handdator

Visa fullständig version : Vad är Sida Cordofolia för något?


MunsöHustla
2004-03-08, 23:36
Såg att Zenaprihne innehöll något som hette "Sida Cordofolia" och "Citrus Aurantium".

Vad är det för något? Har aldrig hört talas om det :confused:

Herkulez
2004-03-09, 00:05
nån ephedra variant tror jag

Shadow Warrior
2004-03-09, 09:05
Det ämnet har inget med ephedra att göra men det har en liknande effekt, bra för fettförbränningen med andra ord.

För övrigt så ska du undvika alla preparat tillverkade utav Tropicana. Kör Xenadrine om du vill ha en bra citrus produkt.

Dogge
2004-03-09, 09:08
Sida cordofolia innehåller effedrin alkaloider så det har samma effekt som ephedra. Bara en annan växt.

muskelbyggarn
2004-03-09, 10:07
Exakt, Sida Cordofolia innehåller också efedrin alkaloider om än i mindre koncentration än ephedra.

Vänl,,,
Tobbe

Herkulez
2004-03-09, 10:23
Originally posted by muskelbyggarn
Exakt, Sida Cordofolia innehåller också efedrin alkaloider om än i mindre koncentration än ephedra.

Vänl,,,
Tobbe

oki, det jag hade för mig. Då var jag inte helt ute och cyklade

Herkulez
2004-03-09, 10:23
Originally posted by Shadow Warrior
För övrigt så ska du undvika alla preparat tillverkade utav Tropicana. .

utveckla tack!!

NigHtHawK
2004-03-09, 10:40
Zenaprihne e då bara strunt... det har inget me effe att göra vad jag vet.. och e flera tester jag läst så det enda det gör är att se till att kroppen inte gör av med lika mycke värme dvs man blir varmare och tror att man bränner fett pga höjd kropps temp... men så e inte fallet... den bara ger fn i att göra sig av med värme.. lite svårt att förklara... har provat det förut för jag fick en burk gratis när jag beställde nåt.. det enda det gjorde var att smaka illa :)

Shadow Warrior
2004-03-09, 13:51
Originally posted by muskelbyggarn
Exakt, Sida Cordofolia innehåller också efedrin alkaloider om än i mindre koncentration än ephedra.

Vänl,,,
Tobbe

Det där skulle jag gärna villja ha en refferens på.

Shadow Warrior
2004-03-09, 13:54
Originally posted by Herkulez


utveckla tack!!

Om du har hängt med ett tag så vet du att Tropicana är kända för att producera skit och även verklingslösa produkter. Kolla bara upp deras reklam sidor i gammla nummer utav BK.

andreaz
2004-03-09, 13:59
Originally posted by Shadow Warrior


Det där skulle jag gärna villja ha en refferens på.

"Sida Cordifolia is an extract of the Sida cordifolia plant containing 0.8% to 1.2% of the alkaloids (composed mainly of ephedrine and pseudoephedrine). The importance of this herb becomes apparent as it contains ephedrine alkaloids common to the Ephedra plant (also known by its Chinese name Ma-Huang). Sida Cordifolia, however, contains lesser quantities of alkaloids than Ma-Huang, and therefore is regarded as a weaker stimulant on cardiovascular and central nervous systems (CNS). Furthermore, Sida Cordifolia contains other bronchodilating principles which Ma-Huang does not have…..in particular vasicinone, vasicine, and vasicinol."

Ingen referens, dock ett citat som jag hittade på otaliga sidor via google..

Herkulez
2004-03-09, 14:05
Originally posted by Shadow Warrior


Om du har hängt med ett tag så vet du att Tropicana är kända för att producera skit och även verklingslösa produkter. Kolla bara upp deras reklam sidor i gammla nummer utav BK.

jojo visst producerar dom mycket skit säkert men nog har dom et och annat som funkar oxå....precis som många andra företag

andreaz
2004-03-09, 14:07
Man kan ju även diskutera ifall det är helt rätt av GG att skriva:

"Tropicana Zenaphrine är en vidare utveckling av de populära E/C/A produkterna.I Zenaphrine är Efedrinet borttaget och ersatt av Sida Cordofolia. "

Fast det är ju inte speciellt uppseendeväckande när det gäller just GG..

MunsöHustla
2004-03-09, 14:53
Originally posted by Shadow Warrior
Det ämnet har inget med ephedra att göra men det har en liknande effekt, bra för fettförbränningen med andra ord.

För övrigt så ska du undvika alla preparat tillverkade utav Tropicana. Kör Xenadrine om du vill ha en bra citrus produkt.

Säljs Xenadrine i Sverige?

muskelbyggarn
2004-03-09, 15:10
>Shadow Warrior

Så du tror jag sitter här och hittar på saker?
:thefinger :smash:

Vänl,,,
Tobbe

Shadow Warrior
2004-03-09, 20:20
Originally posted by MunsöHustla


Säljs Xenadrine i Sverige?

Jag tror att muskelpiraten har det i sitt sortiment just nu.

Shadow Warrior
2004-03-09, 20:21
Originally posted by muskelbyggarn
>Shadow Warrior

Så du tror jag sitter här och hittar på saker?
:thefinger :smash:

Vänl,,,
Tobbe

Japp, jag trodde det var något du fått för dej bara, hade faktiskt aldrig läst eller hört det själv :D

muskelbyggarn
2004-03-09, 21:07
Lilla du, du måste förstå att jag VET inte tror :thefinger

Vänl,,,
Tobbe

Metal_boy_
2004-03-10, 02:58
hehe här var det raka pickar :D