handdator

Visa fullständig version : Ont i nedre delen utav höger knä


KalleTeodor
2013-10-18, 12:44
Kön: Man

Ålder: 20

Längd och vikt. 192cm 99kg

Smärtbeskrivning:

Det gör ont i nedre delen utav knät, djup skulle jag säga. Det gör inte ont när jag trycker.
Jag har haft känningar i knät de senaste veckorna när jag kört benpress i 45 grader. Jag har kör benpress i flera år men aldrig haft några problem men den men på senare tid har jag gjort stora ökningar och då fått känningar när jag börjat värma upp men sen när jag blivit helt uppvärmd har det gått och köra ändå fram tills i söndags då jag fick sänka vikterna lite granna.

Det var i måndags dagen efter benpasset där jag fick sänka vikterna som smärtan blivit värre. Nu känner jag smärta nästan hela tiden. Smärtan är mest påtaglig när jag sitter ner och, tex när jag kör bil. Då värker det ordentligt i nedre delen av knät. Det känns ungefär som jag har tigerbalsam på även fast jag inte har det om det låter logiskt/förståeligt?

Jag har kört tunga utfall men slutade med det för några veckor sedan (var noga med att knät inte skulle åka framför foten) och sedan kört på som jag brukar med benpress, hack-scuat, benspark och lårcurl. I benpressen har jag dock ökat både vikten och repsen rätt bra på sistone om det kan ha med saken att göra. ändrade till 15-20 reps i benpressen för någon månad sen från 8-12 reps. har ökat väldigt bra i benövningar generellt på sistone.

Övriga/tidigare sjukdomar eller besvär: 2 diskbråk i ländryggen, rotatorkuff-problem.

Ska jag vila en vecka till och se eller bör jag söka upp naprapat så fort som möjligt? Finns de något test man kan göra med knät för att utesluta något eller kanske se vad det kan vara? Alla tips uppskattas!

Mvh