handdator

Visa fullständig version : Behöver råd, är förtvivlad!


Strom
2013-10-17, 21:02
Vet inte vad jag ska göra. Var från början något mullig, men nu har jag gått ner från 87kg till 75kg under 2-3 månader med 2-3 thaiboxningspass i veckan samt 3 gympass i veckan. Har inte vägt min mat eller kört någon diet utan ätit vanlig husmanskost fast skärt ner lite på kolhydraterna. Har även druckit 2 protein shakes om dagen för att inte tappa muskler. Har slunkit ner skräpmat nån gång i veckan.

Till mitt problem. Jag vill inte se grov eller biffig ut, utan jag vill ha en slim definierad look men jag vet inte om jag bör gå ner mer i vikt för att få den eller om jag ska satsa på att gå upp några kg i muskler istället.

Behöver råd av nån kunnig! och kommtentera inte mina kalsonger tack *facepalm*

RykteT
2013-10-17, 21:03
Lägg på dig ett par kilo massa till. Du kommer inte se slim ut (på ett snyggt sätt) om du går ner mer i vikt.

crizzan
2013-10-17, 21:06
lägg på dig ett par kilo massa till. Du kommer inte se slim ut (på ett snyggt sätt) om du går ner mer i vikt.

+1

Strom
2013-10-17, 21:40
Lägg på dig ett par kilo massa till. Du kommer inte se slim ut (på ett snyggt sätt) om du går ner mer i vikt.

Hur vet du det? Jag skulle vilja bli av med detta irriterande fettet runt midjan samt min lilla bilring runt magen innan jag börjar lägga på mig mer muskler annars e jag rädd att jag kommer se fet ut igen.

Rasmus Carlsson
2013-10-17, 21:45
Hur vet du det? Jag skulle vilja bli av med detta irriterande fettet runt midjan samt min lilla bilring runt magen innan jag börjar lägga på mig mer muskler annars e jag rädd att jag kommer se fet ut igen.

Det var väl hans åsikt och ingen fakta. Du har ju uppenbarligen svaret själv, om du mår bäst av att gå ner mer så gör det först och se om du är nöjd där eller inte. :)

Knatcharn
2013-10-17, 21:52
Hur vet du det? Jag skulle vilja bli av med detta irriterande fettet runt midjan samt min lilla bilring runt magen innan jag börjar lägga på mig mer muskler annars e jag rädd att jag kommer se fet ut igen.

Försök att ligga kvar på samma vikt då och låt muskler och fett byta plats. ;) Antagligen har du liite lös hud och dessutom viker sig alltid magen när man sitter osv. Mer muskler skulle fylla ut det bättre och göra helheten snyggare. Gör som du vill såklart, vill du se smalare ut så ska du ju gå nedåt...

Gober
2013-10-17, 22:02
Hur vet du det? Jag skulle vilja bli av med detta irriterande fettet runt midjan samt min lilla bilring runt magen innan jag börjar lägga på mig mer muskler annars e jag rädd att jag kommer se fet ut igen.

För att du redan nu är väldigt tunn? Mindre fett=ännu tunnare.

Lance Uppercut
2013-10-18, 10:51
Att gå ner ännu mer är ett bra sätt att riskera att torska den lilla massa du har. Jag tycker att du är i bra form nu. Du kan ju ligga på kaloribalans annars?

aronohman
2013-10-18, 11:23
Jag tycker du ska lägga på dig massa istället för att gå ner i vikt, sedan deffa så får du en slimmad kropp du vill ha :)

Strom
2013-10-18, 11:32
Tack, ska lägga på mig lite vikt nu, tänker gå upp ett par kg och se hur det ser ut.

Knatcharn
2013-10-18, 12:07
Gör det långsamt bara så blir det bra. ^^

RykteT
2013-10-18, 17:35
Hur vet du det? Jag skulle vilja bli av med detta irriterande fettet runt midjan samt min lilla bilring runt magen innan jag börjar lägga på mig mer muskler annars e jag rädd att jag kommer se fet ut igen.
Jag vet detta då jag har varit tunnare än dig och tänkt värre tankar än du gjort.
Men min åsikt är subjektiv så du gör det du anser är bäst för dig!

Animalisk
2013-10-20, 20:35
Tack, ska lägga på mig lite vikt nu, tänker gå upp ett par kg och se hur det ser ut.

Ett förnuftigt val tycker jag, bygg på muskler och deffa bort ev onödigt fett som kanske är kvar? Fan vad kryptiskt det där blev.

Sambacalle
2013-10-20, 21:36
Vafan du har ju en definerad look du har ju 6 pack haha? Du har perfekt utångsläge för en långsam bulk!