handdator

Visa fullständig version : Gainer å protein


Spec^
2004-03-09, 11:34
Har tänkt öka i vikt igen!

Köpte både gainer och protein idag, har funderat lite på hur jag ska ta dom.

Gainer efter träningen, å proteinet som mellanmål? Eller ska jag ta gainer som mellanmål?

Har som mål att lägga på mig lite mer tills sommarn.

JAM
2004-03-09, 11:39
Gainer som mellanmål är inget att rekommendera om du inte har EXTREMT svårt att öka i vikt. Troligtvis kommer det mesta att av den att bli fett. Gainer efter träningen och protein på morgonen tycker jag är en bra kombination.

Glöm inte att gainern och proteinet är just kosttillskott och att du måste äta mycket och bra samt träna hårt om du ska växa.

Lasse Kongo
2004-03-09, 11:43
Ja körde mkt gainer förr som mellanmål, funka perfekt och blev inte fet av den, man blir fet av för mkt kalorier in vs hur mkt man gör av med, dock tycker ja man ska försöka trycka i sig bröd eller frukt eller liknande till drinken.

Nu mer gör ja dock alltid egen gainer, godare nyttigare billigare.

Kör hårt

King Grub
2004-03-09, 11:51
Originally posted by Me Lord
Ja körde mkt gainer förr som mellanmål, funka perfekt och blev inte fet av den, man blir fet av för mkt kalorier in vs hur mkt man gör av med, dock tycker ja man ska försöka trycka i sig bröd eller frukt eller liknande till drinken.

Även om man inte lägger på sig fett utan energiöverskott leder ett ständigt mellanmålande på gainers till insulintopp på insulintopp av snabba kolhydrater och protein, vilket i sin tur leder till sämre insulinkänslighet och därmed går mer av energin till fettcellerna istället för muskelcellerna.

Lasse Kongo
2004-03-09, 11:53
Originally posted by King Grub


Även om man inte lägger på sig fett utan energiöverskott leder ett ständigt mellanmålande på gainers till insulintopp på insulintopp av snabba kolhydrater och protein, vilket i sin tur leder till sämre insulinkänslighet och därmed går mer av energin till fettcellerna istället för muskelcellerna.

Stämmer, jag skriver bara lite irl erfarenheter, är väl född med kanoninsulinkänslighet :thumbup:

Spec^
2004-03-09, 12:01
Håkaj!

Då blire gainer efter träning, å protte som mellanmål.


När skulle jag kunna inta dessa?
Tränar halv 8 till 9, så gainer efter det.
Protte direkt på morronen före skolan, sen under dagen kanske? Kanske räcker på morron?

King Grub
2004-03-09, 12:07
Originally posted by Spec^
Håkaj!

Då blire gainer efter träning, å protte som mellanmål.


När skulle jag kunna inta dessa?
Tränar halv 8 till 9, så gainer efter det.
Protte direkt på morronen före skolan, sen under dagen kanske? Kanske räcker på morron?

Morgonen räcker. Ta det lugnt med insulintopparna. Vanlig hederlig proteinrik mat är bättre, orsakar lägre insulinpåslag och har ett långsammare upptag.

Marre-Sthlm
2004-03-09, 12:51
Grub du har efrarenhet så frågar dig: Vissa säger att man ska ta protein-tillskott på morronen vissa på kvällen och slutligen dom som säger till både och.
Frågan lyder, när tycker du. Morron, kväll eller båda?
Låter som det är morron du tycker, men vill bara checka :)

King Grub
2004-03-09, 14:37
Originally posted by Marre-Sthlm
Grub du har efrarenhet så frågar dig: Vissa säger att man ska ta protein-tillskott på morronen vissa på kvällen och slutligen dom som säger till både och.
Frågan lyder, när tycker du. Morron, kväll eller båda?
Låter som det är morron du tycker, men vill bara checka :)

Jag skulle inte ta det på kvällen i alla fall.

Har man inget annat hemma eller är för lat för att fixa till någon riktig mat är protein i pulverform emellertid naturligtvis femtioelva gånger bättre än att gå och lägga sig på tom mage.

Leone
2004-03-09, 17:32
Vad lagar innan du ska gå till kojs då? Skulle behöva lite tips alltså är helt körd på denna punkt.

King Grub
2004-03-09, 17:34
Originally posted by Leone
Vad lagar innan du ska gå till kojs då? Skulle behöva lite tips alltså är helt körd på denna punkt.

Helt vanlig mat av typen lunch/middag. Pasta, ris, gröt, matvete, korngryn eller liknande med någon kött-, fisk-, fågel, skaldjurs-, eller äggrätt och grönsaker till det. Vill du inte ha en bastant måltid när du kryper till kojs är det bara att minska storleken på portionen.