisås fryst som är riktigt awsum, vid snabba puckar rätt i pannan.

svag74
2013-10-22, 18:41
inferno pizzan,

Är Inferno "smaken", eller är det märket och det finns massa bra varianter att välja på? :)

R Scarpa27
2013-10-22, 19:28
Är Inferno "smaken", eller är det märket och det finns massa bra varianter att välja på? :)

enda fryspizzan jag kan äta i ren princip som är god.
märket är ALFREDO-stenugnsbakad-inferno.
sen har du ju inferno chipsen. från crust croc och el tequito har diper.

http://de-pic2.ciao.com/de/262512155.jpg

http://www.maehnert.de/potatochips/Bilder/LIDL-Crusti-Croc-Kartoffelchips-Inferno.jpg

http://src.discounto.de/pics/Angebote/2012-09/329193/353911_EL-TEQUITO-Inferno-Dip_xxl.jpg

mixa allt till en middag haha. kyl dig med
http://metrobloggen.se/egentligen/files/2012/02/Nobelaner0.jpg

ChrisDEFC
2013-10-22, 23:15
Det mesta är kanon, för att nämna något; alla mjölkprodukter som yoghurt, kvarg osv. Det enda dåliga jag varit med om är deras frysta rösti, smakade skit.

Har inte testat så mycket av lidls sortiment men just röstin (de har flera sorter) jag testa var gruvligt god. Sen vad den sorten vi hade hete vettekatten. Nån blå förpackning med röd skrift, såg väldigt lågpris ut. Tjejen är normalt sett inte överförtjust i rösti men även hon gilla denna. Var lagom kryddad som den var så behövde bara kör den i ugnen och sen äta den. Käka den tillsammans med deras ryggbiff (vacuumpack) som också är att rekommendera. Bra pris på båda och riktigt goda.

Spacedogg
2013-10-23, 13:44
Fruktmuslin i blåmetallic påse är god.

+1 , riktigt bra om man vill få i sig lite extra kcal och god är den

Slartibartfast
2017-06-24, 09:57
Havregryn på Lidl är mer än dubbelt billigare än nån annanstans jag sett. Vad beror detta på? Hur kan dom sälja så billigt? Är det sämre kvalitet?

exevision
2017-06-24, 10:49
Har aldrig köpt något på lidl.
Har varit inne på två olika butiker och kommit ut tomhänt.

Magnus N
2017-06-24, 11:25
Havregryn på Lidl är mer än dubbelt billigare än nån annanstans jag sett. Vad beror detta på? Hur kan dom sälja så billigt? Är det sämre kvalitet?

Vad kostar dem?
Tror inte det slår nämnvärt i pris på deras gryn samt andra kedjors märken

ApexProcyon
2017-06-24, 11:41
Dom äckligaste äggen jag någonsin har ätit kommer från Lidl, minns ej märke. Äggen smakade så mycket ägg att dom var omöjlga att äta som dom var. När jag försökte ta till vara på äggen genom att maskera dom i pannkakor så var jag tvungen att slänga pannkakorna.

Äggen från Lidl borde ha en varningsetikett.

Lidls alkoholfria öl tenderar att vara prisvärd.

gohei
2017-06-24, 14:12
Lidl har "frukostflinorna" Nougat Pillows, som jag inte sett någon annanstans, som är sjukt goda. Tänk typ havrefras med nougatfyllning. Ett paket kan ta slut blixtsnabbt om man inte tänker sig för.

timoat
2017-06-24, 18:08
Jag gillar Lidl, har alltid jul och nya intressanta saker att testa. Osten är dock alltid dyr.
. Fläskesvålar och deras rostade och saltade pumpakärnor, 15 kr för 200 g, sinnessjukt goda, går inte att jämföra med andra "finare" märken som ofta är sega som Fan. Köpköpköp, extremt nyttiga är de med.

exevision
2017-06-24, 19:13
Jag gillar Lidl, har alltid jul och nya intressanta saker att testa. Osten är dock alltid dyr.
. Fläskesvålar och deras rostade och saltade pumpakärnor, 15 kr för 200 g, sinnessjukt goda, går inte att jämföra med andra "finare" märken som ofta är sega som Fan. Köpköpköp, extremt nyttiga är de med.

Billigaste sorten från kina?

timoat
2017-06-24, 19:30
Billigaste sorten från kina?

Vad menar du? Syrian heter de

exevision
2017-06-24, 19:43
Vad menar du? Syrian heter de

Mycket pumpakärnor produceras i Kina. Lidl köper nog inte heller in de dyrare sorterna därifrån.

Rickard
2017-06-24, 21:01
Köpköpköp, extremt nyttiga är de med.

Hur då? Nyttigare än andra pumpakärnor?

King Grub
2017-06-24, 22:19
Jag brukar köpa färdiggrillade kycklingfiléer, Frörutor, cottage cheese, såpa och glass på Lidl. Och ibland ett 5-pack kalsonger!

timoat
2017-06-24, 23:50
Hur då? Nyttigare än andra pumpakärnor?

Det vet jag inte, skrev inte att de var nyttigare än andra pumpakärnor, bara att de är godare. *popcorn*

Jag brukar även fynda när de har produkter i sortimentet, fick 3 par snygga linne byxor a 99 kr styck, jävligt najs skaljacka för 199,fritidbyxor,verktyg,stekpannor, ect.

Sen kör jag deras dijon, och skinkan är överlägset godast av budgetvarianterna, 400g för 25 kr. Gillar även att de har en liten fyndlåda. Bra billig ost har de med (dessertost)

Sen som sagt har de alla sina billiga choklad, om man nu är sugen på det.

Deras stora American style färdigskivade brödet för 14 kr är också bra.

Mest saknar jag folkungagatans bake-off när de hade mjuka amerikanska kakor, fy satan vad goda de var. Nog tur att de inte finns längre.

Cykelcykel
2017-06-25, 04:58
Älskar lidl.

De frysta grönsakerna och bären håller bäst kvalitet tycker jag.
Mycket bättre än felix eller icas egna

Plastpåsar på rulle

Kallpressad rapsolja

Kikärtor på burk .

Deras färdiga hummus är också mycket god och prisvärd 16.90

En köksvåg som jag har haft i 4 år nu

Stavmixer

Veckodagsstrumpor

Glen
2017-06-25, 06:07
-Kokosbollar med nåt tyskt namn förmodligen som finns nu och då, rätt stor kartong. Dom är bra.
-Müsli med 50% frukt/nötter mycket bra och prisvärd
-Mjölken

Bulta
2017-06-25, 08:44
-Både färska och frysta grönsaker. De frysta grönsakerna är billiga som Ica Basic, men är jämna i storlek och håller en god kvalité.
-Cornichons, inlagd grillad paprika och diverse andra inläggningar. Bra grejer.
-Cottage Cheese light. Väldigt fast, lite syrligare än andra märken. Känns fetare än vad som står. Köper även yoghurt från Ängens. 24 mån parmesan. God och klart billigare än på andra ställen. Glassen!
-Svea Lantkött brukar vara välstyckat, och ofta till bra pris.
-Kalsonger/strumpor, diverse prylar från Silvercrest och andra fynd man hittat på 30%. Budgetverktygen har varit bra för priset. Kan även rekommendera Silvercrest köksvågen. Inte bytt AA-batterier till den på 2 år, och använts frekvent.

Undvik deras mozzarella, fetaost och halloumi.

Bärsärk
2017-06-25, 09:51
Deras kläder är ganska vettiga, oftast kostar de så pass lite så skulle de inte hålla så kan man bara hiva skiten utan att gråta allt för mycket.

Dock så har ju Lidl blivit så pass stort och mainstream nu så det är alltid urplockat när man kommer dit.

Jag vet att det här är en ful fördom men det är alltid mycket invandrare på Lidl och de "hänger på låset" (för att de går hemma på bidrag) och köper upp allt bra innan man kommer dit.

Cykelcykel
2017-06-25, 13:44
Deras kläder är ganska vettiga, oftast kostar de så pass lite så skulle de inte hålla så kan man bara hiva skiten utan att gråta allt för mycket.

Dock så har ju Lidl blivit så pass stort och mainstream nu så det är alltid urplockat när man kommer dit.

Jag vet att det här är en ful fördom men det är alltid mycket invandrare på Lidl och de "hänger på låset" (för att de går hemma på bidrag) och köper upp allt bra innan man kommer dit.

Ja men du har ju rätt.
Lägg till polska byggarbetare på listan så har man typ 80% av deras klientel.

Lidlbutikerna i förorterna är dock större och mer välfyllda än de i stan och har bredare sortiment.
Handlar aldrig på lidl i stan. Finns aldrig nåt
Sthlm asså

exevision
2017-06-25, 14:01
Deras kläder är ganska vettiga, oftast kostar de så pass lite så skulle de inte hålla så kan man bara hiva skiten utan att gråta allt för mycket.

Dock så har ju Lidl blivit så pass stort och mainstream nu så det är alltid urplockat när man kommer dit.

Jag vet att det här är en ful fördom men det är alltid mycket invandrare på Lidl och de "hänger på låset" (för att de går hemma på bidrag) och köper upp allt bra innan man kommer dit.

https://www.theguardian.com/business/2016/mar/13/lidl-jeans-bangladesh-worker-pay-23p-an-hour

unsuspected
2017-06-25, 14:53
Lidl har "frukostflinorna" Nougat Pillows, som jag inte sett någon annanstans, som är sjukt goda. Tänk typ havrefras med nougatfyllning. Ett paket kan ta slut blixtsnabbt om man inte tänker sig för.

Finns kellogs variant också.

RassK
2017-06-25, 15:15
JD Gross Mörk Choklad och Dark Forest Berries Mix <3

Minikubik
2017-06-25, 15:39
Lidls ostfrallor *drool*

exevision
2017-06-25, 16:20
Lidl har "frukostflinorna" Nougat Pillows, som jag inte sett någon annanstans, som är sjukt goda. Tänk typ havrefras med nougatfyllning. Ett paket kan ta slut blixtsnabbt om man inte tänker sig för.

http://www.sydostran.se/karlshamn/lidl-vi-analyserar-vad-som-hant/

gohei
2017-06-25, 21:38
Finns kellogs variant också.

Åh? Där ser man.
http://www.sydostran.se/karlshamn/lidl-vi-analyserar-vad-som-hant/

Extra protein *drool*

Udd3n
2017-06-25, 21:47
Undvik deras mozzarella, fetaost och halloumi.


Jag tycker alla tre håller bra klass. :)

Annars gillar jag det mesta. Färdiggrillade kycklingfiléerna med chilismak är grymma.

Nya lättkvargen med smak i 250 gramsburkar är bra och prisvärd.

Handlar det mesta på Lidl och stödhandlar på Willys.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Udd3n
2017-06-25, 21:49
Dom äckligaste äggen jag någonsin har ätit kommer från Lidl, minns ej märke. Äggen smakade så mycket ägg att dom var omöjlga att äta som dom var. När jag försökte ta till vara på äggen genom att maskera dom i pannkakor så var jag tvungen att slänga pannkakorna.

Äggen från Lidl borde ha en varningsetikett.

Lidls alkoholfria öl tenderar att vara prisvärd.



Vilka var det? Köper alltid frukostäggen, Large med rosa på kartongen, riktigt bra och prisvärda..


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Wilshere
2017-06-26, 03:22
Lidls ostfrallor *drool*

Helt magiska! Deras vaniljpuddingar är fruktansvärt goda med.

Bärsärk
2017-06-26, 10:33
https://www.theguardian.com/business/2016/mar/13/lidl-jeans-bangladesh-worker-pay-23p-an-hour

Bättre det än att de sitter hemma och inte jobbar alls!

thebandit
2017-06-26, 11:19
Lidl har en ny sorts nötter - chilinötter fast utan coating!

50% jordnötter 50% cashewnötter - med chilikrydda.

Väldigt starka och väldigt goda!

Kurash
2017-06-26, 11:36
Cykelmekställ (MVG), cykelsadlar (VG), cykeljacka (G).
Fake-snickars, fake-mars och fake-twix. (MVG)
Croissanter (VG. MVG innan prishöjningen)
Freeway-cola (IG)
Kattgodispinnar (MVG, enligt katten)

ApexProcyon
2017-06-26, 12:01
Vilka var det? Köper alltid frukostäggen, Large med rosa på kartongen, riktigt bra och prisvärda..


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Det var många år sedan nu och jag köpte inte mer än just den omgången ägg. Hade du "drabbats" så hade du märktt det med all säkerhet, så Lidl har tydligen ägg som inte smakar instängd fis också. Bra att veta. :)

timoat
2017-06-26, 12:33
Det var många år sedan nu och jag köpte inte mer än just den omgången ägg. Hade du "drabbats" så hade du märktt det med all säkerhet, så Lidl har tydligen ägg som inte smakar instängd fis också. Bra att veta. :)

Så du ratar hela Lidls ägg sen dess utifrån en kartong?

ApexProcyon
2017-06-26, 12:39
Så du ratar hela Lidls ägg sen dess utifrån en kartong?

När du lägger fram det sådär så låter det väldigt dumt.
Det kan faktiskt ha varit två kartonger.

Jag ratar inget, jag hade gärna provat ett annat billigt märke om jag bott nära Lidl igen. Det var den varan som var ett "bottennapp" som jag provat där, jag har länge grubblat på om tyska ägg smakar annorlunda pga annat foder till hönorna. Gulan var gulare också.

vicarious
2017-06-26, 12:54
Sockerfri energidryck, Freeway Up. 5.63kr/st inkl pant.

Low fat cream cheese (5%).

upperkatt
2017-06-26, 13:07
Fläkt för 300 kr, glidflygplan för 100 kr verkar båda lockande.

Cykelcykel
2017-06-26, 13:32
Jag hoppas alla har lidlappen

Sohlsken
2017-06-26, 17:09
Deras 60- och 70% choklad är i särklass den bästa jag har ätit. Jag tror at 60% heter Equador eller Madagaskar och har ett grönt paket.

Xead
2017-06-26, 19:33
Lidl har en ny sorts nötter - chilinötter fast utan coating!

50% jordnötter 50% cashewnötter - med chilikrydda.

Väldigt starka och väldigt goda!

Märke? Namn? Måste införskaffas nästa gång jag är på Lidl (väldigt sällan, men efter att ha läst tipsen härinne borde jag nog gå dit lite oftare). :)

Wain
2017-06-26, 19:42
Lidl är bra. Brukar bla köpa:

- nötfärs från köttboskap
- blodappelsinjuice
- ekologiskt smör
- smoothies
- nötter
- ekologiska äpplen och bananer.
- kvarg, keso, grekisk yoghurt
- ekologisk frusen spenat
- etc

Tyvärr har de ingen bra mjölk.

Udd3n
2017-06-26, 19:44
Lidl är bra. Brukar bla köpa:



- nötfärs från köttboskap

- blodappelsinjuice

- ekologiskt smör

- smoothies

- nötter

- ekologiska äpplen och bananer.

- kvarg, keso, grekisk yoghurt

- etc



Tyvärr har de ingen bra mjölk.



Mjölken på mitt Lidl är från Arla även om det står ängens på. Ingen bra mjölk på vilket sätt?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Wain
2017-06-26, 19:57
Ingen ekologisk ohomogeniserad mjölk. Sedan kanske jag bör påpeka att jag använder Lidl i Finland, fullt möjligt att utbudet skiljer sig åt.

unsuspected
2017-06-26, 20:41
Lidl <3

Trapz
2017-06-26, 21:07
Deras julmust är grym


Skickat från min iPhone med Tapatalk

exevision
2017-06-27, 05:44
Bättre det än att de sitter hemma och inte jobbar alls!

:(
Vill inte låta uppkäftig, men tänk lite längre.

thebandit
2017-06-28, 13:37
Märke? Namn? Måste införskaffas nästa gång jag är på Lidl (väldigt sällan, men efter att ha läst tipsen härinne borde jag nog gå dit lite oftare). :)

Blev tvungen att åka och köpa en påse till, kunde inte komma på vad dom hette! :)

nissenice
2017-06-28, 19:12
deras standardmärke kommer inte ihåg namnet atm men svarta påsar för typ 8kr av klyftpotatis är bland de bästa jag testat :D blir underbara i min actifry!

Udd3n
2017-06-28, 19:14
deras standardmärke kommer inte ihåg namnet atm men svarta påsar för typ 8kr av klyftpotatis är bland de bästa jag testat :D blir underbara i min actifry!

På tal om Actifry så ska Lidl ha en varmluftsfritös, Actifrykopia nästa vecka för 699kr såg jag i bladet..

King Grub
2017-06-28, 19:57
Jag hittade ett pantkvitto på 70 kronor på golvet inne på Lidl idag. Det gick till chilikryddade kycklingfiléer, skivad ost, cottage cheese och glass.

Udd3n
2017-06-28, 19:58
Jag hittade ett pantkvitto på 70 kronor på golvet inne på Lidl idag. Det gick till chilikryddade kycklingfiléer, skivad ost, cottage cheese och glass.

Chilifiléer åt jag till lunch idag med. De är riktigt bra. Sen är det ju alltid extra gott om man slipper betala för det.

Xead
2017-06-28, 19:58
Blev tvungen att åka och köpa en påse till, kunde inte komma på vad dom hette! :)

Bussigt! Blir att köpa en påse så fort jag har vägarna förbi Lidl. Ser riktigt goda ut.

På tal om Actifry så ska Lidl ha en varmluftsfritös, Actifrykopia nästa vecka för 699kr såg jag i bladet..

Tror jag ska köpa en för skojs skull, har ingen varmluftsfritös i dagsläget så what the hell. Tack för tipset! :)

Udd3n
2017-06-28, 20:16
Tror jag ska köpa en för skojs skull, har ingen varmluftsfritös i dagsläget så what the hell. Tack för tipset! :)

Är lite sugen på en jag med, men har en rätt ny vanlig varmluftsugn. Frågan är ju hur mycket bättre det blir att göra t.ex pommes i den en sån där?

Starke75an
2017-06-29, 19:33
Om det inte nämnts tidigare är deras kvarg inte nån större smakupplevelse.

Chorizo
2017-06-29, 20:05
Jag lidel med alla som tvingas handla där

ApexProcyon
2017-06-29, 21:13
Jag lidel med alla som tvingas handla där

Den där ordvitsen var olidlig.

gohei
2017-06-29, 21:30
Om det inte nämnts tidigare är deras kvarg inte nån större smakupplevelse.

Jag tycker den smakar precis likadant som alla andra märken :confused:

Ja minns för ett gäng år sedan när man köpte kvarg flakvis från Lidl, det var tider det :d

Starke75an
2017-06-30, 04:29
Jag tycker den smakar precis likadant som alla andra märken :confused:

Ja minns för ett gäng år sedan när man köpte kvarg flakvis från Lidl, det var tider det :d

Stackare där...

Udd3n
2017-06-30, 09:11
Deras kaffebönor vid namn Bellarom Espresso gör sig bra i min Jura Ena 5.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

andeem
2017-06-30, 09:53
Om det inte nämnts tidigare är deras kvarg inte nån större smakupplevelse.Det förtjänar att nämnas igen.

turppeden
2017-07-01, 11:23
Hummus!

timoat
2017-07-01, 11:31
Skrev jag att deras budgetoliver är svingoda jämfört med tex eldorado?

frys
2017-07-01, 22:12
Blev tvungen att åka och köpa en påse till, kunde inte komma på vad dom hette! :)

bestämde mig för att testa dom här efter jag såg denna tråd. Det har brunnit i min mun i någon minut nu. Tror det var gott men efterbrännan gör det inte värt XD