handdator

Visa fullständig version : En ny start!


Sambacalle
2013-10-14, 21:02
Sådär ja jag är en go och glad kille på 22 år som precis har börjat plugga i kustaden halmstad(?) och känner att nu jävlar är det dags att sätta igång med riktigt träning.

Har tränat till och från sen jag var rätt liten och alltid tyckt det varit riktigt roligt. Har som bäst tränat i 3 månader i sträck och redan där har jag ett mål jag vill slå hahaha!

Kör ett rätt lätt schema och tanken är väll att öka i vikter och reps varje pass. Dagarna emellan träningen är till för återhämtning och då lägger jag förhoppningsvis in någon promenad här och där för att det är faktist rätt skönt att vandra.


Utan att säga allt för mycket om mig själv så är jag en glad grabb helt enkelt.


Mål:
100 i bänk
300 i benpress
12 riktiga chins
50kg*12 i millitär pressen
Målvikt på 80-82kg.
Klara skolan!

Tidsramen dessa målen ska uppnås är innan nyår. Allt för att man ska kunna kötta igång med nya mål tills nästa år.

Schemat:


Måndag: Bröst tirceps

Onsdag: Rygg biceps

Fredag: Ben axlar


Kosten: Kör inga tillskot tillsvidare och vet faktist inte om jag kommer skaffa det heller. Äter bra med mat och käkar ofta ur matlådor eftersom jag gör feta mängder av god mat haha. Så antagligen kommer väll lite bilder på diverse monster portioner komma upp här med hahaha!


Resten av dagarna är vilodagar helt enkelt och detta ger mig bra tid för återhämtning och gör så att jag blir sugen på att träna igen :)


Bilder/filmer ska komma upp för att göra denna journalen till ett rätt mysig ställe.


Nåväl detta körde jag idag;



Bröst triceps och en skvätt mage (För damerna)


Bänkpress
70kg*10
70kg*8
60kg*10

Lutande hantelpess
22kg*10
24,5kg*5 (en jävel snodde hantlarna och vägrade ge tillbaka dem haha)
19,5kg*12

Flyes sittandes i maskin
32kg*12

Flyes i cc
12,5kg*12
12,5kg*12
12,5kg*12


Dips
kv*1 hahaha fifan var ruggigt trött här
kv-60kg*12*2 haha skämmigt men skitsamma

Skullcrushers
15kg *12
15kg*12
12,5kg*20

Armhävningar
kv*8

Benlyft
kv*12


sådär ja ett gött pass med bra tagg med polarna jag körde med. Rätt gött med bänken på 70kg*10 rätt mycket mer en vad jag trodde jag skulle orka på vikten. Ajuste vikten låg på 86,5kg men är ju kvällsvikt också så väger förhoppningsvis lite mindre när jag väger mig på morgonen. Men är fortfarande lite fläsk som ska bort som sagt.

Gött gött då var man igång och nu jävlar i helvete ska detta schemat hållas så jag kommer igång riktigt och kan träna på.

Då åker vi!

Snubben
2013-10-14, 21:15
Denna hamnade nog lite fel.. men hur som, kör på! :thumbup:

r1kkie
2013-10-14, 21:31
Kommer en mod flytta på snart hur som haver...

Lycka till mannen!


http://mariajohansson1.shapemeup.se/files/2013/03/Eat-like-a-caveman.png

Sambacalle
2013-10-14, 22:40
Denna hamnade nog lite fel.. men hur som, kör på! :thumbup:

Oj jävlar haha! Var väll lite skakis efter gymmet hahaha, Tackar som tackar!!
Kommer en mod flytta på snart hur som haver...

Lycka till mannen!


http://mariajohansson1.shapemeup.se/files/2013/03/Eat-like-a-caveman.png

Tack så mycket :) Bilden gillar jag skarpt!

Sambacalle
2013-10-16, 16:39
Sådär ja körde idag på håltimman i skolan tänker bli fan så mycket mer effektiv så får man gjort så mycket mer och har mer tid över sen vilketfall.


Idag körde jag rygg biceps och en gnutt mage igen haha.


Chins
-60kg*8
-40kg*3
-15kg*8
-15kg*8

Rodd med hantel
25kg*15
25kg*15

Latsdrag
45kg*10
40kg*10

V-drag
45kg*8
23kg*12

Sittande biceps curls
9,5kg*10
9,5kg*10

Stående stångcurl
15kg*15
15kg*15

Scott curl, tänkte impa på bruden brevid mig med att sätta på 5kg på varje sida. Kunde inte göra en rep så sänkte till stången på 1kg på varje sida haha. Kunde köra 3 reps där så fick skämmas med stången tillslut.

Aja där får man.

Scottcurl
Stången*12
Stången*12

Benlyft
kv*15

Sambacalle
2013-10-18, 16:39
Gött benpass som fan tog rätt lång tid och blev en hel del set men det var det värt!



Uppvärmning: 2 min på bandet med lutning


Ben och axlar


Benpress
40+ställningen *12
70+ställningen *12
120+ställningen*12
150+ställningen*12

Marklyft
80kg*3
90kg*5
95kg*3
80kg*3
60kg*15

Benspark fram
50kg*20
50kg*20

skulle kört benspark bak men de hade en riktigt kass maskin så sket i det.

Raka marklyft
40kg*15
60kg*12

Millitärpress
20kg*12
30kg*12
35kg*12
35kg*12
30kg*12

Bakåt lyft med hantlar
6kg*15
6kg*12
6kg*12

Benlyft
kv*14
kv*12

Vader fick bli 5 min hopprep haha.


Detta var ett gött pass och ska bli kul och se ifall jag kan slå detta passet nästa vecka vi får se helt enkelt. Helgen blir till att återhämta kroppen och plugga en hel del tenta om en vecka.

Rätt gött att kölra högareps i benpressen var inte så jobbigt som jag trodde. Dock var 20 reps i leg extensions sjukt jobbigt men det är det alltid med högreps.

Nästa pass blir på måndag och då är planen att kötta på 70kg i bänkpress och köra en 12-15 reps i första settet för att slå mitt gamla "rekord"
Nu när jag skrev upp passet så såg jag att det inte alls var mycket set, kändes väll som mer då det var ben haha.
Ha en bra helg och ta hand om er hihihi

Sambacalle
2013-10-21, 15:34
Sådär då var man tillbaka efter helgens uppehåll som betstod av lite plugg men mest vila haha. Inget bärsande här inte hahaha. Sov rätt kasst innan detta passet typ 5-4 timmar men gick helt okej ändå tror jag slog förra passet iaf.


Här är passet


Bröst axlar triceps ( fast blev bröst triceps sen lite axlar)


Bänkpress
20kg*12
40kg*12
60kg*3
70kg*11
70kg*8
65kg*6

Sne hantelpress
22kg*10
22kg*8
22kg*6

Sittande flies ( Kör denna då det tar mkt bättre)
43kg*8
35kg*8
32kg*15

Skullcrushers
20kg*12
20kg*12

Pushdowns i cable
40kg*12
40kg*11

Enhands pushdowns
12,5kg*12
12,5kg*12

Millitärpress
25kg*12
25kg*10

Sidolyft
8kg*12
8kg*11

Benlyft med lyft med händer emot tårna, tar som fan
kv*15

Armhävningar
kv*9


Detta var passet idag och skulle kört millisarna efter hantelpressen. Annars var detta ett bra pass med tanke på att jag fick racka ur alla vikter själv vilket tar lite av energin från setet och att jag sov kasst. Men är helt klart nöjd och jag slog ju vikten i bänk med 1 rep vilket är det viktigaste hahhaa.

Såg nu att jag glömde dipsen med men skitsamma får ta det nästa pass. Nu blir det återhämtning tills på onsdag då kör jag ett rygg biceps pass som ska bli lite personbästa på med :)

Sambacalle
2013-10-23, 15:27
Får bli lite lättare träning då jag har skolan att tänka på med haha! Tentor om cirka en vecka så blir mycket plugg nu.

Körde därför ett lätt helkropps pass med 5-6 övningar och bara 1 set per övning bara för lite blod flöde :)

Blir ett till helkroppspass på fredag men just idag fick detta räcka!

Sambacalle
2013-10-25, 14:57
Blir vilodag idag för känner mig sjukt sliten och behöver plugga som fan på tentorna.
Blir helkropp på måndag igen rätt lätt då med men behöver verkligen ta 1-2 dagar extra från träningen haha känner att det blev lite väl hård utgång!

Sambacalle
2013-10-28, 17:24
Har för mycket plugg för att jag ska orka ha energi på att träna men har tagit lite promenader / cyklat lite i naturen för återhämtning och för att det är rätt gött att röra på sig!

Planen är att köra igång med gym igen nästa vecka då är det några månader med mycket lugnare perioder utan lika mycket plugg :)

Sambacalle
2013-11-02, 19:00
Sådär ja! Tenta perioden är ÄNTLIGEN över och på måndag börjar träningen igen.
Har ett relativt långsiktigt mål att träna emot också nu vilket är en tävling om 1000 kr mot syrrans pojkvän haha!

Den som tar mest i de tre stora tills midsommar. Vilket är perfekt då har man både pengar och lite familje ära att försvara haha :D


Planen är att köra knäböj/marklyft/bänk varje pass så man kommer in i det och blir mer effektiv i just de övningarna.
Eftersom jag har kommit ur träningen nu och ska börja igen tänkte jag köra först lätt första 2-3 veckorna för att sedan börja öka i vikter när det blir för lätt.

Tänker jag kör helkropp fram tills sommaren då det blir lättare att bli mer effektiv i övningarna då.

Sambacalle
2013-11-04, 17:40
Tjenare idag blev det äntligen ett pass :) Blev helkropp med dessa övningarna.


Hantelpress
17,5kg*15

Hantelpress axlar
14,5kg*12

Sittande rodd rygg
36kg*12

Knäböj
40kg*12

Marklyft
60kg*12

Frivändningar
30kg*8

Vadpress
40kg*12

Dips
kv*8

Benlyft, ligger på marken lyfter upp benen och händer emot varandra och repeterar. Ingen aning vad övningen kallas men den tar bra iaf!

kv*10



Sådär var ett bra pass. Höjer alla övningar där jag klarade 12, resten stannar jag kvar tills jag orkar 12 helt enkelt :)

Var ett snabbt och roligt pass och detta kommer förbereda mig bra inför hårdare träning framöver. Tanken är att köra på helkroppspassen men att hålla seten få för att kunna köra frekvent.

Vikter höjs när jag har nått 12 repetitioner och så fortsätter det. Vissa övningar kanske byts ut om någon månad eller så men nu ska jag köra dessa övningarna och öka i dessa och när det börjar bli motigt att öka så byter jag övningar så enkelt är det.

Sambacalle
2013-11-06, 16:01
Helkropp, inga konstigheter!

Bänkpress
60kg*12

Hantelpress axlar
17,5kg*10

Sittande rodd
41kg*12

Sittande biceps curl
12kg*10

Skullcrushers
20kg*12

Knäböj
45kg*12

Marklyft
65kg*10

Frivändningar
30kg*10

Vadpress
45kg*12

Dips
kv*9

Hantellyft bakåt
6kg*15

Benlyft med händer å ben haha
kv*15


Sådär ett gött pass tog inte så lång tid och alla som man kör med blir alltid lika förvånade över hur få övningar jag kör men som sagt, jag tror på det här och jag kör på det.

Vikterna kändes helt okej med tanke på att jag sov som en rutten kratta inatt och hade inte speciellt mycket tagg inför passet. Men som sagt, blir att lägga sig tidigare ikväll sova ut och sedan fylla på med bra mat så återhämtar jag mig nog kanon.

Rätt gött också att inte vara helt förstörd av träningsverk heller.
Riktigt gött att jag tog mig till gymmet var grymt sugen på att skita i det, så där får jag ett plus! =)

Sambacalle
2013-11-08, 16:08
Halli hallå blev fan ett tredje helkropps pass denna veckan på dagen när jag skulle köra också hör och häpna!!

Bytte ut knäböj mot lite fler set marklyft för jag vill köra lite mer än ett set med polaren som körde rygg å biceps haha!

Uppvärmning:
Cykel till gymmet i motvind(hehehe) 10 min
Rodd tävling mot polaren vem som kom längst på 2 min, typ 350 det viktiga här var att jag van hahaha!




Marklyft
60kg*10
80kg*8
90kg*6
100kg*3
90kg*8

Sittande rodd (Höjde lite för mkt idag)
55kg*10

Koncentrationscurls med kettelbels för någon hade snott mina söta hantlar.. :(((
12kg*10

Bänkpress
62kg*12

Hantelpress (axlar, stående) Kom på att jag körde 14 förra gången inte 17.
17,5kg*9

Skullcrushers
22kg*12

Benlyft med fötter och händer emot varandra
kv*15

Lite lätt latsdrag bakom nacken
25kg*12

Vadpress
45kg*20

Det var det hela. Rätt gött pass och var jävligt sugen idag på att kötta! Rodden innan passet var perfekt för att värma hela kroppen och blir att köra mer på det så man kommer igång mer.

Kan nog bli något mer träningssätt såhär alltså att ifall jag kör med en polare så skippar jag marken ifall de kör ben så jag kan köra lite med dem. Känns lite för asocialt att bara kötta på sitt eget. Är ju inte så att jag får dåliga resultat ifall jag kör som jag kör idag. Bara jag håller koll på vikterna så ska det inte vara någon fara.

Dock var det lite för höga vikter idag för att reppa på och ska helst vara lite mindre så jag kan köra 10:or iaf i marken. Men men, vad ska man göra om man är en ung man med för stort ego?

Sambacalle
2013-11-13, 19:31
Sådär datorn kraschade så hade inte möjlighet att skriva. Körde ett helkropps pass i måndags med :) Det gick bra och jag körde med lite lättare vikter än vanligt för att vara snäll emot kroppen sen i helgen.


Är planerat att köra antingen träning imorgon eller på fredag beroende lite på hur jag känner mig. Har sjuuukt mycket plugg nu så får anpassa träningen lite runt allt det andra för prio ett är fortfarande skolan :)

Sambacalle
2013-11-16, 16:58
Har varit ute och joggat med en polare idag var riktigt gött att löpa! Vi körde inte speciellt hårt men var roligt som fan och det är fan för gött att springa alltså!

Har ingen mästar kondition direkt men det kommer och fokus blir inte att gymma nu utan får bli att konditionsträna istället! Har inte mycket energi över till att återhämta mig från skrotlyftningen och jag tror det blir lättare att komma igång med gymmet på riktigt ifall man har en bra grund kondition att stå på.

Målet är att gå ut och jogga 3 dagar i veckan minst och sakta men säkert bygga upp en kondition.

Konditionsträning;
Jogging
Tid:30-40 min.

Sambacalle
2013-11-20, 20:18
Konditionsträning idag :)
Tid:30 minuter, cirka 20jogg och 10 powerwalk i slutet.

Kändes bra och fokuset börjar bli bättre. Är inte lika fokuserad som jag brukade vara men det kommer. Känns bra nu när det är gjort och nu tar jag några vilodagar igen och så får jag se när jag tränar nästa gång.

Om jag får träningsverk så vilar jag bort den och sedan kör jag när den är borta för att sakta men säkert vänja kroppen vid träning.

Rätt roligt när jag var ute och sprang så var det en dam i 40 år åldern som sa till mig springer du med bara ben då blir man sjuk, då svarade jag äh det är lugnt man blir varm när man springer hahaha!

Nåväl slut snackat ha det bra haj!

Sambacalle
2013-11-23, 21:08
Körde ett hårt löppass idag cirka 20 min hård löp och 10-15 jogg / powerwalk.
Tog riktigt bra och var sjukt kul att springa idag.

Kände mig taggad och hade riktigt bra fokus genom hela passet och nästa pass blir när kroppen har återhämtat sig vilket är om typ 1-2 dagar.

Konditionsträning
Tid:35 min
typ:Löpning, jogging, powerwalk och skuggboxning.

På återsende.

Sambacalle
2013-11-25, 19:22
Konditionsträning
Löpning, sprint, jogging och powerwalk.
Tid: 40 minuter

Börjar kännas riktigt bra och märker att träningen börjar ge resultat. Nästa pass ska bli ett samma tempo pass genom hela och inte köra lika mycket intervaller.

Sprang i skog, stadsområde, trappor, parker, broar och lite allt möjligt helt enkelt. Var svin kallt ute och svider som fan i lungorna nu men det är skitsamma tycker det viktigaste är att man kommer ut och faktist rör på sig under en relativt lång tid så får man resultat.

Nästa pass blir om en två dagar igen när kroppen har återhämtat sig :)
Nästa pass ska bli ett boxningspass antagligen. Vi får se!

skrotnissen
2013-11-25, 19:50
Trevlig journal, här kanske man skulle ta och kika in lite då och då :)

Kör hårt!

Sambacalle
2013-11-27, 18:30
Trevlig journal, här kanske man skulle ta och kika in lite då och då :)

Kör hårt!


Tack så mycket för de snälla orden :) Gör så och varmt välkommen in i värmen!


Nåväl idag körde jag ett rätt lätt jogg pass med polaren. Vi körde samma sträcka som första gången jag löpte i ett högre tempo och det kändes BRA mycket lättare än förra gången vilka är riktigt sjukt hur snabbt det har gått innan jag märker skillnad.

Tid: 30 min
Sträcka : 5-6km





Har lite andra mål nu för framtiden vilket beror på att jag satte mig ner och tänkte vad jag verkligen vill göra och denna gången ska jag lyckas med det jag vill.


Huvudmål:

Gå segrande ur min första boxnings match.


Delmål:

Träna nu i en månad innan boxningen börjar i januari. Fokus ska ligga på att öka konditionen och vänja kroppen vid att svettas i 30-40 minuter i veckan utan att dö.


Allting under samma pass:
Springa 8km
Klara köra hopprep i 30 minuter
Klara köra säckträning i 30 minuter


Målet med att gå matchen är när jag är redo för det och tänker inte stressa mig fram till det. Utan jag ska göra mitt allra bästa att låta det ta tid och ha fokus på att sätta mål i varje pass och tänka på vad jag förbättra.

Sambacalle
2013-11-29, 18:19
Sådär skulle egentligen kört ett konditonspass idag men har blivit förkyld. Har lärt mig av mina misstag innan som var att träna när man man fortfarande var sjuk så nu blir det att vila tills jag känner mig bra igen.

Så länge man lyssnar på kroppen går det bra. Planen är att köra ett lätt konditionspass innan man kör på som vanligt igen. Alltså ett pass med promenad / jogg inblandat. Något åt jogga 2 min gå 40 sekunder snabbt i en halvtimme.

Sambacalle
2013-12-02, 19:40
Sådär äntligen var man frisk och redo att köra igång igen. Tog det rätt lugnt nu detta passet och kommer nog köra så ett tag framöver med så man inte blir sjuk igen.

Passet kändes bra och var rätt lätt egentligen. Det var gött att vara ute och jogga igen och kändes riktigt bra i mitten och slutet av passet. I början var det lite segt men sen släppte det helt och joggade på i bra tempo.

Konditionsträning, Jogging / snabb gång
Tid: 5 min varvat uppvärmning 90 jogg , 30 gång. Efter det så körde jag jogg i 20-25 minuter och sedan avslutade jag med 10 min gång. Så cirka 45 minuter.


Känns skönt att vara påväg igen!

Sambacalle
2013-12-04, 18:10
Jogg idag igen med polaren, gick riktigt bra och kändes bra efteråt! Man var inte helt död vilket alltid är ett plus haha.

Känns alltid lite i knäna innan jag sätter igång men släpper sedan efter några minuters jogging. Ingen aning med tiden men gick bara bra helt enkelt.

Tycker det är stört att man märker så stor skillnad direkt på bara några pass.


Konditionsträning, jogging.
Tid: 30-40 minuter!