handdator

Visa fullständig version : Skor att träna i? (Korta hälsenor)


MrKnubbis
2013-10-16, 16:44
Hejsan.

Jag söker råd angående vilka skor jag bör försöka satsa på.
Jag köpte ett par ifrån Team Sporta som var sjukt sköna att gå i. Problemet är att de var lite böjda fram och då jag har korta hälsenor blev det helt skevt när jag skulle köra knäböj m.m.

Jag sket sedan att använda dem och kör i strumpor endast då det är "skönast" för mina fötter.

Men känns som jag bör skaffa ett par skor mest för hyginen för de andra på gymmet.


Om du inte vet vad korta hälsenor är så snabbt förklarat: Jag går på tår i princip hela tiden. Att köra knäböj på tår är inte så bra antar jag :)

klingen
2013-10-16, 16:47
Lyftarskor?

Old Nick
2013-10-16, 20:14
Om det inte går att stretcha och fixa till är väl lyftarskor det mest optimala. Finns ju rejält högklackade varianter.

http://www.lyftarshopen.se/kontakt-butik/hojd-pa-sulan-pa-lyftarskor/

MrKnubbis
2013-10-16, 21:26
Om det inte går att stretcha och fixa till är väl lyftarskor det mest optimala. Finns ju rejält högklackade varianter.

http://www.lyftarshopen.se/kontakt-butik/hojd-pa-sulan-pa-lyftarskor/

Född med det och måste opereras. Går att strecha för att underlätta det!

Men ska definitivt ta och kolla in lyftarskor. Dock lite dyrare.. Några tips på billigare skor som man kanske kan använda tills ekonomi tilllåter?

iddqd
2013-10-16, 21:33
Om det mest är för hygienen så borde något converse-liknande funka. Rätt populära skor att köra knäböj i och de är ganska billiga också.

pezrulezhaakon
2013-10-16, 21:36
MrKnubbis

Är det så mycket så du inte kan få ner hälen på plant underlag? Eller är det bara svårt att gå i uppförsbackar med tårna framåt?

MrKnubbis
2013-10-16, 22:50
MrKnubbis

Är det så mycket så du inte kan få ner hälen på plant underlag? Eller är det bara svårt att gå i uppförsbackar med tårna framåt?

Jag kan få ner hälarna. Dock när jag går ner i knäböj går de automatiskt upp. Otroligt svårt att hålla nere hälarna när jag böjer mig.


Ska leta efter ett par billiga convers! tack för tipset
Kanske dum fråga, men spelar det någon roll ifall man köper Converse som är höga eller låga? Ifall du fattar vad jag menar

iddqd
2013-10-17, 09:19
Ska leta efter ett par billiga convers! tack för tipset
Kanske dum fråga, men spelar det någon roll ifall man köper Converse som är höga eller låga? Ifall du fattar vad jag menar

Tror inte det spelar någon roll. Jag har kört på låga i ett par år nu men innan hade jag ett par höga. Prova dem i affären, gör några knäböj och se hur det känns är mitt tips.

pezrulezhaakon
2013-10-17, 12:21
MrKnubbis

Hög eller låg beror på skillnaden i höjd mellan framfot och häl. En som är högre i hälen underlättar en knäböj, men det hjälper inte mot problemet i sig.

z_bumbi
2013-10-17, 12:59
Född med det och måste opereras. Går att strecha för att underlätta det!

Men ska definitivt ta och kolla in lyftarskor. Dock lite dyrare.. Några tips på billigare skor som man kanske kan använda tills ekonomi tilllåter?

Har du sådana problem så kanske du får hjälp med ett par gjutna sulor? Då kan du ha vilka skor som helst.