handdator

Visa fullständig version : Börja gymma igen, halvt nybörjare, tips?


aaron123
2013-10-16, 21:16
Hej! Jag är en kille som spelat hockey hela mitt liv, men nu tröttnat så ska lägga av, har spelat på elitnivå, tränat mycket, gymmat förut, men inte mycket.

Jag väger ca 75kg, 175-180 lång. Klarar en hel del vikter, alltså är jag ingen nybörjare egentligen. T.ex 75kg bänk, 100kg benböj när jag kör repetitioner.

Alltså ska jag börja gymma ordentligt! Vill bli stark och öka min muskelmassa så mycket som möjligt. Jag har motivation och ork att gymma så mycket som möjligt.

Men jag behöver råd, vilket schema och hur bör jag träna nu? Jag äter regelbundet och har koll på hälsan förövrigt, använder mig dock ej av kosttillskott.

aaron123
2013-10-16, 21:18
glömde tillägga att jag är 16 år.

Mentality
2013-10-16, 21:38
Jag är 19 och satt foten i ett gym första gången i vid 17 års ålder, har hockeybakgrund jag med. Dock har jag helt kastat bort första året genom att byta runt mellan massa scheman. jag körde allmänt fel bara och då uteblir resultaten.
Mitt tips till dig är att ta något av de bevisat fungerande scheman och håll dig till det i MINST ett halvår. 5x5 eller Starting Strength förslagsvis.
Det sämsta man kan göra är att byta schema stup i kvarten

Victuhh
2013-10-16, 21:52
Du säger att du har koll på kosten, bra. Steg 1 ät ännu mer och steg 2, hitta ett schema du tycker verkar bra och roligt. Tex, här (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454)