handdator

Visa fullständig version : Bra gym i Södertälje?


Jonas25
2013-10-20, 19:29
Hallå där! :)

Jag har sett att det finns liknande trådar men de har blivit något gamla så jag tänkte höra på nytt.

Ska själv flytta till Telge om någon månad och bo där i ca 6-7 månader
och skulle behöva ett vettigt gym att gå till. Både World class & Actic verkar bra men
något dyrt samt deras medlemskap på minst 12 månader.
Kan även nämna att jag är beredd att betala extra för att undvika steroidtyper och dyl.

Mvh,
Jonas

Tobbey
2013-10-20, 19:46
Friskis & Svettis. Jag tränar där sedan öppningsdagen förra året. De har bara blivit bättre. Där har du allt du behöver för styrketräning och kondition. Ingår även "pass" som spinning, dans osv OM man nu vill det med medlemskortet, möjligheten finns åtminstonde, har själv aldrig provat. Kör själv bara med skivstång iprincip, har inte provat vissa maskiner än men det finns rätt mycket att välja på. Mycket kabel. Priset är bra, 3600:- för ett årskort.

Öppettider, priser etc:
http://sodertalje.friskissvettis.se/

Jonas25
2013-10-20, 20:24
Friskis & Svettis. Jag tränar där sedan öppningsdagen förra året. De har bara blivit bättre. Där har du allt du behöver för styrketräning och kondition. Ingår även "pass" som spinning, dans osv OM man nu vill det med medlemskortet, möjligheten finns åtminstonde, har själv aldrig provat. Kör själv bara med skivstång iprincip, har inte provat vissa maskiner än men det finns rätt mycket att välja på. Mycket kabel. Priset är bra, 3600:- för ett årskort.

Öppettider, priser etc:
http://sodertalje.friskissvettis.se/

Tack för tipset. Såg att de har renoverat det.
Dock till tveksam till alla maskiner som finns där (enligt bilder på hemsida), vill ha de "klassiska" så att säga.
Sedan kommer jag att bo i blombacka vilket är en bit ifrån.

proteinmannen
2013-10-21, 08:21
Jag personligen gillar inte friskis i Södertälje... Maskinerna känns som de ska rasa under en och inte en enda spegel i gymmet vilket jag tycker är irriterande. Gillar du crossfit så tror jag dock att du kommer trivas! Men annars finns det 8t gym, eller vad heter, i moraberg. Det ska vara rätt bra annars!

klingen
2013-10-21, 12:06
kolla in södertälje ak

Jonas25
2013-10-24, 18:11
Jag personligen gillar inte friskis i Södertälje... Maskinerna känns som de ska rasa under en och inte en enda spegel i gymmet vilket jag tycker är irriterande. Gillar du crossfit så tror jag dock att du kommer trivas! Men annars finns det 8t gym, eller vad heter, i moraberg. Det ska vara rätt bra annars!

Håller helt med! F&S nya maskiner ser inte helt ok ut. Har fått 8t gym rekommenderat av en polare. MEN jag bor på andra sidan stan och har ingen lust att gå 45 extra varje dag.

kolla in södertälje ak

Ok, tack! Men behöver man inte en referens för att få bli medlem där?

r4ll3
2014-02-20, 10:43
Får man fråga var du bor, Jonas25? Jag är också ute efter ett gym i Södertälje men velar mellan Sydpoolen (Actic) och Friskis&Svettis. Sydpoolen har ju bad liksom, och det kan vara väldigt skönt att simma. Båda gymmen har bastu.

Jag tror Word Class är dyrast med tanke på att det inte har bad? Nån som vet om Word Class har bastu?

En sak till värt att nämna, det finns utegym i stadsparken tror jag samt två stycken i Gröndal och Tveta ;) Ifall du skulle vara sugen när våren närmar sig.

Loke
2014-02-20, 10:49
Tack för tipset. Såg att de har renoverat det.
Dock till tveksam till alla maskiner som finns där (enligt bilder på hemsida), vill ha de "klassiska" så att säga.
Sedan kommer jag att bo i blombacka vilket är en bit ifrån.

Har inte inte varit på friskis södertälje, men vad jag har hört satsar de rätt hårt på crossfit-liknade stuk så vikter och stänger lär det finnas.