handdator

Visa fullständig version : Kaloriräknarapp - Kom med dina förslag!

GroovyChili
2013-10-21, 20:32
Tycker att de flesta kaloriräknarapparna har en eller flera brister som skulle kunna förbättras avsevärt, och därför funderar jag nu på att utveckla min egen app till iPhone.

Det som jag framför allt stör mig på med många av dagens appar är att de är så otroligt fula (ShapeUp snyggades dock till rejält i senaste uppdateringen, men wtf? Varför kan man inte längre kopiera mat från gårdagen eller lägga till kalorier i form av siffor?). De är ofta väldigt kladdiga dessutom (vem seriöst fyller i hur mycket vatten man dricker?), och det finns flera negativa synpunkter hos användarvänligheten.

Det som jag konkret har funderat på än så länge är:

Cykla kalorier (träningsdagar/vilodagar)
Enbart räkna kalorier och ev. valbara makros (de andra syns ej)
Enkelt kopiera mat från andra dagar
+ Allt annat som finns vanligtvis (skanna produkter, etc.)

Har ni några bra förslag och förbättringar som ni saknar så släng ur er dem nu!

Trapz
2013-10-21, 21:11
Möjlighet att kunna spara sina "favoriter" typ livsmedel man ofta äter.
Att som i shapeup kunna skapa en specifik måltid med olika livsmedel och se kalorier/makros.
Att själv kunna lägga in sitt kalorimål samt hur mycket protein, kolhydrater och fett man ska äta per dag.

wilhelmblomgren
2013-10-21, 21:22
Låter schysst, men som tilläggsval så hade du kunnat ha lite mer specifik näringsinfo. :)

Dooxy
2013-10-23, 09:34
om du har myfittnesspal så gjorde jag en maträtt som heter Macro’s 1g fet/1g kolhydrat / 1g protein.
Så om jag käkar en snickers eller något sånt om the fly så slänger jag det typ 14g fet 50g kolhydrater 5g protein det går skit fort på mobilen.