handdator

Visa fullständig version : Frukost efter träning - bulk.


HerrLuta
2013-10-16, 17:14
Hej!

Jag tränar i princip alltid på morgonen, vilket för mig innebär att jag är på gymmet precis innan klockan 06:00 och passen brukar ta mellan 60-80 minuter. Dricker 20 gram aminosyror under passen och tar direkt en vassleshake (25 g protein per portion) innan jag hoppar in i duschen på gymmet.

Håller för närvarande på att bulka och målet är att öka cirka 200-300 gram i veckan vilket än så länge har gått vägen.

Till själva frågan:
- Då jag redan druckit aminosyror under passet samt tagit en shake direkt efter passet, hur viktigt är det då att jag får i mig mycket protein till frukosten när jag sedan kommer hem?

Utan att komplementera med vassle brukar frukosten ofta se ut som på bilden makronutrient-mässigt. Själva frukosten i sig är kokt gröt med mosad banan, ägg och äggvita i, toppad med ett tärnat äpple och lite mjölk.

Mitt mål är att få i mig 200 P, 70 F om dagen, kolhydraterna håller jag mer fria (jag vet att proteinet ligger högt för att vara bulk med en nuvarande kroppsvikt på 68,6kg). Äter för nuvarande 3450 kcal per dag.

Slutligen, är det då skitsamma om jag även inkluderar vassle till frukost eller inte?

Kanske något opti-nojja, men då jag ofta landar över 200 P om dagen hade det inte gjort mig något om shaken var struntsamma. Det enda den tillför om det skulle vara onödigt är god smak :)

P.S
Jag vet att det på bilden står "Ditt mål: 3350 kalorier", men det är appen som inte vill anpassa sig ibland. Målet är som sagt 3450 kcal om dagen.

LillisJ
2013-10-16, 17:34
Ta ditt vassle om du vill. Iom att du druckit aminosyror runt passet så spelar det ingen roll om du tar vasslet senare eller inte. MEN, jag tycker att du ska byta ut gröten mot ett par mackor med massvis med ost tillsammans med äggröra och ett glas mjölk. Då behöver du inte vasslet alls.