handdator

Visa fullständig version : Projektarbete på Gymnasiet


FearIsTheWeaknes
2013-10-21, 20:51
Hej!
Går nu sista året på Naturvetenskap och är dags att skriva ett projektarbete, känner mig inte så sugen på att sitta och skriva ihop en rapport på ca 50 sidor så valde inriktning träning i hopp om att kunna göra lite mer praktiskt och sen bara färdigställa med lite tabeller, resultat och tidigare forskning i ämnet.

Problemet är att jag inte kommer på att vad jag ska kunna ha för frågeställning/frågeställningar. Vill helst bara fortsätta min bulk och träna på som jag gör nu..

Så är det någon som gjort något liknande som projektarbete eller har några tips på frågeställning? Behöver inte vara en hel frågeställning utan bara en idé man skulle kunna jobba från skulle hjälpa oerhört mycket. Kommer så klart uppdatera här på Kolozzeum hur det gick och under resans gång ifall någon är intresserad :)

/ FearIsTheWeakness

R Scarpa27
2013-10-21, 21:15
jau berätta dina mål och hur du tänkt att göra för att uppnå dem osv.
kostschema,tränning, bulk osv.

gör en presentationfilm eller bildspel powerpoint med småfilmer med olika muskelgrupper och träning / tabeller m.m

nissepelle
2013-10-21, 21:42
Du skulle ju kunna kombinera teori och praktik. Tex skriva en träningsinriktad uppsats. Vad som sker i cellerna efter ett träningspass. Ingående beskriva proteinsyntesens relevans för muskelbyggande. Beskriva rörelseapparatens funktioner när du tränar. Osv. Det skulle i alla fall jag tycka var kul, för då lär du dig även massor som du kommer ha användning för, samtidigt som du skriver ett skolarbete.

LeBron
2013-10-22, 02:33
Du skulle ju kunna kombinera teori och praktik. Tex skriva en träningsinriktad uppsats. Vad som sker i cellerna efter ett träningspass. Ingående beskriva proteinsyntesens relevans för muskelbyggande. Beskriva rörelseapparatens funktioner när du tränar. Osv. Det skulle i alla fall jag tycka var kul, för då lär du dig även massor som du kommer ha användning för, samtidigt som du skriver ett skolarbete.

Stort +1 på denna man!

FearIsTheWeaknes
2013-10-22, 19:04
Du skulle ju kunna kombinera teori och praktik. Tex skriva en träningsinriktad uppsats. Vad som sker i cellerna efter ett träningspass. Ingående beskriva proteinsyntesens relevans för muskelbyggande. Beskriva rörelseapparatens funktioner när du tränar. Osv. Det skulle i alla fall jag tycka var kul, för då lär du dig även massor som du kommer ha användning för, samtidigt som du skriver ett skolarbete.

Okej låter ju faktiskt rätt intressant och som du säger så kommer jag ju läsa det förr eller senare ifall jag fortsätter träna någorlunda seriöst. Men förstår inte riktigt hur jag ska kunna få in en praktisk del då jag är på gymmet?