handdator

Visa fullständig version : Är det verkligen accepterat att samtala med okända på detta vis?


JensAndreas
2013-10-21, 14:13
Såg ett citat på Flashback som lyder såhär:

"Enligt mig har det alltid varit ok förutsatt att man öppnar rätt. Det är märkligt att börja spontanprata om t.ex. Vädret, då blir man sedd som konstig.

Men om man märker något på personen och tar upp det brukar det bli fullt naturligt.

Sitter personen t.ex. och verkar slöapilla på en nokia lumia så är det ju ganska naturligt att öppna med "du, jag har funderat på en sån där, får man fråga vad du tycker om den?" Och sen fortsätta samtalet därifrån."

Kan det där verkligen vara sant? Pappa som är 53 säger att han inte delar den uppfattningen, vi är båda födda och uppväxta i Stockholm btw och bor kvar här.

Ronn
2013-10-21, 14:14
Vad i hela fridens namn..? :)

JensAndreas
2013-10-21, 14:15
Alltså, jag vet inte vad jag ska tro! Fan alla säger olika.

skivståång
2013-10-21, 14:16
haha trolololol

JensAndreas
2013-10-21, 14:23
haha trolololol

Menar du mig eller?

skivståång
2013-10-21, 14:29
Menar du mig eller?

nej

Lance Uppercut
2013-10-21, 14:33
Jag skulle tycka att det var trevligt om någon ställde en fråga på sättet du beskriver. Varför skulle det inte vara ok? Säger inte att jag har rätt och du har fel men hur resonerar du/ni?

JensAndreas
2013-10-21, 14:38
Jag skulle tycka att det var trevligt om någon ställde en fråga på sättet du beskriver. Varför skulle det inte vara ok? Säger inte att jag har rätt och du har fel men hur resonerar du/ni?

Du får ha i åtanke att jag bor i Stockholm och har gjort det hela livet.

Olegh
2013-10-21, 14:38
Alltså jag fattar inte. Det är inte olagligt, nej. Om det uppskattas? Beror på person och dennes humör. Jag är oftast inte särskilt pigg på spontant småprat, men det är ju jag.

Akerhage
2013-10-21, 14:38
Varför inte? Helt okay och jag själv brukar prata med okänt folk på spårvagnen etc. Då börjar samtalet ofta pga att jag har min hund med mig på vagnen och folk vill börja prata.

hugok
2013-10-21, 14:40
Pappa har inte alltid rätt. Jag skulle säga att det är okej, prova och utvärdera efter reaktionerna du får. Kan mycket väl vara så att det inte är okej i Stockholm, känns som att folk inte är lika pratglada där.

JensAndreas
2013-10-21, 14:41
Pappa har inte alltid rätt. Jag skulle säga att det är okej, prova och utvärdera efter reaktionerna du får. Kan mycket väl vara så att det inte är okej i Stockholm, känns som att folk inte är lika pratglada där.

Precis, jag vet att folk tycker vi är jävligt dryga, jag gör själv det. Stockholm är inte kul asså.

TheOne1994
2013-10-21, 14:43
Precis, jag vet att folk tycker vi är jävligt dryga, jag gör själv det. Stockholm är inte kul asså.

Sthlm verkar stelt !
Men det pratas nog mer sällan öppet i storstäder. Små byhålor pratar alla med alla. Prata är nog bara nyttigt.

JensAndreas
2013-10-21, 14:45
Sthlm verkar stelt !
Men det pratas nog mer sällan öppet i storstäder. Små byhålor pratar alla med alla. Prata är nog bara nyttigt.

Stockholm ÄR drygt.

Lance Uppercut
2013-10-21, 14:45
Du får ha i åtanke att jag bor i Stockholm och har gjort det hela livet.

Samma här! :)

Olegh
2013-10-21, 14:49
Stopp! Sluta noja så jävla mycket och ta initiativ om du känner för det. Vill personen inte snacka så märker du detta och så var saken avhandlad.

Det är inte på något sätt ohövligt att ta kontakt med en annan människa, såvida inte denne är upptagen med något annat. Läs bara av responsen så är det lugnt.

JensAndreas
2013-10-21, 14:50
Men! Stopp! Sluta noja så jävla mycket och ta initiativ om du känner för det. Vill personen inte snacka så märker du detta och så var saken avhandlad.

Det är inte på något sätt ohövligt att ta kontakt med en annan människa, såvida inte denne är upptagen med något annat. Läs bara av responsen så är det lugnt.

Men tänk om jag blir anmäld för trakasserier då? Stockholmare är skitdryga.

Eira
2013-10-21, 14:51
Men tänk om jag blir anmäld för trakasserier då? Stockholmare är skitdryga.

Lugna ner dig nu. Du ska ju inte dra en helikopter det första du gör eller hur?

JensAndreas
2013-10-21, 14:53
Lugna ner dig nu. Du ska ju inte dra en helikopter det första du gör eller hur?

Nej men stockholmare är jävligt reserverade.

TheOne1994
2013-10-21, 14:55
Nej men stockholmare är jävligt reserverade.

du får flytta söderut :)

Eira
2013-10-21, 14:56
Nej men stockholmare är jävligt reserverade.

Om du har inställningen att dem är det kommer det inte gå spec bra.
Själv träffade jag 2 st trevliga stockholmare redan i helgen.

step 1: be attractive.
Skämt åsido. om du är dålig på att prata med folk får du öva helt enkelt

Donner
2013-10-21, 14:56
Nej men stockholmare är jävligt reserverade.

Till den grad att du tror de ringer polisen vid ett "hej"?

PureWhey
2013-10-21, 14:58
Men tänk om jag blir anmäld för trakasserier då? Stockholmare är skitdryga.

Hmmmm :MrT:

hugok
2013-10-21, 14:59
Precis, jag vet att folk tycker vi är jävligt dryga, jag gör själv det. Stockholm är inte kul asså.

Jag har bott i både Stockholm och Skåne, viss skillnad är det. Däremot tror jag det finns folk som gärna snackar i Stockholm också. Det är bara att prova sej fram, man behöver inte gå fram till killen med ett kvarts kilo vax för att hålla uppe slicket och går med armbågen högt upp när han pratar i telefon. Snacka med folk som ser lite lagom sköna ut. Många som bor i Stockholm är inte därifrån heller utan ifrån hela landet. Många invandrare brukar va sköna och lätta att snacka med och lära känna.

awesomooo
2013-10-21, 15:03
Du skulle bara ana hur mycket folk som har småpratat med mig. Senast i helgen satt människan bredvid som jag tror va på dejt och sa att dom har god fläskfile på restaurangen. Tror inte man småpratar speciellt mer i övriga delar av landet. Är oftast gubbar och kärringar som öppnar käften men visst förekommer det. Jag är dock inte speciellt intresserad av att prata med andra men vet folk som är och har bott i stan hela livet.

xodd
2013-10-21, 15:08
Jag har bott i göteborg i hela mitt liv fram till ungefär 2,5 år sedan. Upplever det som enorm skillnad, framför allt grannar i mellan. I lägenheten vi bodde i Göteborg var det alltid någon som kom ut för att prata om man var ute och donade med något på gården. Satte man sig ner med någon kompis utanför för en kaffe kunde man kallt räkna med att det alltid kom ut någon och började tjöta. I trapphusen hejjade man på varandra och gärna prata en liten stund. Folk är generellt mer öppna i Göteborg.

I Stockholm är det raka motsatsen. Det är knappt så man får ett hej tillbaka när man hejjar på grannarna. Hör någon att man är på väg ut i trapphusen väntar dom gärna med att gå ut en liten stund så man försvunnit från trapphuset och kusten är klar. Finns en och annan liten tant som gärna stannar och pratar lite, men annars är det raka vägen in i lägenheten utan att säga ett ljud.

JensAndreas
2013-10-21, 15:09
Till den grad att du tror de ringer polisen vid ett "hej"?

Inte för det lilla men nästan.

WHITEFOLKS
2013-10-21, 15:11
xodd: tror sånt där är mer beroende på området du bor i än någon stadsbetingning. Jag upplever dagligen båda sorterna i Stockholm. Det skapas nog rätt snabbt en kultur i ett område beroende på innevånarna.

JensAndreas
2013-10-21, 15:11
Om du har inställningen att dem är det kommer det inte gå spec bra.


Men det är ju sant, vi är hatade i hela landet för vår attityd.

WHITEFOLKS
2013-10-21, 15:13
Inte för det lilla men nästan.

Gå fram till någon och fråga "hej vad heter du/random öppningsfras", prata vidare. När du märker att de inte är intresserade längre/de är negativt inställda så är det bara att avsluta med "tack för en trevlig pratstund, ha en trevlig dag.".

awesomooo
2013-10-21, 15:14
Sen är 90% av stockholms befolkning inte ens Stockholmare i grund och botten så alla dryga är egentligen untrue och spelar bara dryga för att "det är så det är i Stockholm".

Du kommer få precis lika många awkward moments i Norrköping exempelvis som i Stockholm om du går fram och pratar med någon, gäller att pricka alla pratglada människor :)

benya
2013-10-21, 15:16
Med ett leende, glimten i ögat och ett respektfullt, glatt och trevligt approach är det helt ok att prata med vem du vill i alla (nästan) lägen!

JensAndreas
2013-10-21, 15:17
Gå fram till någon och fråga "hej vad heter du/random öppningsfras", prata vidare. När du märker att de inte är intresserade längre/de är negativt inställda så är det bara att avsluta med "tack för en trevlig pratstund, ha en trevlig dag.".

Det känns som att polisen kommer ta in mig för drogtest då.

Mod kanske borde kasta den här tråden, var jävligt dumt att göra den.

JensAndreas
2013-10-21, 15:18
Sen är 90% av stockholms befolkning inte ens Stockholmare i grund och botten så alla dryga är egentligen untrue och spelar bara dryga för att "det är så det är i Stockholm".

Du kommer få precis lika många awkward moments i Norrköping exempelvis som i Stockholm om du går fram och pratar med någon, gäller att pricka alla pratglada människor :)

Hur är det skillnad på att vara dryg och att spela dryg?

andeem
2013-10-21, 15:20
Nej men stockholmare är jävligt reserverade.Äh. Vi är väl som newyorkers. Tar inte kontakt själva men är snälla, trevliga och hjälpsamma om vi blir tilltalade.

awesomooo
2013-10-21, 15:22
Hur är det skillnad på att vara dryg och att spela dryg?

Är väl ingen skillnad alls men dom flesta kanske inte tycker det är så tråkigt ändå om någon kommer fram och pratar men håller ändå masken och kör vidare med den dryga attityden.

awesomooo
2013-10-21, 15:24
Äh. Vi är väl som newyorkers. Tar inte kontakt själva men är snälla, trevliga och hjälpsamma om vi blir tilltalade.

Jag har varit i NY några gånger och jag fick hjälp utan ens om att be om det. I tunnelbanan kom det fram en mörhyad dam av modellen större och hjälpte mig att hitta rätt. Hon var trevlig tyckte jag och önskade mig en trevlig vistelse i NYC. :) Jag tror hon var en sån som har haft kontakt med gud :)

JensAndreas
2013-10-21, 15:26
Är väl ingen skillnad alls men dom flesta kanske inte tycker det är så tråkigt ändå om någon kommer fram och pratar men håller ändå masken och kör vidare med den dryga attityden.

Det är väl att vara dryg?

awesomooo
2013-10-21, 15:28
Det är väl att vara dryg?

Men va fan. Ja jag säger ju det, innerst inne tycker dom inte att det är så farligt men väljer ändå att vara dryga.

JensAndreas
2013-10-21, 16:06
Men va fan. Ja jag säger ju det, innerst inne tycker dom inte att det är så farligt men väljer ändå att vara dryga.

Är det för att vara hippa då?

knuckles
2013-10-21, 16:08
Är det för att vara hippa då?

Nja, de kanske bara är så helt enkelt. Eller så är det bittra över något.

Ado2000
2013-10-21, 16:34
Men tänk om jag blir anmäld för trakasserier då? Stockholmare är skitdryga.

Ska du blotta dig eller prata ?

JensAndreas
2013-10-21, 16:54
Ska du blotta dig eller prata ?

Vill bara prata lite men om du bara visste hur reserverade folk är här.

awesomooo
2013-10-21, 17:00
Vill bara prata lite men om du bara visste hur reserverade folk är här.

Folk är dumma i huvudet överallt men inte så pass dumma att dom skulle anmäla dig fö att du småpratar med någon. Dom har väl ingen lust eller är ointresserade av att prata bara :) Är det någon specifik typ av människor du vill kuna prata med eller bara vem som helst?

mini
2013-10-21, 17:00
Vill bara prata lite men om du bara visste hur reserverade folk är här.

Tror du att du är den enda som bor i Stockholm på kolozzeum? Jag pratar med okänt folk då och då. Du måste nog bara sluta vara så rädd för människor.

JensAndreas
2013-10-21, 17:01
Folk är dumma i huvudet överallt men inte så pass dumma att dom skulle anmäla dig fö att du småpratar med någon. Dom har väl ingen lust eller är ointresserade av att prata bara :) Är det någon specifik typ av människor du vill kuna prata med eller bara vem som helst?

Önskar att jag kunde våga prata med tjejer bara. Killar har jag överlag inte svårt för att prata med även om jag inte har pratat med nån okänd i tunnelbanan på typ 10000 år.

JensAndreas
2013-10-21, 17:02
Tror du att du är den enda som bor i Stockholm på kolozzeum? Jag pratar med okänt folk då och då. Du måste nog bara sluta vara så rädd för människor.

Jag upplever mer att det är folk som är rädda för mig av nån anledning.

Sniggel
2013-10-21, 17:08
Släng dina upplevelser i väggen o prova ändå. Dina upplevelser kanske hindrar dig.

JensAndreas
2013-10-21, 17:09
Släng dina upplevelser i väggen o prova ändå. Dina upplevelser kanske hindrar dig.

Mjo, du har rätt, har hänt att jag har pratat med okända i kollektivtrafiken ska sägas.

JensAndreas
2013-10-21, 17:13
Ni har rätt, det är inte Stockholm det är fel på utan det är jag som har helt fel attityd. Får väl se till att ta tillfället i akt om det dyker upp nåt.

Sniggel
2013-10-21, 17:18
Att alla säger olika beror också på att olika människor är olika mottagna för att bli pratade med. Så det funkar inte på alla. Men du kan inte veta på förhand. Om du dock försöker så kommer du träna upp din förmåga att "se" när någon är mottaglig. Eller t om bli så "skillad" att någon som vanligtvis inte vill prata ändå trivs med det för att du är så bra på det och får dem att känna sig trygga.
Försök "vara nyfiken". Det är en egenskap som oftast inte skrämmer folk, samtidigt som det leder till att diskussionsämnen dyker upp. Folk gillar överlag att svara på frågor om sig själv. Att bli sedd.

awesomooo
2013-10-21, 17:20
Önskar att jag kunde våga prata med tjejer bara. Killar har jag överlag inte svårt för att prata med även om jag inte har pratat med nån okänd i tunnelbanan på typ 10000 år.

Finns väl ställen där det är lättare att kommunicera som på krogen eller liknande än att ställa sig bredvid någon på tunnelbanan exempelvis.

Sniggel
2013-10-21, 17:47
Jag har full förståelse för om man hellre pratar med människor på andra ställen än krogen.

drakfelt
2013-10-21, 17:53
Jag har full förståelse för om man hellre pratar med människor på andra ställen än krogen.

+1

Skola och arbetsplats > krogen

cero
2013-10-21, 17:58
Såg ett citat på Flashback som lyder såhär:

"Enligt mig har det alltid varit ok förutsatt att man öppnar rätt. Det är märkligt att börja spontanprata om t.ex. Vädret, då blir man sedd som konstig.

Men om man märker något på personen och tar upp det brukar det bli fullt naturligt.

Sitter personen t.ex. och verkar slöapilla på en nokia lumia så är det ju ganska naturligt att öppna med "du, jag har funderat på en sån där, får man fråga vad du tycker om den?" Och sen fortsätta samtalet därifrån."

Kan det där verkligen vara sant? Pappa som är 53 säger att han inte delar den uppfattningen, vi är båda födda och uppväxta i Stockholm btw och bor kvar här.


Rekommenderar lite kortare öppningsrepliker. Annars känns det så tillgjort.

"Vad tycker du om telefonen? Tänkt på att köpa en likadan"

"Får man fråga" och "du, jag har funderat" blir för ocasual. Snabbt och smidigt, så sätter du heller inte någon press på den andra personen att föra vidare konversationen. Låtsas att det är någon du redan känner.

Folk är dock ganska socialt skygga i Sverige, så det är lätt hänt att det blir obekvämt för båda om ingen tar kommandot.

JensAndreas
2013-10-21, 18:00
Rekommenderar lite kortare öppningsrepliker. Annars känns det så tillgjort.

"Vad tycker du om telefonen? Tänkt på att köpa en likadan"

"Får man fråga" och "du, jag har funderat" blir för ocasual. Snabbt och smidigt, så sätter du heller inte någon press på den andra personen att föra vidare konversationen. Låtsas att det är någon du redan känner.

Folk är dock ganska socialt skygga i Sverige, så det är lätt hänt att det blir obekvämt för båda om ingen tar kommandot.

Okej, tack för tipset. :) Måste dock fråga, bor du i Stockholm?

Alkro
2013-10-21, 18:10
Det värsta jag vet är när två människor som känner varandra ytligt sitter och pratar bara för att man måste prata. Det värsta med den här typen av samtal är att det förr eller senare handlar om vädret, deras barn eller semestern. Båda två är givetvis helt ointresserad av den andra men den sociala koden gör att de måste hålla samtalet flytande, mer än 20 sekunders tystnad är oacceptabelt. En gång satt jag på ett tåg när två arbetskamrater råkade hamna på samma tåg i 2 timmar, det var olidligt.

cero
2013-10-21, 18:10
Okej, tack för tipset. :) Måste dock fråga, bor du i Stockholm?

Nej, Malmö.

Kan hända att folk är mer stressade på vagnar i Stockholm, det får man tänka på. Att försöka bekanta sig med någon när alla står och trängs och svettas är ingen höjdare kanske.

Det värsta jag vet är när två människor som känner varandra ytligt sitter och pratar bara för att man måste prata. Det värsta med den här typen av samtal är att det förr eller senare handlar om vädret, deras barn eller semestern. Båda två är givetvis helt ointresserad av den andra men den sociala koden gör att de måste hålla samtalet flytande, mer än 20 sekunders tystnad är oacceptabelt. En gång satt jag på ett tåg när två arbetskamrater råkade hamna på samma tåg i 2 timmar, det var olidligt.

Haha fy fan vad svensk du är. Man mår bra av att småprata.

JensAndreas
2013-10-21, 18:14
Det värsta jag vet är när två människor som känner varandra ytligt sitter och pratar bara för att man måste prata. Det värsta med den här typen av samtal är att det förr eller senare handlar om vädret, deras barn eller semestern. Båda två är givetvis helt ointresserad av den andra men den sociala koden gör att de måste hålla samtalet flytande, mer än 20 sekunders tystnad är oacceptabelt. En gång satt jag på ett tåg när två arbetskamrater råkade hamna på samma tåg i 2 timmar, det var olidligt.

Fy fan vilken tråkig attityd, är väl bara att gå och sätta sig nån annanstans?

Alkro
2013-10-21, 18:17
Haha fy fan vad svensk du är. Man mår bra av att småprata.

Inte när man kan se på kroppspråket att det enda de tänker är "HERREGUD VAD SKA JAG SÄGA NU, DET BLIR TYST SNART".

Normalt småprat som inte är totalt ansträngt stör mig inte det minsta.

cero
2013-10-21, 18:21
Inte när man kan se på kroppspråket att det enda de tänker är "HERREGUD VAD SKA JAG SÄGA NU, DET BLIR TYST SNART".

Normalt småprat som inte är totalt ansträngt stör mig inte det minsta.

Haha okej kanske. Blir lite väl forcerat. Men att bli bra på att småprata kräver ofta väldigt mycket övning, så jag ser det bara som något positivt.

Tricklew
2013-10-21, 18:24
Jag var i Stockholm en gång, extremt tillbakadragna och hostila människor. Sa hej till en tjej och försökte forcera in min penis i hennes mun, plötsligt var jag anmäld för både ofredande och våldtäkt. Lär er ta en komplimang.

JensAndreas
2013-10-21, 18:27
Jag var i Stockholm en gång, extremt tillbakadragna och hostila människor. Sa hej till en tjej och försökte forcera in min penis i hennes mun, plötsligt var jag anmäld för både ofredande och våldtäkt. Lär er ta en komplimang.

Där är det uppenbart att du driver däremot.

Alkro
2013-10-21, 18:31
Sedan är det ju tyvärr så att de som framförallt kommer fram och "småpratar" på gymmet, tunnelbanan, stan etc ofta är psykiskt sjuka, alkohol/drogpåverkade eller andra avvikande personlighetsdrag. Det är väl mer framträdande att det är ett "dysfunktionellt" drag att småprata med okända människor när det framförallt är dessa grupper som sysslar med det. Detta baseras på mina personliga erfarenheter på Stockholms tunnelbana.

nissepelle
2013-10-21, 18:56
Det är väl okej. Sen hör man på svaret om personen är intresserad av att prata med en eller ej.

difeddy
2013-10-21, 19:01
Man är nog socialt inkompetent om man inte kan läsa av situationen. Lite småprat (även i tunnelbanan!) kan ju faktiskt gå an utan att verka krystat eller suspekt. Dock är väl just tunnelbanan lite helig av sig. Sällan man ser folk prata med varandra om inte något särskilt har hänt.

Sniggel
2013-10-21, 19:06
Haha okej kanske. Blir lite väl forcerat. Men att bli bra på att småprata kräver ofta väldigt mycket övning, så jag ser det bara som något positivt.

Grejen är väl i just den situationen att det pågick en fasad mellan människorna och att ingendera var intresserad av att bry sig om den andre utan bara av att minimisera "that pågående awkwardness".

Att bli bra på att småprata innebär ju först och främst att man vill prata med personen. Vare sig det är en främling eller en ytlig jobbkamrat som man inte alls gillar egentligen men som iaf funkar att arbeta tillsammans med.

Om vi tar TS som exempel så vill han prata.

Ronn
2013-10-21, 19:25
Var precis på danskurs, på t-banan hem lände jag igen 2 tjejer från kursen, gick fram o snacka lite skit, dom va båda sjuksyrror, väldigt trevliga och söta, inte avisande, sa hejdå och gick av för byte, komme ju träffa dom igen, inte svårare än så.

Sniggel
2013-10-21, 19:31
Nu är jag fördomsfull men (kvinnliga) sjuksyrror brukar vara trevliga och intressanta tjejer. :p

Inb4 "Vad har du emot manliga wtf???"
- Jag uttalade mig inte om dem :P

Ronn
2013-10-21, 19:33
Nu är jag fördomsfull men (kvinnliga) sjuksyrror brukar vara trevliga och intressanta tjejer. :p

Inb4 "Vad har du emot manliga wtf???"
- Jag uttalade mig inte om dem :P

Haha förändrar inte att det är lätt att föra lite konversation.

Sniggel
2013-10-21, 19:34
Haha förändrar inte att det är lätt att föra lite konversation.

Haha akkurat nej! De fördomarna är för övrigt bra att ha när det gäller fler kategorier av människor. Bra att samla på sig sådana fördomar! :P

JensAndreas
2013-10-28, 15:24
Försökte faktiskt mig på den här mobilgrejen på två tjejer idag men det funkade inte. Får väl göra ett nytt försök imorgon.

Ronn
2013-10-28, 15:26
Försökte faktiskt mig på den här mobilgrejen på två tjejer idag men det funkade inte. Får väl göra ett nytt försök imorgon.

Du kanske behöver hitta en tjej som har samma svårigheter? :)

Finns det inte nått forum där folk med aspergers kan träffas?

Ingen aning om det är en bra idé eller inte men känns logiskt.

JensAndreas
2013-10-28, 15:27
Har faktiskt ett konto på Aspergerforum men jag kan inte sluta tänka att om andra kan så måste jag kunna, heh.

Ronn
2013-10-28, 15:31
Har faktiskt ett konto på Aspergerforum men jag kan inte sluta tänka att om andra kan så måste jag kunna, heh.

Tänkte väl mer forum som i en riktig mötesplats där man träffas i person, då kan ni ju utbyta sociala erfarenheter sinsemellan och så kanske du stöter på en söt tjej där?

JensAndreas
2013-10-28, 15:34
Ah jag förstår, mötesplatsen har jag provat men det var längesen, kanske borde göra ett nytt konto där.

Ronn
2013-10-28, 15:35
Ah jag förstår, mötesplatsen har jag provat men det var längesen, kanske borde göra ett nytt konto där.

Nej du verkar inte förstå alls vad jag säger?

En fysisk plats där folk med aspergers träffas ansikte mot ansikte och pratar, inte något på internet.

JensAndreas
2013-10-28, 15:42
Aha, läste fel, tänkte gå på nästa träff med as-forumet, kan säkert vara väldigt givande. :)

andeem
2013-10-28, 16:10
Försökte faktiskt mig på den här mobilgrejen på två tjejer idag men det funkade inte. Får väl göra ett nytt försök imorgon.Var du genuint intresserad av deras telefoner?

JensAndreas
2013-10-28, 16:16
Var du genuint intresserad av deras telefoner?

Sa bara "ursäkta" men den första hade musik i lurarna och den andra ignorerade helt.

andeem
2013-10-28, 16:20
Ja, men var du genuint intresserad av deras telefoner?

agazza
2013-10-28, 16:57
Sverige i sig är så jävla reserverat och stelt så man mår dåligt, ett roligt trevligt samtal med en främling kan göra en mycket gladare.

det känns som mobilen och internets intågande har gjort saken värre också.

Sthlm är fruktansvärt, alla tror att man raggar ifall man öppnar käften, så länge dom inte är över 40. Dom enda roliga intressanta man bara kan börja prata med är oftast inte från sverige, definitivt inte från sthlm.

Nä, snart blir det tio hektar, stor renovering, hobbyrum och en eka. Stockholm har gjort mig bitter och lite besviken på människor

Skickat från min HTC Vision via Tapatalk 2

JensAndreas
2013-10-28, 16:58
edit

JensAndreas
2013-10-28, 16:58
Ja, men var du genuint intresserad av deras telefoner?

Kanske inte genuint men ville veta vad de hade för modeller.

JensAndreas
2013-10-29, 20:18
Tamejfan alltså, jag provade detta idag och jag fick svar! Kom minst sagt oväntat, nu känns det som att tjejerna inte är så jävla långt borta längre. :)

Ronn
2013-10-29, 20:19
Tamejfan alltså, jag provade detta idag och jag fick svar! Kom minst sagt oväntat, nu känns det som att tjejerna inte är så jävla långt borta längre. :)

Vad provade du?

JensAndreas
2013-10-29, 20:21
Att fråga vad de har för mobil.

Ronn
2013-10-29, 20:22
Att fråga vad de har för mobil.

Jaha och vad säger du sen när dom svarat?

JensAndreas
2013-10-29, 20:23
Frågade om man kunde surfa med den och vad det var för sorts Iphone.

Ronn
2013-10-29, 20:25
Får en bild av en manlig version av Saga från serien Bron. :)

Kul att du vågar prata med folk i alla fall!

JensAndreas
2013-10-29, 20:26
Följer bara första inlägget, vågar stå för att jag har AS iaf. :)

Kul att du tycker så f.ö. :)

R Scarpa27
2013-10-29, 20:27
Frågade om man kunde surfa med den och vad det var för sorts Iphone.

kan surfa på en iphone? :naughty: okey.

JensAndreas
2013-10-29, 20:29
Jamen jag kom inte på nåt bättre.

Ronn
2013-10-29, 20:32
Säg att du funderat på att skaffa en likadan själv och fråga om hon tycker den är bra. :)

JensAndreas
2013-10-29, 20:33
Glömde säga att det sa jag faktiskt.

Fan alltså, läste igenom mina första inlägg här, pinsamt värre.... :em:

Sniggel
2013-10-29, 20:37
Glömde säga att det sa jag faktiskt.

Fan alltså, läste igenom mina första inlägg här, pinsamt värre.... :em:

Grattis. Du fick precis lite erfarenhet! Bara att fortsätta köra hårt så går det bättre o bättre :thumbup:

Ronn
2013-10-29, 20:39
Grattis. Du fick precis lite erfarenhet! Bara att fortsätta köra hårt så går det bättre o bättre :thumbup:

+1 nu vet du att du inte dör om du pratar med en främling, du kan t.om. få trevlig respons. :)

JensAndreas
2013-10-29, 20:41
Ja, tack :) Sorry att jag betedde mig åt som en jävla gnällspik kan jag säga.