handdator

Visa fullständig version : Styrketräning hindrar mig att ha kul?


Motivation
2013-10-18, 19:30
Tjabba

Hur fan gör man nu när man har blivid psykiskt skadad utav att styrketräna!
Ja, jag vill/har tänkt att dra ut och resa ett par månader nu i vinter. Slippa kylan och bara njuta.
Problemet är att jag har kört stenhårt på gymmet nu senaste 1 1/2 åren och börjar äntligen få en schysst kropp. Det är så sjukt najs att va på gymmet!
Och hur gärna jag än vill ut och resa så har jag ändå den där sjuka känslan i kroppen som säger, nej fan... stanna hemma och bygg!

Visst man kan ju träna när man är ute och reser men det kommer ju inte bli till 100%, långt ifrån förmodligen.
Maten kommer gå dåligt, träningen kommer gå dåligt, kommer bli mycket alkohol samt en allmänt onyttig livstil.
Fan säger jag bara! Egentligen så är det ju detta jag har tränat till, vara kralligast på stranden. Men allt jag tänker på hur mycket jag kommer tappa under min utlandsvistelse!

Så sjukt att jag seriöst funderar på att stanna hemma och bara låta livet försvinna pga min "rädsla" att torska muskler.
Sjukt jäkla problem detta... Vet ju själv att jag inte kommer förlora några extrema mängder muskler.
Någon annan som har upplevt något liknande eller kanske kan ge någon input!

*facepalm*

Diomedea exulans
2013-10-18, 19:37
Om skälet till att du vill vara kralligast på stranden är att du vill attrahera det motsatta könet, kom då ihåg att en skön personlighet smäller högre än en snygg kropp 100 % av gångerna. Och vad tror du ökar skönheten hos din personlighet mest; att stanna hemma och styrketräna, eller åka ut och resa?

Motivation
2013-10-18, 19:49
Om skälet till att du vill vara kralligast på stranden är att du vill attrahera det motsatta könet, kom då ihåg att en skön personlighet smäller högre än en snygg kropp 100 % av gångerna. Och vad tror du ökar skönheten hos din personlighet mest; att stanna hemma och styrketräna, eller åka ut och resa?

Haha! Visst har du rätt i det! Fast en skön snubbe med muskler är ju inget som drar ner en direkt :P

Skulle väl kunna säga att jag har blivit beroende av att träna helt enkelt.
Det som konstat snurrar i mitt huvud är träning och mat. Funkar ju hemma när man lever ett ganska normalt liv. Men när man är på semester, mjaee...

Mollestam
2013-10-18, 19:59
Fan bara ut och res. Anledningen till att många av oss tränar är ju för att faktiskt kunna se snygg ut naken (eller väldigt lättklädd) så det är klart att du ska dra fördel av dina gains. Träna kan du ju göra när du kommer hem!

amini
2013-10-18, 20:39
res!!!

MackeJuve
2013-10-18, 20:44
Vill du resa, res. Vill du vara hemma och träna, var hemma och träna. Det du vill allra mest lär du ju göra, problem solved.

Mags
2013-10-18, 21:07
Hahaha, jag känner igen mig i det där.

Om det är det enda som hindrar dig från att resa så får du väl komma över det på något sätt... och man kan ju kompromissa, packa med en låda proteinbars? Och försök göra ett set chins om dagen. Man behöver ju inte supa järnet bara för att man är på semester också, av andra anledningar än träning.

Macroman
2013-10-18, 21:14
En självklarhet att du ska resa! Du borde inte ens tänka i andra banor...

Animalisk
2013-10-18, 21:23
Stanna hemma och fortsätt bygga på det du har. Åker du utomlands kanske du blir sjuk, överfallen, drogad, möter horor med drypan, nedkastad från en balkong eller hittad i sängen med ett "självmordsbrev" i handen.


;)

Mollestam
2013-10-18, 23:11
Stanna hemma och fortsätt bygga på det du har. Åker du utomlands kanske du blir sjuk, överfallen, drogad, möter horor med drypan, nedkastad från en balkong eller hittad i sängen med ett "självmordsbrev" i handen.


;)

Every family vacation, ever.

fimpan
2013-10-19, 07:16
Det här är ju inget nytt "problem" i byggar kretsar.
Många vittnar om djup depression o allmänt sjuk när man inte får träna.
Som en på detta forum sa, skaffa er ett liv utanför gymmet!
Blir ni skadade eller långtidssjuka kan det bli stora problem.

TheOne1994
2013-10-19, 08:00
ja du säger det själv med rubriken !
du kommer stå där helt ensam en dag, du med dina muskler...medan andra umgås och har ett socialt liv. Livet får inte handla om bara träning. Det finns mer än så.
Lycka till !

snelhest
2013-10-19, 09:29
Jag tycker du ska stanna hemma. Jag skulle aldrig resa bort om jag inte visste att jag hade 100% tillgång till första klassigt gym med Eleikoskivstång.

Du kommer garanterat förlora alla dina muskler och vara en forever alone resten av ditt liv om du reser!

Matsa
2013-10-19, 10:49
Fan vad ångestladdat det ska behöva vara att träna på gym. En törs inte åka utomlands av rädsla för att tappa och en annan klarar inte av att vara en bra pappa om han inte får träna minst fem pass i veckan. I bägge fallen rör det sig om personer som inte har tränat seriöst speciellt länge. Det är ungefär som att inte våga sticka utomlands för att man inte vill äventyra sin korpfotbollskarriär.

För att bidra med något annat än gnäll, scrolla ned till "Layoffs and vacations" i den här artikeln: http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/a_novel_approach_to_rest_periods

Träna riktigt hårt fram till resan och sedan kopplar du bort allt vad träning heter under tiden du är iväg.

Jonithan
2013-10-19, 10:53
Man måste ha distans till sin träning under sina unga år. Det ska otvivelaktigt vara sekundärt. Att hitta sin väg i livet ska vara prioriterat högst. Förlorar du dig själv i träningen och undviker socialt umgänge kommer du ha så mycket ånger inom dig om 10 år.

Det kommer gå fort att få tillbaka din styrka och massa.

Myschly
2013-10-19, 13:05
Vila dina muskler, CNS, o leder. Se skillnaden, skit i gymmet under semestern. Gå på promenader o simma, få massage, det är vad jag tänker göra när jag åker på semester i vintern.

Tänk på detta som en fördel för träningen: Om du blir solbränd kommer dina muskler bli mer definierade, det kommer förbättra hur din fysik ser ut i flera veckor framöver, helt klart en bra sak för träningen & motivationen inte sant? :P

filmjölk
2013-10-19, 13:22
Varför är supa, ragga, sola och ha distans i kategorin ett bra liv, och lyfta skrot och ha dedikation till progression bland vikterna i kategorin ett dåligt liv?

Ett par set militärpress slår vilken högljudd nattklubb som helst, att grimasera sig igenom ett tungt set bicepscurls långt förbi fail slår vilken fylla/high som helst med hästlängder...fuck that "man måste ha ett liv": bajset och strunta i den där "skaffa distans"-skiten.

Man kan ha ett bra och givande liv utan att supa skallen i bitar, resa eller ragga på massa skanks. Ett sätt att ha ett bar liv är att lyfta skrot.

mangemani
2013-10-19, 13:24
träning och vikter är inte vad livet består utav, du kommer ändå losa allt du byggt upp tillslut, det är en kul sak att hålla på med på sidan om livet, inget annat.
känner du att du vill ha kul, ja då vet du nog vad du måste göra, dvs sluta spendera så mycket tid på träningen och börja leva och ha kul, hitta en balans helt enkelt.
inte bra att försumma allt för mycket i livet pga träningen, för en dag så står du där, gammal, börjat bli mindre och mindre, eventuellt skador och missat en massa kul att göra.

Jonithan
2013-10-19, 14:11
Varför är supa, ragga, sola och ha distans i kategorin ett bra liv, och lyfta skrot och ha dedikation till progression bland vikterna i kategorin ett dåligt liv?

Ett par set militärpress slår vilken högljudd nattklubb som helst, att grimasera sig igenom ett tungt set bicepscurls långt förbi fail slår vilken fylla/high som helst med hästlängder...fuck that "man måste ha ett liv": bajset och strunta i den där "skaffa distans"-skiten.

Man kan ha ett bra och givande liv utan att supa skallen i bitar, resa eller ragga på massa skanks. Ett sätt att ha ett bar liv är att lyfta skrot.

För att det är berikande för dig som människa att inte låta exempelvis träning ta över hela ditt liv på bekostnad av ett utvecklande liv i övrigt. Du fördummar dessutom oss som premierar livserfarenhet (av alla olika slag) genom att endast ge exempel som "supa, ragga, sola". Jag ogillar personer som står och stampar på samma ställe och är i samma mindset på grund av träning (i många fall). Det är definitionen av en tragisk människa.

filmjölk
2013-10-19, 18:43
För att det är berikande för dig som människa att inte låta exempelvis träning ta över hela ditt liv på bekostnad av ett utvecklande liv i övrigt. Du fördummar dessutom oss som premierar livserfarenhet (av alla olika slag) genom att endast ge exempel som "supa, ragga, sola". Jag ogillar personer som står och stampar på samma ställe och är i samma mindset på grund av träning (i många fall). Det är definitionen av en tragisk människa.

Det var ju precis det han skulle göra istället för att träna:) (Det går dessutom bra att träna, äta bra, dricka ganska mycket alkohol och resa på samma gång. Man kan kombinera...men det låter som allt eller inget på TS)

Förövrigt är de allra flesta av oss tragiska människor, som fyller våran tid med saker vi låtsas gilla för att det skall verka som vi har ett liv.

Alltidxx
2013-10-19, 22:41
Förövrigt är de allra flesta av oss tragiska människor, som fyller våran tid med saker vi låtsas gilla för att det skall verka som vi har ett liv.
Va? Jag har i alla fall alltid strävat efter att göra sånt jag tror kommer ge mig mest, och jag är rätt glad i hågen så det har nog funkat tror jag.

Anledningen till att TS och övriga hispiga kastar in ångestkänslor associerat till sin träning är för att de bryr sig alldeles, alldeles för mycket om vad andra människor gör och tycker. Jag tänker på dom som "facebookslavarna", rätt eller fel.

PureWhey
2013-10-19, 22:44
Varför är supa, ragga, sola och ha distans i kategorin ett bra liv, och lyfta skrot och ha dedikation till progression bland vikterna i kategorin ett dåligt liv?

Ett par set militärpress slår vilken högljudd nattklubb som helst, att grimasera sig igenom ett tungt set bicepscurls långt förbi fail slår vilken fylla/high som helst med hästlängder...fuck that "man måste ha ett liv": bajset och strunta i den där "skaffa distans"-skiten.

Man kan ha ett bra och givande liv utan att supa skallen i bitar, resa eller ragga på massa skanks. Ett sätt att ha ett bar liv är att lyfta skrot.

Detta, väl skrivet filis.

CalleP
2013-10-19, 23:54
Alltså du kan ju träna lite behöver ju inte vara allt eller inget. Försök få in någon typ av träning och gör båda. Det kan du absolut klara av!

Matsa
2013-10-20, 14:00
Varför är supa, ragga, sola och ha distans i kategorin ett bra liv, och lyfta skrot och ha dedikation till progression bland vikterna i kategorin ett dåligt liv?

Ett par set militärpress slår vilken högljudd nattklubb som helst, att grimasera sig igenom ett tungt set bicepscurls långt förbi fail slår vilken fylla/high som helst med hästlängder...fuck that "man måste ha ett liv": bajset och strunta i den där "skaffa distans"-skiten.

Man kan ha ett bra och givande liv utan att supa skallen i bitar, resa eller ragga på massa skanks. Ett sätt att ha ett bar liv är att lyfta skrot.

Jag håller med dig till viss del men nu pratar du för det första om någonting annat och för det andra om självklarheter (eller det borde det i alla fall vara). Det är givetvis inte fel att lägga tid på sådant man tycker om att göra och tycker man bättre om att träna än om att resa så är det knappast fel att träna istället för att resa. Jag gillar själv att träna och jag stör mig nog ungefär lika mycket som dig på det här med att låtsas gilla socialt accepterade saker bara för att.

TS verkar däremot vilja resa men drar sig för att göra det pga träningen (slav under dat dere optinoja etc). Han säger att träningen hindrar honom från att göra sådant han tycker är kul och då stämmer scenariot inte längre överens med det du målar upp. Nu skulle allt kunna vara i sin ordning ändå om TS faktiskt tycker att träningen är roligare än att resa men det tycks han inte göra, i så fall har jag missförstått vitsen med trådstarten. Om det visar sig vara så får jag be om ursäkt men tillsvidare anser jag att du slåss mot väderkvarnar. ;)

För att det är berikande för dig som människa att inte låta exempelvis träning ta över hela ditt liv på bekostnad av ett utvecklande liv i övrigt. Du fördummar dessutom oss som premierar livserfarenhet (av alla olika slag) genom att endast ge exempel som "supa, ragga, sola". Jag ogillar personer som står och stampar på samma ställe och är i samma mindset på grund av träning (i många fall). Det är definitionen av en tragisk människa.

Det är din definition av en tragisk människa, inte nödvändigtvis andras.

D-Crawler
2013-10-20, 14:08
Var ute och backpackade i Asien i fem månader. Tappade 14 kg pga. allt festande och tillhörande dåliga livsvanor. Hade jag gjort om det? Garanterat, bästa tiden i mitt liv som jag aldrig någonsin kommer att glömma. Ta chansen, resa utvecklar dig så mycket mer som person än ett par centimeter större biceps som du ändå kan bygga upp sen igen när du väl kommit hem. Det jag vill ha sagt; ut och lev livet när du kan, senare i livet kommer du förmodligen inte alls att ha samma möjligheter. Träna kommer du dock alltid att kunna göra.

L-Sami
2013-10-20, 19:55
Du sätter upp dina egna regler och krav. Ta bort reglerna och kraven en stund och värdera vad som är viktigast för dig.

Bygga muskler och varför?

Resa och inte bygga muskler och varför?

Kan inte du resa och bygga muskler, för att kompromissa?