handdator

Visa fullständig version : Varannan vecka farsa, hur lösa träningen?


Babyface
2013-10-17, 22:11
Jag är varannan-vecka pappa och har kommit på att jag måste träna 4-5 ggr veckan annars fungerar jag inte. Skulle vara kul att höra era åsikter eller om ni kommer på något.

Vi byter på söndagar.
Ena veckan har jag 7 dagar som jag kan göra som jag vill med. Andra har jag 2 dagar på gymmet dom har barnpassning+söndag som vi byter på (kan pumpa på kvällen)


Alltså kan jag träna 3 pass på barnveckan utan att vara beroende av någon
Men vill gärna ha 1 helst 2 pass till.


Förslag

1. Fråga på dagis om man kan betala extra för att grabben ska få 2 timmar mer på dagis varannan vecka. Tränar och kommer lite senare?

2. Slutar halv 3, ljuga för dagis att man måste jobba över 2 dagar i veckan ca 1 timme (drar och gymmar här)

3. Höra med exet om hon kan ställa upp

4. Ta med han till gymmet och han får rita/kolla iPad (han blir 3)



Vad mår han bäst av?
Låter säkert egoistiskt detta men jag blir en bättre pappa om jag får träna och stressa av.

Tfitness
2013-10-17, 22:15
Nu vet jag ju inte vad du tränar för men,
2. Ljuga för dagis hade jag kört på om jag MÅSTE träna.
Kan du inte köra cardio med honom i vagn eller träna hemma?

LillisJ
2013-10-17, 22:18
Finns en snubbe som tar med sina två söner till mitt gym. Den äldre får oftast fota honom medans han kör tunga hantelpressar. :D

Jag röstar på 1 eller 4.

Babyface
2013-10-17, 22:21
Nu vet jag ju inte vad du tränar för men,
2. Ljuga för dagis hade jag kört på om jag MÅSTE träna.
Kan du inte köra cardio med honom i vagn eller träna hemma?

Ljuger för dagis och säger jag slutar 4 måndagar och onsdagar skulle funka.

Skulle lätt få plats med hemmasaker, men ska man köra tung och seriös styrketräning blir det väl en 10k.

Plus marklyft i lägenheten?
Sen har jag precis tecknat gymkort så känns skit att köpa dyra saker

Babyface
2013-10-17, 22:21
Finns en snubbe som tar med sina två söner till mitt gym. Den äldre får oftast fota honom medans han kör tunga hantelpressar. :D

Jag röstar på 1 eller 4.

Ålder på den lilla då?

MrLomax
2013-10-17, 22:22
Men vill gärna ha 1 helst 2 pass till.
Förslag

1. Fråga på dagis om man kan betala extra för att grabben ska få 2 timmar mer på dagis varannan vecka. Tränar och kommer lite senare?

2. Slutar halv 3, ljuga för dagis att man måste jobba över 2 dagar i veckan ca 1 timme (drar och gymmar här)

3. Höra med exet om hon kan ställa upp

4. Ta med han till gymmet och han får rita/kolla iPad (han blir 3)
Det handlar alltså om 1-2 pass i veckan extra som du vill klämma in.

4 är uteslutet. Det fungerar inte.
1 tror jag inte på.

2 är bäst.
Kör 2 och 3, det tror jag på. Exet ställer upp en gång i veckan och en gång i veckan ljuger du för dagis.

Farmor/farfar? Grannen? Kompisar/vänner?

MrLomax
2013-10-17, 22:24
Finns en snubbe som tar med sina två söner till mitt gym. Den äldre får oftast fota honom medans han kör tunga hantelpressar. :D

Jag röstar på 1 eller 4.Va?! 1 och 4 är ju dom sämsta!
Får man ens ha barn på gymmet? På mitt får man inte det. Barn är totalförbjudet på de flesta gym pga skaderisken. De är i vägen också.

J.V
2013-10-17, 22:25
Nu har jag ingen koll hur dagisvärlden fungerar, men måste du ens ljuga om det? Kan du inte bara säga som det är, och hämta kidsen en timme senare två dagar i veckan?

Betalar man inte bara extra om man behöver ha dom där kvällar och/eller helger? Eller tar de per timme? :o

LillisJ
2013-10-17, 22:30
Ålder på den lilla då?

Den ena är väl 3-4 och den äldre 7-8, men du måste såklart kolla med gymmet först om det går.

Määng
2013-10-17, 22:38
Jag är varannan-vecka pappa och har kommit på att jag måste träna 4-5 ggr veckan annars fungerar jag inte. Skulle vara kul att höra era åsikter eller om ni kommer på något.

Vi byter på söndagar.
Ena veckan har jag 7 dagar som jag kan göra som jag vill med. Andra har jag 2 dagar på gymmet dom har barnpassning+söndag som vi byter på (kan pumpa på kvällen)


Alltså kan jag träna 3 pass på barnveckan utan att vara beroende av någon
Men vill gärna ha 1 helst 2 pass till.


Förslag

1. Fråga på dagis om man kan betala extra för att grabben ska få 2 timmar mer på dagis varannan vecka. Tränar och kommer lite senare?

2. Slutar halv 3, ljuga för dagis att man måste jobba över 2 dagar i veckan ca 1 timme (drar och gymmar här)

3. Höra med exet om hon kan ställa upp

4. Ta med han till gymmet och han får rita/kolla iPad (han blir 3)



Vad mår han bäst av?
Låter säkert egoistiskt detta men jag blir en bättre pappa om jag får träna och stressa av.

Alternativ 1.
Klart bästa alternativet. Jag har mina barn 1 timme extra två dagar i veckan för att kunna träna och det har aldrig varit något problem, de har inte ens ifrågasatt varför jag vill ha dem längre.

Alternativ 2.
Funkar säkert men känns onödigt för några timmar.

Alternativ 3.
Där är han ju redan två veckor i månaden, känns onödigt släpa dit han två dagar under din vecka även om det inte handlar om så lång tid.

Alternativ 4.
Vet inte hur ditt barn är men mina skulle bli less inom 15 minuter och börja gå omkring och vara ivägen för mig och alla andra.

wilhelmblomgren
2013-10-17, 22:41
Jag är varannan-vecka pappa och har kommit på att jag måste träna 4-5 ggr veckan annars fungerar jag inte. Skulle vara kul att höra era åsikter eller om ni kommer på något.

Vi byter på söndagar.
Ena veckan har jag 7 dagar som jag kan göra som jag vill med. Andra har jag 2 dagar på gymmet dom har barnpassning+söndag som vi byter på (kan pumpa på kvällen)


Alltså kan jag träna 3 pass på barnveckan utan att vara beroende av någon
Men vill gärna ha 1 helst 2 pass till.


Förslag

1. Fråga på dagis om man kan betala extra för att grabben ska få 2 timmar mer på dagis varannan vecka. Tränar och kommer lite senare?

2. Slutar halv 3, ljuga för dagis att man måste jobba över 2 dagar i veckan ca 1 timme (drar och gymmar här)

3. Höra med exet om hon kan ställa upp

4. Ta med han till gymmet och han får rita/kolla iPad (han blir 3)



Vad mår han bäst av?
Låter säkert egoistiskt detta men jag blir en bättre pappa om jag får träna och stressa av.

Nr 4 skulle jag rösta på...

Jag har minnen av att farsan tog med mej till gymmet när jag var yngre, sådär en sex år. Och av vad jag kommer ihåg så tyckte jag att det var kul, samt att man kunde skryta för polarna att man "gymmar" ;)

På gymmet där jag går har dom ett lekrum med wii och andra leksaker, tycker det är en ganska bra idé av gymägaren. Men som Lillisj sa, hör med gymmet först.

Gober
2013-10-17, 23:03
Prioritera ditt barn, om du har tre dagar att köra på så kör tre helkroppspass så lär du nog behöva återhämtningen. Kan väl göra något kul med ungen istället för att träna, ut och lek så kan du ju göra chins i närmaste lekställning ;-)

Babyface
2013-10-18, 04:50
Prioritera ditt barn, om du har tre dagar att köra på så kör tre helkroppspass så lär du nog behöva återhämtningen. Kan väl göra något kul med ungen istället för att träna, ut och lek så kan du ju göra chins i närmaste lekställning ;-)

Är ju bara 45minuters pass så vi hinner ju ses hela kvällarna och helgen är också off

Babyface
2013-10-18, 04:54
Nu har jag ingen koll hur dagisvärlden fungerar, men måste du ens ljuga om det? Kan du inte bara säga som det är, och hämta kidsen en timme senare två dagar i veckan?

Betalar man inte bara extra om man behöver ha dom där kvällar och/eller helger? Eller tar de per timme? :o

Men säger jag sanningen är det ju svårt att ljuga om övertid sen om jag inte "får" det första dvs.


Detta känns vettigt och inte så hemskt för lillen

1 pass är på kvällen jag lämnar till mamman
2 pass är när gymmet har barnpassning (fler barn)
2 pass är när han leker på övertid. Någon timme på dagis

Känns ju ok?

TheOne1994
2013-10-18, 05:56
kom igen nu för f.a.n. Prio ett är ditt barn ! Hålla på att ljuga för dagis är väl ingen lösning. Du har ditt barn varannan vecka och du tänker på din träning...fundera en gång till. Sätt dej själv som nr 2 ! Ta ut dej ordentligt dom veckorna du inte har ditt barn.
Hur hade du själv sett på det om du var barnet ? Lek med tanken att din fassa bara tänkte på träning när du var liten....du kände dej som nr 2. Fundera !

I all väl mening skrivit men det verkar som allt handlar om träning. Säg att du tränar seriöst i 10 år. You gonna get big anyway...även om du tränar varannan vecka :)

Babyface
2013-10-18, 06:13
3 helkroppspass i veckan funkar ju iofs med mycket basövningar.

Samtidigt ser jag inte riktigt problemet att han leker med barn på dagis/gymmet

Jag är ju med han jättemycket övrig tid såklart

TheOne1994
2013-10-18, 06:18
3 helkroppspass i veckan funkar ju iofs med mycket basövningar.

Samtidigt ser jag inte riktigt problemet att han leker med barn på dagis/gymmet

Jag är ju med han jättemycket övrig tid såklart


Man kan se det så här med: Du kunde umgåts med honom varje dag. Nu har du "bara" honom halvtid. Se då till att spendera den tiden med honom så mkt du kan. Din träning måste komma i andra hand. Finns inga genvägar här...tyvärr. Gör det inte för svårt är mitt råd. Jag fattar att du vill träna, du kan träna men på andra vilkor.

Babyface
2013-10-18, 06:39
Man kan se det så här med: Du kunde umgåts med honom varje dag. Nu har du "bara" honom halvtid. Se då till att spendera den tiden med honom så mkt du kan. Din träning måste komma i andra hand. Finns inga genvägar här...tyvärr. Gör det inte för svårt är mitt råd. Jag fattar att du vill träna, du kan träna men på andra vilkor.

Fixar det inte mentalt, fixar ingenting i vardagen om jag inte får träna på den nivån jag är van vid.

Vet inte vad jag ska ta mig till faktiskt. Skaffa ett jobb där man kan träna på jobbet, eller jobba med träning?

TheOne1994
2013-10-18, 06:43
Har du inget jobb ? Allt har ett samband tror jag. Livet kan suga ibland. Se det som en "utbildning". Det ska vara lite uppförsbacke. Motgångar kommer att göra dej starkare !! Kan du sätta ngn priolista ? 1)din grabb 2) träning 3)jobb...
Bor du hemma ? Hur gammal är du ?

Gober
2013-10-18, 07:34
Fixar du inte vardagen utan att träna hela tiden och får panik så har du problem. Kanske ska ta dig en liten funderare. Vad händer om du drabbas av något som gör att du måste sluta träna helt?

Babyface
2013-10-18, 07:53
Ett liv utan träning är inget liv för mig
Fick barn oplanerat i 22års ålder och har haft en förstående sambo som tillåtit mig träna 5ggr/vecka.

Nu är man nydumpad med en son på 3 år. Älskar han såklart men träning är min drog måste ha den.

Får jag inte träna är hela vardagen grå
Tränar jag skrattar jag åt allt och är mig själv på alla vis.



Fixar det inte om jag måste sluta träna varannan vecka.

Hoppas 3 helkroppspass "räcker" barnveckan
Sen ca 7-8 pass fria veckan

AronP
2013-10-18, 08:00
Jag har en kompis som är/var i samma situation. Honom rekommenderade jag att prioritera barnet på barnveckan och träningen på den "lediga" veckan. Så han kör 6-7 pass när han är ledig och 2-3. Han trivs med det och utvecklas.

TheOne1994
2013-10-18, 08:04
Ett liv utan träning är inget liv för mig
Fick barn oplanerat i 22års ålder och har haft en förstående sambo som tillåtit mig träna 5ggr/vecka.

Nu är man nydumpad med en son på 3 år. Älskar han såklart men träning är min drog måste ha den.

Får jag inte träna är hela vardagen grå
Tränar jag skrattar jag åt allt och är mig själv på alla vis.



Fixar det inte om jag måste sluta träna varannan vecka.

Hoppas 3 helkroppspass "räcker" barnveckan
Sen ca 7-8 pass fria veckan

jag önskar dej lycka till så klart. men som Gober oxå säger: ha i åtanke att träning är inte allt i livet. Det ska vara en stor del av det men inte allt. Det finns andra saker som kan få dej på lyckliga tankar. Du skriver att du skrattar osv..
Är det bara träningen som får dej att skratta ?

Gibbs
2013-10-18, 08:32
Tror det var Dave Tate som sa att den timme han lägger på träning varje dag gör att han har något att ge sin familj de övriga 23 timmarna. Det handlar inte om att ägna sig åt en hobby, utan om att kanalisera rastlöshet, maniska beteenden eller driv som ställer till det i övriga livet. TS: om det är så, är det bara att göra det du behöver för att vara en fungerande pappa. På sikt kanske du vill fundera på ett hemmagym så slipper du allt stök runt träningen. Kör tex mark och böj på gymmet men resten hemma. Om du inte är i den sitsen utan bara är bortskämd så kan du ignorera det jag skrev innan och skaffa ett par bollar och en ryggrad istället

Pepz
2013-10-18, 08:38
prioritera barnet för guds skull.
de är bara små ett par år och sen vill de inte umgås med dig.

3pass varannan vecka och 7pass andra veckan är ju en perfekt lösning.

personligen skulle jag absolut inte prioritera träningen om jag bara fick träffa mina barn varannan vecka...

dluddeckens
2013-10-18, 08:46
prioritera ditt barn, om du har tre dagar att köra på så kör tre helkroppspass så lär du nog behöva återhämtningen. Kan väl göra något kul med ungen istället för att träna, ut och lek så kan du ju göra chins i närmaste lekställning ;-)


+1

Babyface
2013-10-18, 08:57
Tror det var Dave Tate som sa att den timme han lägger på träning varje dag gör att han har något att ge sin familj de övriga 23 timmarna. Det handlar inte om att ägna sig åt en hobby, utan om att kanalisera rastlöshet, maniska beteenden eller driv som ställer till det i övriga livet. TS: om det är så, är det bara att göra det du behöver för att vara en fungerande pappa. På sikt kanske du vill fundera på ett hemmagym så slipper du allt stök runt träningen. Kör tex mark och böj på gymmet men resten hemma. Om du inte är i den sitsen utan bara är bortskämd så kan du ignorera det jag skrev innan och skaffa ett par bollar och en ryggrad istället

Exakt så känns det, träningen för mig ett behov som gör allt lättare.
Är stressad,grinig rastlös deppig men efter 1 timme på gymmet ser jag livet som Guds gåva

Hela min värld blir grå annars.


1. Långsiktig plan = studera och träna mitt på dagen när han är på dagis
2. Kortsiktig = 2-3 pass på barnveckan 6-7 andra
Hur lägga upp det då?

3-1-3 på lediga
3 helkropp barnveckan
Räcker det för Max tillväxt?

TheOne1994
2013-10-18, 09:04
max tillväxt kan du bara få genom harmoni i livet. Du kan träna,äta,sova enligt skolboken. Har du trassel i livet får du sämre utveckling.
Träningen får inte bli så manisk, du skriver att världen blir grå om du inte får träna. Tror du verkligen det är så ? Har du absolut inget annat att göra än träna ? Om du inte har får du skaffa dej andra hobbys.

nitz
2013-10-18, 09:07
Exakt så känns det, träningen för mig ett behov som gör allt lättare.
Är stressad,grinig rastlös deppig men efter 1 timme på gymmet ser jag livet som Guds gåva

Hela min värld blir grå annars.


1. Långsiktig plan = studera och träna mitt på dagen när han är på dagis
2. Kortsiktig = 2-3 pass på barnveckan 6-7 andra
Hur lägga upp det då?

3-1-3 på lediga
3 helkropp barnveckan
Räcker det för Max tillväxt?

Du kan ju annars köra en 3 split som rullar på hela tiden, slår du ut det på tid så blir vare sig volymen eller frekvensen låg.

AronP
2013-10-18, 09:24
Jag skulle lägga en rullande 3 split, möjligtvis om 4split om man känner att man är för sliten på träningsveckan.

Det kanske inte blir maximal tillväxt men det blir bra tillväxt.

Ett annat alternativ är ju att träna på lunchen. Oftast har man ju 1h vilket man hinner både träna och äta på om man är lite effektiv.

Pepz
2013-10-18, 09:25
Räcker det för Max tillväxt?

ja

Diomedea exulans
2013-10-18, 10:12
GfQRD8O_Uo4

Funkar nog lika bra med ett lite äldre barn, det blir ju bara tyngre belastning. Du behöver inte tänka på att öka vikten heller, eftersom barnet växer vilket ger en naturlig progression.

Gober
2013-10-18, 10:16
Skrämmande likt en tråd på ett annat stort forum, hoppas dock att det inte är du som startat den. Men som sagt ta åt dig och prioritera din unge. Finns nog med barn som har farsor som inte finns där för sina ungar.

wilhelmblomgren
2013-10-18, 10:30
Hit vad pk alla ska vara...

ThisIsTheOne
2013-10-18, 10:51
Hit vad pk alla ska vara...

Du har inte barn, va?

Adama
2013-10-18, 10:53
Du har inte barn, va?

Han är 15 men fyller år om två dagar. Då hoppas han nog på födelsedagpresent från sina föräldrar.

Pepz
2013-10-18, 10:54
Hit vad pk alla ska vara...

Jovisst är det pk att sätta barnen främst......

att man talar om att hela världen blir grå om man tvingas att bortprioritera träningen och istället måste vara med sitt barn, känns tragiskt.

Att man inte kan hitta glädjen i sitt barn utan blir " stressad,grinig rastlös deppig" utan träning är ett illavarslande beteende som man kanske till och med bör söka hjälp för.

jag skulle ge upp allt för mina barn...
att ha dom endast varannan vecka skulle redan det ta knäcken på mig..

blödig hönspappa? ja kanske..
jag har i alla fall prioriterat bort mycket av den träningstid jag skulle vilja lägga. jag skulle vilja träna 3 timmar x sex dagar i veckan.
men är i dagsläget nöjd med att hitta 4 x1,5timmar på tider som drabbar min tid med barnen så lite som möjligt.

stofflan
2013-10-18, 11:11
Skrämmande! Vissa borde inte ha barn...prioritera ditt barn för helvete och sök hjälp för du har uppenbarligen klent psyke...

Babyface
2013-10-18, 11:15
Söndagar är ju lämna på min vecka
Så det handlar om 2 dagar på min vecka som han får vara på barnpassning. Är det så moraliskt illa verkligen?

Isf kan jag träna 3+7 pass
Samma sak som 5ggr i veckan bara utspritt.
Hur påverkar det mot att köra 5ggr hela tiden?


Mår inte bra av detta alls iaf, handlar nog mer om träningen. Att man var nog för ung och skaffa barn oplanerat är väl ingen hit. Visst älskar jag mitt barn, men saknar friheten jag hade innan.

Mår inte bra

Zorban
2013-10-18, 11:51
Söndagar är ju lämna på min vecka
Så det handlar om 2 dagar på min vecka som han får vara på barnpassning. Är det så moraliskt illa verkligen?

Isf kan jag träna 3+7 pass
Samma sak som 5ggr i veckan bara utspritt.
Hur påverkar det mot att köra 5ggr hela tiden?

Handlar det plötsligt om att du är nojjig över dina resultat, snarare än att du saknar träningen för träningspassens och dess positiva effekter på ditt humör?

Mår inte bra av detta alls iaf, handlar nog mer om träningen. Att man var nog för ung och skaffa barn oplanerat är väl ingen hit. Visst älskar jag mitt barn, men saknar friheten jag hade innan.

Mår inte bra
Väx upp och acceptera läget.

Pepz
2013-10-18, 12:06
Mår inte bra

ta fasta på det och sök hjälp.
kolla först om ni har inom jobbet annars vänd dig till vårdguiden så de kan kolla vart du lättast vänder dig.

bigjepp
2013-10-18, 12:32
om jag inte minns helt fel så är du nybörjare inom gym? så hur har du klarat dig innan utan att träna?
lägg ner optinojjan och ta hand om ditt barn..

Babyface
2013-10-18, 14:01
Exet ska träna på samma gym och behöver också hjälp

Löst?

Macroman
2013-10-18, 15:06
Otroligt märklig diskussion måste jag säga. Jag skulle nog seriöst fundera på mina prioriteringar om jag kom på mig själv att tänka så här när det fanns så mycket inplanerad träning redan.

Disclaimer! Om jag var elitidrottsman med OS-chans så finns det fog att jobba runt nuvarande situation förstås.

Määng
2013-10-18, 15:09
Skrämmande likt en tråd på ett annat stort forum, hoppas dock att det inte är du som startat den. Men som sagt ta åt dig och prioritera din unge. Finns nog med barn som har farsor som inte finns där för sina ungar.

Tror vi tänker på samma tråd och jag hoppas samma som dig.

TS:
Varför inte bara göra som jag skrev tidigare och ha pojken på dagis en timme längre två dagar i veckan?

Sen förstår jag dig inte alls men det är en annan sak. Om du nu vill ha lite frihet så är du ju fri att göra vad fan du vill två veckor per månad?

Du beter dig som en 16 åring som tror att livet tar slut när man får barn.

Raschmus
2013-10-18, 15:10
Ingen aning hur ditt barn är, jag vet inte heller hur det är att vara förälder. Jag vet bara att jag själv blev satt i ett hörn ålder 1-5 med en leksak och tydlig order att vara tyst medan pappa lyfte skrot. Gick magiskt bra men då har jag ända sedan jag ramlade ur morsan haft en överjävlig respekt för far.

Punkten
2013-10-18, 16:32
Säg till dagis att du har fått nytt schema som ger dig 1.5h extra att träna på x2..
Umgås man med barnet resten av tiden så fattar jag inte vad det gör att han 'missar' 3h / vecka.. kidsen vill väl ha tid för sig själva/sova dom med?

Babyface
2013-10-18, 16:33
Tack för tipsen, kommer nog inte längre där
Har kommit på andra tankar iaf

Babyface
2013-10-18, 21:15
Jag har en kompis som är/var i samma situation. Honom rekommenderade jag att prioritera barnet på barnveckan och träningen på den "lediga" veckan. Så han kör 6-7 pass när han är ledig och 2-3. Han trivs med det och utvecklas.

Har du lust att berätta hur han splittrar när han tränar 7+3 dagar veckorna?

Babyface
2013-10-18, 21:16
Säg till dagis att du har fått nytt schema som ger dig 1.5h extra att träna på x2..
Umgås man med barnet resten av tiden så fattar jag inte vad det gör att han 'missar' 3h / vecka.. kidsen vill väl ha tid för sig själva/sova dom med?

Tycker inte heller det är så farligt

Määng
2013-10-18, 22:23
Tycker inte heller det är så farligt

Nej, det är inte så farligt. Jag har själv barnen på dagis två timmar extra per vecka bara för att jag ska kunna träna.

Det jag reagerar på däremot är din inställning. Du skriver som att hela ditt liv ska vara åt helvete om du inte får träna fem dagar per vecka, medan du inte en enda gång nämner något om att du skulle må dåligt av att inte träffa dina barn varannan vecka. Däremot skriver du att du saknar din frihet, precis som att det är någonting du förlorat.

Jag "måste" vara med mina barn varje vecka och ibland får jag skippa en träning, visst känns det surt men det är inte direkt så att jag börjar grina och sakna min "frihet".

AronP
2013-10-18, 22:25
Har du lust att berätta hur han splittrar när han tränar 7+3 dagar veckorna?

Kommer tyvärr inte ihåg. Var länge sen han startade med det.

TheOne1994
2013-10-19, 08:02
Skrämmande likt en tråd på ett annat stort forum, hoppas dock att det inte är du som startat den. Men som sagt ta åt dig och prioritera din unge. Finns nog med barn som har farsor som inte finns där för sina ungar.
+1 på denna Gober !

z_bumbi
2013-10-19, 08:46
Splitten är mindre viktig än vad du gör de passen när du väl är på gymmet och det här är väl den andra tråden med ungefär samma tema?
Ta ett program och kör det.

Babyface
2013-10-19, 09:40
[/B]
+1 på denna Gober !

Shit vad det ska vara PK, förstår du inte att träningen (eget intresse) gör mig till en bättre pappa om jag får ha kvar det.

stofflan
2013-10-19, 09:50
Vad då pk? Vad fan är det som är pk med att sätta sitt barn i första hand..kan du inte va en bra farsa utan att träna så är du en mycket sjuk människa..

Zorban
2013-10-19, 10:06
Shit vad det ska vara PK, förstår du inte att träningen (eget intresse) gör mig till en bättre pappa om jag får ha kvar det.
Det förstår nog alla här. Vad folk inte förstår är att du enligt egen utsago blir en värdelös pappa om du av någon anledning inte kan träna. Hur stabilt är det tror du, om något skulle hända så du inte kan träna mer?

Gibbs
2013-10-19, 10:43
..eget intresse..

Och där visade du vilken kategori du tillhör. Svag dag på kontoret pojk.

Gibbs
2013-10-19, 10:49
Ett sista råd. De veckor du har ditt barn hemma kan du köra det som går att köra hemma när pojken har somnat. Du kan faktiskt träna så. Vad du vill är ganska ointressant om det krockar med ditt ansvar som pappa. Lev med det

Animalisk
2013-10-19, 11:13
Den veckan du har barnet kan du ju köra tunga helkroppspass 3ggr i veckan och den vecka du är barnfri kör du din vanliga rutin? Att ljuga för dagis och snärja in sig låter inte vettigt, barn på gym är jag personligen emot då så jävla mycket kan gå fel snabbt.

exor
2013-10-19, 14:03
Säg att du tränar seriöst i 10 år. You gonna get big anyway...även om du tränar varannan vecka :)

Jag blev inte det, haha :)