handdator

Visa fullständig version : Nya hörlurar för gymmet!


Igor
2013-10-21, 19:13
Hej

Söker ett par hörlurar till gymmet då mina halvt gått sönder.

Jag betalar max 500 kronor men om ni har ett par 200 kronors hörlurar som är prisvärda så var inte rädd för att nämna dom.
Spelar ingen roll om det är in-ear eller större båglurar, in-ear får man dock mer ljud för pengarna men skicka vad ni har och vad ni rekommenderar!
Dom ska vara stryktåliga, det bästa är att ni rekommenderar ett par lurar som ni vet håller och som ni själva har testat och ger + och - på dom.

Alla tips är egentligen välkomna. Några lurar som finns på nedsatt pris någonstans är intressant!

Tjohej!

marolss
2013-10-21, 19:15
Hej

Söker ett par hörlurar till gymmet då mina halvt gått sönder.

Jag betalar max 500 kronor men om ni har ett par 200 kronors hörlurar som är prisvärda så var inte rädd för att nämna dom.
Spelar ingen roll om det är in-ear eller större båglurar, in-ear får man dock mer ljud för pengarna men skicka vad ni har och vad ni rekommenderar!
Dom ska vara stryktåliga, det bästa är att ni rekommenderar ett par lurar som ni vet håller och som ni själva har testat och ger + och - på dom.

Alla tips är egentligen välkomna. Några lurar som finns på nedsatt pris någonstans är intressant!

Tjohej!

Sennheiser brukar få bra omdömen rent generellt för deras prisklass

Igor
2013-10-21, 19:16
Sennheiser brukar få bra omdömen rent generellt för deras prisklass

Grymt! Drar in och kollar på dom

Igor
2013-10-21, 19:17
Någon som vet om Klipsch Image S4 (II) är ett par bra lurar? Har hört att dom ska leverera men tänkte se om det är någon som använt dom och kan berätta vad dom tycker.

HMS Laestander
2013-10-21, 19:20
Jag har använt a-JAYS under hela min "karriär". Mycket bra ljud och definitivt prisvärda, sitter som en sten i örat när man sätter in dem och sladden är trasselfri. Förvisso har jag förbrukat ett par men det är nog inte för att de är särskilt ömtåliga utan snarare för att jag är en riktig slarvpelle med mina lurar.

Smällt igen dem mellan viktplattor, doppat i en sjö, pillat sönder dem osv.

Igor
2013-10-21, 19:26
Jag har använt a-JAYS under hela min "karriär". Mycket bra ljud och definitivt prisvärda, sitter som en sten i örat när man sätter in dem och sladden är trasselfri. Förvisso har jag förbrukat ett par men det är nog inte för att de är särskilt ömtåliga utan snarare för att jag är en riktig slarvpelle med mina lurar.

Smällt igen dem mellan viktplattor, doppat i en sjö, pillat sönder dem osv.

Juste, glömde berätta. Jag har ärligt använt 3 par utan a-jays one och 1 par utav a-jays two. Är även just nu inne på mitt fjärde par "iphone 5"-lurar.
Jag har som dig varit otroligt slarvig när det gäller att sköta mina lurar.

Men det är mitt problem så fortsätt att skriva in tips! :D

PureWhey
2013-10-21, 19:31
Sennheiser brukar få bra omdömen rent generellt för deras prisklass

Sennheisser absolut, köpte ett par CX 400-II, bättre än mina dre-inears för 3dubbla priset.

Igor
2013-10-21, 19:37
Sennheisser absolut, köpte ett par CX 400-II, bättre än mina dre-inears för 3dubbla priset.

Du kanske inte vet något om det men måste få fråga, hur är det med hållbarheten? Hur länge har du haft dom och brukar du gymma i dom? :)

marolss
2013-10-21, 19:40
Någon som vet om Klipsch Image S4 (II) är ett par bra lurar? Har hört att dom ska leverera men tänkte se om det är någon som använt dom och kan berätta vad dom tycker.

Har haft dem, och är för all del inget fel på dem. Bra ljud!

Men tycker sennheiser lurarna som nämns häröver är snäppet bättre och mer hållbara.

wessmen
2013-10-21, 19:41
Koss klassiska bågar.

Tillräckligt bra ljud, sitter som smäck oavsett vad man får för sig att hitta på - även fjant-crossfit säkra.

Skulle en sladd ryka i vadpressen eller brusa, så klagar man lite på hemsidan och får nya lurar hemskickade - gratis.

Igor
2013-10-21, 19:49
Har haft dem, och är för all del inget fel på dem. Bra ljud!

Men tycker sennheiser lurarna som nämns häröver är snäppet bättre och mer hållbara.

Okej grymt! Tack så länge :)

Koss klassiska bågar.

Tillräckligt bra ljud, sitter som smäck oavsett vad man får för sig att hitta på - även fjant-crossfit säkra.

Skulle en sladd ryka i vadpressen eller brusa, så klagar man lite på hemsidan och får nya lurar hemskickade - gratis.

Har haft dessa lurar också! 3 eller 4 par av dessa. Blev så jobbigt att skriva nya beskrivningar hela tiden så jag slutade köra med dom. Kanske ska testa ett par till. Vad jag kommer ihåg var dom inte så hållbara.. *jorgen*

Bronzzi
2013-10-21, 19:50
Jag tycker att de normal Apple iPhone 5 hörlurar är jättefint! :) inte så dyra, men det jobbar just bra för mig!

Igor
2013-10-21, 19:55
Jag tycker att de normal Apple iPhone 5 hörlurar är jättefint! :) inte så dyra, men det jobbar just bra för mig!

Frågan är om det kanske inte blir mitt femte par av dom igen då. Dom är faktiskt riktigt billiga. Levererar bra ljud också!

PureWhey
2013-10-21, 20:00
Du kanske inte vet något om det men måste få fråga, hur är det med hållbarheten? Hur länge har du haft dom och brukar du gymma i dom? :)

Hade föregångarna också, höll i typ 2 år när jag använde de dagligen, inkl gym.

4623
2013-10-21, 20:14
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=344552

Är väldigt bra för pengarna de kostar. Mina har blivit ganska hårt behandlade men spelar fortfarande på bra. Normalt brukar ett par lurar klara sig runt två månader i min ägo. Dessa har dock över ett år på nacken nu.

Igor
2013-10-21, 20:26
Hade föregångarna också, höll i typ 2 år när jag använde de dagligen, inkl gym.

Är det mikrofon i dom? Alltså på sladden tänkte jag på :)

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=344552

Är väldigt bra för pengarna de kostar. Mina har blivit ganska hårt behandlade men spelar fortfarande på bra. Normalt brukar ett par lurar klara sig runt två månader i min ägo. Dessa har dock över ett år på nacken nu.

Tusen tack för tipset! Kollar på dessa :)

Igor
2013-10-21, 20:29
!OBS Glömde säga det, mikrofon i sladden är inte ett måste men ett "vill ha". OBS!

PureWhey
2013-10-21, 20:29
Nä, de jag har har bara en volymkontroll. Föredrar det så, lurarna blir lätta och sköna. Kanske finns en modell med mikrofon, men som sagt så föredrar jag utan.

Igor
2013-10-21, 20:35
Nä, de jag har har bara en volymkontroll. Föredrar det så, lurarna blir lätta och sköna. Kanske finns en modell med mikrofon, men som sagt så föredrar jag utan.

Grymt, tack för all hjälp!

Maximal
2013-10-21, 21:02
http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?sbk=1&nav=SEARCH&itemId=190930562865

OggeP
2013-10-21, 21:08
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=703698

Har använt mina dagligen på gymet i över ett år nu. Isolerar riktigt bra också.

Spacedogg
2013-10-21, 21:23
Soundmagic E10 finns på Dustinhome för 279 kr. Det är nog dem mest prisvärda in-ear hörlurarna som finns. Riktigt bra bas, läcker inte särskilt mycket och funkar för alla genrer. Dock ingen mikrofon men har för mig att det finns en modell med mikrofon. Om dem går sönder byter dustinhome ut dem gratis också! Du blir nog inte besviken kan jag lova.

Igor
2013-10-22, 05:54
http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?sbk=1&nav=SEARCH&itemId=190930562865

Snyggt! Det tråkiga är att jag inte har tid att beställa dom. Tänkte nämligen köpa dom idag... :(

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=703698

Har använt mina dagligen på gymet i över ett år nu. Isolerar riktigt bra också.

Dom där såg schyssta ut! Det tråkiga är att jag inte har tid att beställa dom. Tänkte nämligen köpa dom idag... :(

Soundmagic E10 finns på Dustinhome för 279 kr. Det är nog dem mest prisvärda in-ear hörlurarna som finns. Riktigt bra bas, läcker inte särskilt mycket och funkar för alla genrer. Dock ingen mikrofon men har för mig att det finns en modell med mikrofon. Om dem går sönder byter dustinhome ut dem gratis också! Du blir nog inte besviken kan jag lova.

Dom var snygga dessutom! Det tråkiga är att jag inte har tid att beställa dom. Tänkte nämligen köpa dom idag...:(

Larsson
2013-10-22, 11:48
Någon som vet om Klipsch Image S4 (II) är ett par bra lurar? Har hört att dom ska leverera men tänkte se om det är någon som använt dom och kan berätta vad dom tycker.

Jag har ett par Klipsch s4 och är riktigt imponerad av dem. Har använt dom i två år på gymmet och de håller fortfarande. De verkar tåla väta väldigt bra, har varit genomsvettigt och använt dem utan problem. Enda nackdelen är sladden trasslar ihop sig väldigt lätt.

wessmen
2013-10-22, 12:03
Har haft dessa lurar också! 3 eller 4 par av dessa. Blev så jobbigt att skriva nya beskrivningar hela tiden så jag slutade köra med dom. Kanske ska testa ett par till. Vad jag kommer ihåg var dom inte så hållbara.. *jorgen*

Oj jävlar, hur tränar du?

Mina bågar höll i 10 år, tills att jag råkade backa över dem med bilen, men då blev dem bara lite snea. :d

Igor
2013-10-22, 12:19
Jag har ett par Klipsch s4 och är riktigt imponerad av dem. Har använt dom i två år på gymmet och de håller fortfarande. De verkar tåla väta väldigt bra, har varit genomsvettigt och använt dem utan problem. Enda nackdelen är sladden trasslar ihop sig väldigt lätt.

Jag har varit och köpt några sennheiser cx400 II! Men tack för tipset, dessa kanske blir mina nästa lurar då! :)

Oj jävlar, hur tränar du?

Mina bågar höll i 10 år, tills att jag råkade backa över dem med bilen, men då blev dem bara lite snea. :d

Jag lyckas alltid lägga hantlar på kontakten vid hantelpressar. Har också en tendens att fasta med dom, går inte öronen sönder så gör lurarna/sladden det.
Mobilen brukar också ramla ur fickan så sladden liksom sträcks och av det har nog några lurar glappat. Har lagt några tusenlappar på lurar, kanske ska börja ta det lugnt på gymmet men då får man ju inga muskler... *rolleyes*

ceejay
2013-10-22, 12:26
Snyggt! Det tråkiga är att jag inte har tid att beställa dom. Tänkte nämligen köpa dom idag... :(



Dom där såg schyssta ut! Det tråkiga är att jag inte har tid att beställa dom. Tänkte nämligen köpa dom idag... :(



Dom var snygga dessutom! Det tråkiga är att jag inte har tid att beställa dom. Tänkte nämligen köpa dom idag...:(

Jag beställde jvc-lurarna från japan förut. Jag fick dem på typ 3-4 dagar :O

De är väldigt bra dessutom.

Kristus
2013-10-22, 14:29
Rekommenderar dessa. Bra batteritid, godkänt ljud och med ett par kåpor över öronen signalerar man att man inte är tillgänglig för snack :)

Så skönt att slippa att fastna med sladdar hela tiden och kan lägga ifrån sig mobilen.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1706146

Igor
2013-10-22, 18:18
Jag beställde jvc-lurarna från japan förut. Jag fick dem på typ 3-4 dagar :O

De är väldigt bra dessutom.

Från japan på 3-4 dagar, det var en snabb leverans!:cool:

Rekommenderar dessa. Bra batteritid, godkänt ljud och med ett par kåpor över öronen signalerar man att man inte är tillgänglig för snack :)

Så skönt att slippa att fastna med sladdar hela tiden och kan lägga ifrån sig mobilen.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1706146

Dom där såg riktigt schyssta ut! Jag har tyvärr redan köpt ett par. Men dessa ska jag komma ihåg. :)

marolss
2013-10-25, 07:39
Ngn med tips på täckande hörlurar? Prisvärda med ett tak på ca tusingen?

Igor
2013-10-26, 09:47
Läste i tidningen att webhallen hade sålde ett par a-Jays four för 249 kronor om jag inte missminner mig, vilket är ett jävla bra pris :)
Så fynda!

Kabuto
2013-10-26, 10:26
Verkar inte stämma? 390kr verkar billigast överallt..

Igor
2013-10-26, 17:45
Verkar inte stämma? 390kr verkar billigast överallt..

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1384274_317886055020404_1712073646_n.jpg

Ledsen för stor bild. Vet inte hur man gör.

http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/130004-jays_a-jays_four_handsfree-svart

Har dom inte ändrat på hemsidan kanske? Reklamen var i tidningen igår.

Igor
2013-12-11, 22:48
Nu har mitt par gått sönder igen! :) Tips och erbjudanden önskas!

LeBron
2013-12-12, 01:24
Nu har mitt par gått sönder igen! :) Tips och erbjudanden önskas!

Har inte ens gått 2 månader, hur lyckas du?

Igor
2013-12-13, 17:53
Har inte ens gått 2 månader, hur lyckas du?

Jadu, jag vet inte. Men jag lyckades iallafall byta ut dom på garantin :)
Så jag behöver inga nya lurar, än så länge :)