handdator

Visa fullständig version : Deff tips


olleww
2013-10-21, 19:43
Tjenare alla gym biffar, jag har nu börjat gymma 3-5 gånger i veckan från ingen träning alls. Mitt mål med träningen är att jag vill gå ner i magfett och få starkare och större muskler.

Jag undrar nu hur jag ska göra för att få bort detta fett och samtidigt få muskler?

Behöver tips på mat och goda mellanmåt som är nyttiga då jag ska gå ner i fett.
Undrar även om proteinpulver är bra när jag vill gå ner i fett och upp i muskler?

m0s
2013-10-21, 20:29
nej

olleww
2013-10-21, 20:34
nej
Tack för en bra förklaring :)

nitz
2013-10-21, 20:56
Tjenare alla gym biffar, jag har nu börjat gymma 3-5 gånger i veckan från ingen träning alls. Mitt mål med träningen är att jag vill gå ner i magfett och få starkare och större muskler.

Jag undrar nu hur jag ska göra för att få bort detta fett och samtidigt få muskler?

Beroende på hur mycket fett du vill bli av med så kan det lösas med att träna på och äta bra mat eftersom du är nybörjare.
Stats? Längd? Ålder? Vikt?


Behöver tips på mat och goda mellanmåt som är nyttiga då jag ska gå ner i fett.


Det finns väldigt mycket som är "nyttigt" på olika nivåer, väldigt svårt att svara på vad du skulle tycka vore gott dessutom ;)
Du kan kolla runt i de olika matlagnings och recept trådarna som finns här på forumet om du vill ha inspiration.


Undrar även om proteinpulver är bra när jag vill gå ner i fett och upp i muskler?
Det kan vara bra, inget nödvändigt.

olleww
2013-10-21, 21:04
Beroende på hur mycket fett du vill bli av med så kan det lösas med att träna på och äta bra mat eftersom du är nybörjare.
Stats? Längd? Ålder? Vikt?




Det finns väldigt mycket som är "nyttigt" på olika nivåer, väldigt svårt att svara på vad du skulle tycka vore gott dessutom ;)
Du kan kolla runt i de olika matlagnings och recept trådarna som finns här på forumet om du vill ha inspiration.


Det kan vara bra, inget nödvändigt.


Jag ligger just nu på 77 kilo har gått ner cirka 4 kilo den senaste månaden.
Jag är cirka 175 cm lång och 16 år. Är inte så nojjig på mat tonfisk är väl egentligen de enda som inte riktigt går ner, som då är nyttigt. Jag föredrar snabb lagad mat då jag inte är speciellt mycket för mat lagning *drool*

TheIsh
2013-10-22, 07:35
Tonfisk är överskattat. Smakar det skit ska du inte äta det.

gargaroff
2013-10-22, 07:45
Finns massvis med information i liknande trådar.

När jag var i din ålder (var inte riktigt lika matlagnings intresserad då) så levde jag på kvarg, ägg i alla dess former (kokt, stekt, äggröra etc), haricot verts/broccoli micro tillagad, nudlar och stekt kyckling.

Fortsätt att träna konsekvent i samma takt och väg dig nån gång i veckan, går du upp sänker du intaget av mat går du ner för snabbt höjer du.

Lyckat till!

vonjerkan
2013-10-22, 16:43
Tonfisk är överskattat. Smakar det skit ska du inte äta det.

Överskattat? Det är en grym och enkel proteinbomb!

sigill
2013-10-22, 16:51
Överskattat? Det är en grym och enkel proteinbomb!

Dessutom väldigt rik på både D-vitamin och selen.
Gillar man inte smaken går den att "släcka ut" ganska bra med lök- gärna röd lök.

Matkalkyl.se ger följande för "tonfisk avrunnen konserv":

http://matkalkyl.se/se-tonfiskivattenkonservavrunnen.php

TheIsh
2013-10-22, 19:25
Överskattat? Det är en grym och enkel proteinbomb!

Men varför ska han äta skiten om han tycker det är svårt att få ner? Kan ju lika gärna äta något annat magert kött.

olleww
2013-10-23, 17:01
Tacksam för alla dessa tips, någon som kan länka lite motivations videos?