handdator

Visa fullständig version : Lära sig att kunna föra sig socialt med stil och klass.


filmjölk
2013-10-16, 16:21
Ytterst oväntat ämne ifrån mig då jag vanligtvis raljerar och gnäller hårt på bourgerlighet och öfverklass.

Men, jag skulle vilja kunna lära mig att fungera socialt i sammanhang med intelligenta, rika, välutbildade människor utan att behöva må dåligt och framstå som white trash.

Jag vill inte kunna luras att jag är något jag inte är, men jag vill ändå kunna föra mig någotsånär med den öfre bourgerligheten.

"De" jag känner som är "sådana" kan ju föra sig i mina miljöer någotsånär, men jag kan inte föra mig i "deras", utan brukar komma på mig att tvärtom bete mig extra white-trashigt som en slags ja, inte vet jag, omogen rebellgrej.

Är det någon som har några seriösa tips? Ni får gärna slamsa i tråden, men jag ser gärna iaf ett par seriösa tips om hur man skall föra sig och vad man kan tänka på.

Lance Uppercut
2013-10-16, 16:23
Finns nog ingenting mer motbjudande än när man ser på en människa att denne försöker vara någon den inte är. Kanske räcker med att aktivt undvika att bete sig extra WT?

knuckles
2013-10-16, 16:23
En självklarhet är att du har en monokel och avslutar meningen med ...mmm sannerligen.

Macroman
2013-10-16, 16:29
Här finns lite tips.


http://www.vett-och-etikett.com/vett-och-etikett.asp?tips=Vett-och-Etikett-tips

filmjölk
2013-10-16, 16:32
Här finns lite tips.


http://www.vett-och-etikett.com/vett-och-etikett.asp?tips=Vett-och-Etikett-tips

Vid en snabb anblick så ser det där ut som guld! Tack!

Macroman
2013-10-16, 16:34
Så lite så.

tossefar
2013-10-16, 16:35
Det är ingen annan än du som bryr sig om din bildning och plånbok. Att vara trevlig och välklädd är 90% av grejen.

Snubben
2013-10-16, 16:36
Sunt förnuft kommer du väldigt långt med.

Gpajpen
2013-10-16, 17:03
MKKWFg8Rh4I


Imitera.
/Thread

Gibbs
2013-10-16, 17:12
Vänj dig sakta men säkert vid kläder och miljöer som matchar målbilden. Sen kan man vara sig själv utan att vara utåtagerande eller provocerande. Babysteps filmjölk :)

tjing
2013-10-16, 17:30
Gör obekväma miner om folk är bonniga eller pratar för högt, säger töntiga saker etc. Du vet spela cool.

Lycka till.

Färssen
2013-10-16, 17:35
"De" jag känner som är "sådana" kan ju föra sig i mina miljöer någotsånär, men jag kan inte föra mig i "deras", utan brukar komma på mig att tvärtom bete mig extra white-trashigt som en slags ja, inte vet jag, omogen rebellgrej.

Har tidigare betett mig på ett liknande sätt. Ingen höjdare. Lite hyfs, stil och att känna sig bekväm med sig själv och det sätt man kommunicerar på kommer man långt med.

Jag vet dock en lirare som, trots flitigt umgänge med väldigt fashionabla människor, beter sig rätt... Jaaa vad ska man säga, hillbilly/exagangster, men ändå är uppskattad i det schtekiga klimatet. Pondus, vargblick och fruktansvärt grov fysik verkar vara hans melodi.

mini
2013-10-16, 17:44
Jag tror att man upplevs mer att man kan föra sig om man lyssnar och är intresserad av sina medmänniskor och ställer frågor (men inte för personliga eller påträngande.) Plus att vara hel och ren och lukta gott.

jenni
2013-10-16, 18:55
Sen är det ju skillnad på att kunna bete sig och tro sig kunna bete sig

nissepelle
2013-10-16, 19:14
JtZ2zttcTGQ

tearz
2013-10-16, 19:19
Bli en social kameleont. Har jag alltid varit och kommer alltid vara. Passar lika bra in bland välutbildade/välbärgade som med mer hårdkokta typer, eller bland politiskt aktiva :) Har även haft en period då jag tyckte det var intressant att umgås med nattklubbsälskande bögar :) Enormt intressant att röra sig i flera olika kretsar. Skulle aldrig kunna tänka mig att endast umgås med en sorts människor...Shit vad boring...cofffee

R Scarpa27
2013-10-16, 19:44
bara sätta på sig stiliga tröjan och eventuellt röd slipen med en knut på huvudet.
http://se.zoovillage.com/images/pi/10045041/10045041_d1.jpg