handdator

Visa fullständig version : mera muskler


karrl
2004-03-09, 10:37
Tänkte skaffa mig lite muskler och jag undrar hur jag ska gå tillväga. Jag är ganska smal för tillfället och har inte så mycket fett att ta av.
Byggs muskler av fett? Alltså frågan är om jag måste lägga på mig några kilo(fett?) innan jag kan förvänta mig några resultat?

Marre-Sthlm
2004-03-09, 10:39
Nej du behöver inte ha fett för att bygga muskler, ligg på ett kcal överskott på ungefär 500 kcal per vecka, blir lagom :)

TRÄNA VILA ÄTA ÄtA ÄTA ÄTA :eating:

That's the secret :naughty:

Herkulez
2004-03-09, 10:39
Muskler byggs inte av fett, muskler byggs av bra mat och hård träning. sök lite på "search knappen" and u shall find

MasterChief
2004-03-09, 10:39
Nej muskler byggs inte av fett, däremot krävs det att du äter ordentligt under en uppbyggnadsfas och därmed lägger man ofta på sig lite fett.

Det är inte så konstigt egentligen. Hitta ett vettigt nybörjarprogram( Använd sökfunktionen). Träna strikt och hårt. Ät ordentligt, 3 måltider och två mellanmål. Se till att få ordentligt med sömn. Ha tålamod!

JAM
2004-03-09, 10:47
Om du aldrig har hållit på med styrketräning kan du börja med en eller två dagar i veckan. Kolla z_bumbis och Allans råd till nybörjare i Best Of. Mycket bra läsning!

• Best of Kolozzeum > Träning - Grundträning, business och hälsa - Råd till nybörjare del 1 (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=9554)
• Best of Kolozzeum > Träning - Programförslag - Råd till nybörjare del 2 (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=9555)

"Alltså frågan är om jag måste lägga på mig några kilo(fett?) innan jag kan förvänta mig några resultat?"?
Att bygga ordentliget utan att lägga på sig lite fett, är väldigt svårt om inte omöjligt. Så lite får du räkna med. Ät ordenligt så kommer du att öka fint. Om inget har händer så kan du prova att öka matrensonen lite...

Originally posted by King Grub
Bra kolhydratkällor: pasta, parboiled ris, kokt potatis, havregrynsgröt, rågflingegröt, grahamsgrynsgröt, müsli, All-Branflingor, korngryn, kornris, mjukt och grovt flerkornsbröd, matvete, bönor, linser.

Bra proteinkällor: rent, magert kött som fläskfilé- och kotlett, rostbiff, skinka, lövbiff, mager mjukost, alla sorters fiskar, magra mjölkprodukter, ägg, hamburgerkött, musslor, räkor, krabba, mm.

Bra fettkällor: som raps-, oliv-, fisk-, tistel-, och linfröolja. Fet fisk som makrill eller sill eller strömming eller lax. Nötter, mandlar och frön. Avokado.
Läs mycket i tränings- och matdelarna av forumet så kommer du att hitta hur mycket som helst.