handdator

Visa fullständig version : Kosttillskott på resan?


DieErste
2013-10-18, 13:26
Ska iväg till Kina snart i 3 veckor och av tidigare erfarenhet är det mycket ben,brosk och fett i köttet så 1g/lb kroppsvikt blir svårt att komma upp om man vill hålla kalorierna på rimlig nivå. Tänkte därför ta med protein pulver och eventuellt bcaa.
Tar idag bcaa och kreatin men inget proteinpulver pga proteinrik kost.
Nåt som kan vara Värt att nämna är att jag deffar just nu vilket gör det ännu svårare att kunna hålla proteinintaget högt med en sådan kost.

Det jag mest undrar är hur ni skulle gjort? Är det överkurs att börja noja över vilken typ av protein eller är det bara att köra vanligt vassle?

Resan är 3 veckor så känns som det skulle kunna påverka? Kan tilläggas att gym finns på hotellet så ska försöka hålla igång där när inte dagarna dragit ut för mycket

tjing
2013-10-18, 15:05
Låter lite snudd på ätstört.

Det går nog att hitta vettig kinesisk mat ska du se. Du behöver inte proteintillskott för att komma upp rätt proteinmängd liksom, som du vet. Passa på att njut av kinesisk mat. Ett tips är ju också att kanske inte planera in resor mitt i en deff, seriöst.

Varför inte lägga deffen på hyllan tills du är tillbaka hemma? Ät och njut och träna på hotellets gym; se det som en mini-bulk. Kör fas 1 av Tri-phase-programmet t ex och gör lite gainz.

Snubben
2013-10-18, 15:14
... o-o-o-o-o-optinojja!

KalleTeodor
2013-10-18, 15:42
Proteinpulvret kan du ju ta åtminstone om det lugnar dig.

tearz
2013-10-18, 16:13
Proteinpulvret kan du ju ta åtminstone om det lugnar dig.

Detta brukar jag göra :) Ett protein som är användbart närsomhelst på dygnet.
Typ ett blandprotein :)

DieErste
2013-10-18, 17:37
Låter lite snudd på ätstört.

Det går nog att hitta vettig kinesisk mat ska du se. Du behöver inte proteintillskott för att komma upp rätt proteinmängd liksom, som du vet. Passa på att njut av kinesisk mat. Ett tips är ju också att kanske inte planera in resor mitt i en deff, seriöst.

Varför inte lägga deffen på hyllan tills du är tillbaka hemma? Ät och njut och träna på hotellets gym; se det som en mini-bulk. Kör fas 1 av Tri-phase-programmet t ex och gör lite gainz.

Det är jobbresa så inte jag som planerar. Verkar som det kommer bli lunch hos företaget så man får ta det man får lite, skulle dock vara hyfsat fick jag höra av han som installerat grejerna.

Får ta och läsa på det där men låter ju intressant iaf :)

DieErste
2013-10-18, 17:38
... o-o-o-o-o-optinojja!

Haha jo jag vet att man ska dra på dom stora kugghjulen men högt proteinintag känns som en av dom :) dock är vad jag förstått det tung styrketräning som påverkar mest?

Fredriiik
2013-10-18, 17:39
jag brukar ta med mig ett gäng barer när jag reser. Sjukt smidigt sätt att få i sig lite extra protein :)

Mada92
2013-10-18, 22:14
Varför ska du deffa om du ska iväg till Kina i 3 veckor? känns som bristande planering i mina ögon.. nu vet jag inte vad du ska göra där, men "kulturupplevelsen" tar ju skada om du ska gå runt och tänka på proteinintaget istället för att testa ny mat osv.. Så länge du inte tävlar kan det inte skada att ligga på balans i tre veckor?

Om jag vet att jag ska till sälen tex, över påskveckan så har jag med det i min tidsplanering för att inte ha råd med att ligga på balans utan att känna massa stress inför målet som brukar vara sommaren..

DieErste
2013-10-19, 00:25
Varför ska du deffa om du ska iväg till Kina i 3 veckor? känns som bristande planering i mina ögon.. nu vet jag inte vad du ska göra där, men "kulturupplevelsen" tar ju skada om du ska gå runt och tänka på proteinintaget istället för att testa ny mat osv.. Så länge du inte tävlar kan det inte skada att ligga på balans i tre veckor?

Om jag vet att jag ska till sälen tex, över påskveckan så har jag med det i min tidsplanering för att inte ha råd med att ligga på balans utan att känna massa stress inför målet som brukar vara sommaren..

Ska jobba där och blir väl 60-70h veckor med lediga söndagar. Kommer troligtvis åka till kinesiska muren och den förbjudna staden då det är hamnstaden till Peking det gäller ;) på jobbdagar brukar det dock inte bli så mycket utflykter men man får nästan se mer av den kinesisks kulturen ändå i form av resan till och från fabriken och atmosfären överlag.

nippman
2013-10-21, 10:51
Jag är också I kina, helt utan kosttillskott för tillfället men något som rekommenderas starkt om du är i brist på protein är att käka tofu! som för övrigt är riktigt gott här borta! :)

100g tofu ger:

74kcal
7.8g protein
0g kolhydrater
4.2 g fett

Källa: http://www.raknakalorier.se/

Så det e bara slänga i dig massa tofu så har du bra med protein då det faktiskt är svårt att få tag på I andra protein-rika råvaror här borta, mest brosk o ben o fett som vi diskuterat tidigare du och jag!

mvh

ulf123
2013-10-21, 11:25
Skulle vara kul att se hur tullen reagerar på en stor burk pulver.

DieErste
2013-10-21, 11:39
Jag är också I kina, helt utan kosttillskott för tillfället men något som rekommenderas starkt om du är i brist på protein är att käka tofu! som för övrigt är riktigt gott här borta! :)

100g tofu ger:

74kcal
7.8g protein
0g kolhydrater
4.2 g fett

Källa: http://www.raknakalorier.se/

Så det e bara slänga i dig massa tofu så har du bra med protein då det faktiskt är svårt att få tag på I andra protein-rika råvaror här borta, mest brosk o ben o fett som vi diskuterat tidigare du och jag!

mvh

Mjo fast tror vi får mat som företaget hämtar så tror inte det går att styra, käkade en del tofu förra gången och det är inte så dumt ne :)

Då käkade vi ute varje dag så det blev ju lite annorlunda dock

DieErste
2013-10-21, 11:40
Skulle vara kul att se hur tullen reagerar på en stor burk pulver.

Oöppnad förpackning är lugnt ;)

PureWhey
2013-10-21, 13:42
Antar att det är snålt med kosttillskottsbutiker där?

nippman
2013-10-21, 15:26
Har letat runt som en galning här borta efter kosttillskottsbutiker, finns inga...*gah!* har frågat folk som tränar och dom har inte häller någon aning, dom anväder sig av energidryck (?) typ..
vid hongkongs flygplats är det lugnt med oöppnad förpackning, men inte om du ska in i kina, om tullen nu skulle kolla dig så tar dom det, men dom kommer inte kolla dig, dom kollar bara kineser har jag hört