handdator

Visa fullständig version : Hur hade ni gjort om ni var mig?

Pilen
2013-10-14, 20:55
Hej! Har nu haft ett uppehåll med träningen ca 6 månader pga jobb (jobbade inte på hemort). Märkte efter semestern att man lagt på sig lite (för mycket av det goda) :P Så nu är det tänkt att dra igång igen. kommer hem från jobbet runt 17.00 och går till gymmet runt 19.00. Vad är bra att äta innan jag går till gymmet? Blir lätt trött när jag kommer hem från jobbet så behöver bli pigg till gymmet. kommer ju hem rätt sent från gymmet så tidigare har jag tagit gainer efteråt och gått och lagt mig (inte så sugen på att laga mat då). Men är det så bra att ta gainer nu i och med att jag nu vill bli av med fett fast vill även bygga muskler. Ska jag ta endast protein på kvällen efter träning? Hur hade ni gjort om ni var mig? Tacksam för svar

Icefire
2013-10-14, 21:01
Jag hade sett till att äta bra mat under dagen, gå och träna direkt efter jobbet så slipper man komma hem och sega till, dricka lite protein efter träningen och sen gå hem och laga mat.

spexarn
2013-10-14, 21:09
Jag hade sett till att jag ligger på typ 500 kcal underskott även med gainern, så efter jag kommit hem hade jag ätit ett mindre mål svept en pwo tränat gått hem druckit gainern och somnat. Men bara som jag hade föredragit :P

pkv
2013-10-14, 21:35
Har samma problem. Är inte hemma fören strax innan 18 på kvällen. Det jag brukar göra då är att ta en PWO med BCAA. PWO ger mig pigheten, vet inte om BCAA:n är nödvändig men har oftast inte fått i mig proteiner sen lunch (12-13). Sen efter träningen (mellan 19:30 och 20:00) tar jag något snabbt med proteiner i och sen lagar jag mat.

Nutrid
2013-10-14, 22:11
Det här med att gymma direkt efter jobbet vs softa ett tag efter jobbet sedan sticka och träna är nog väldigt individuellt.

Ibland kan det vara skönt att bara dra direkt till gymmet om man exempelvis känner sig väldigt taggad den dagen. Men det kan också vara jävligt skönt att få varva ner lite hemma med lite musik och kanske någon macka för att sedan 1-1.5 timme senare dra till gymmet och då känna att man fick andas lite emellan jobbet & gymmet.

Som svar på din fråga: jag hade kört proteinshake enbart sedan gått hem och ätit.

Nuffe
2013-10-14, 22:28
Sånt är extremt individuellt, om jag var du skulle jag testa lite olika och se vad som känns bäst helt enkelt. Men personligen gillar jag att träna på en någorlunda fastande mage och skulle då om jag var du skippa att äta så tätt in på träningen och bara ta bcaa och koffein eller en pwo innan träningen. Direkt efter träningen skulle jag tagit en proteinshake och sedan äta ett vanligt mål när jag kommer hem, även om det är sent.
Vill du tappa i vikt är det helt enkelt bara att räkna efter och se till att äta lite mindre, så man ligger på ett lagom underskott.

Pilen
2013-10-16, 18:04
Funderar på att köra så här: till frukost äter jag havregrynsgröt, banan till mellanmål, middagsmat mitt på dagen, sen när jag kommer hem från jobbet tar jag gröt igen för att senare gå åka till gymmet, direkt efter träningen tar jag en proteinshake och till slut äter jag kvällsmat yoghurt med musli eller liknande. Vad tror ni om detta?

Nuffe
2013-10-16, 21:51
Beror ju på mängderna, men jag tycker det låter bra! Dock hade jag slängt in lite mer protein, tex kvarg istället för en av portionerna havregrynsgröt:)

WHITEFOLKS
2013-10-17, 12:00
Om du nu bara ska dricka shake efter träningen så skulle jag lägga de kalorierna du lägger på gainer på mjölk istället.

Pilen
2013-10-18, 18:41
Okej, kan jag äta lika dant den dagen jag kör ett pass med crosstrainer mellan gymdagarna?

Halvar
2013-10-18, 19:10
Okej, kan jag äta lika dant den dagen jag kör ett pass med crosstrainer mellan gymdagarna?

tycker jag du kan göra för att ej krångla till det