handdator

Visa fullständig version : Kissa ut vasleprotein


Mez
2013-10-14, 14:06
Hej
Är det sant att man kissar ut vasleprotein pulver? Hur mycket gram tar kroppen då? Fan en kompis som gjorde mig förvirrad att han e säkert på det. Hjälp

Skickat från min SM-N9005 med Tapatalk now Free ('http://tapatalk.com/m?id=10')

King Grub
2013-10-14, 14:32
Kissar man ut mer än spår av protein bör man uppsöka läkare. Din kompis har fel.

cero
2013-10-14, 15:07
Haha klassiker! Ät du ditt protein och ge din kompis en broderlig käftsmäll. ;)

Mez
2013-10-14, 15:08
Hahahaa, tack för svaret, nu vet jag

Skickat från min SM-N9005 med Tapatalk now Free ('http://tapatalk.com/m?id=10')

Nephelite
2013-10-14, 16:24
Epic, möjigtvis kan ditt piss lukta lite annorlunda om du har fett proteinöverskott p.ga kväve/svavelmängd (har jag för mig)

Sheogorath
2013-10-14, 16:31
Epic, möjigtvis kan ditt piss lukta lite annorlunda om du har fett proteinöverskott p.ga kväve/svavelmängd (har jag för mig)

...eller p.g.a. smaksättningen. Whey-80 körsbär är väldigt god men mitt pink stank så att jag trodde att jag var sjuk. :D

TheIsh
2013-10-14, 23:34
...eller p.g.a. smaksättningen. Whey-80 körsbär är väldigt god men mitt pink stank så att jag trodde att jag var sjuk. :D

Låter ju nyttigt för kroppen. :confused:

Sheogorath
2013-10-15, 04:59
Låter ju nyttigt för kroppen. :confused:

Tja, i det fallet hade alternativet ju varit att kroppen behöll det istället för att göra sig av med det. Jag tror varken du eller jag har kunskap nog för att uttala oss om hur onyttig Whey-80-körsbärs smaksättning är. Vad vi intuitivt "känner" för en sån här grej ger jag inte mycket för.

Edit: tänk t.ex. på hur kisset luktar hos vissa när de ätit sparris. Knappast onyttigt.

Påvägneråt
2013-10-15, 08:49
När jag gick min usk-praktik på ett barnsjukhus så kunde jag mäta min urin i en liten maskin. Den visade ofta att jag kissade ut liiiite protein. Fråga sjuksköterskorna om det och dem sa att det var normalt. Det var låga värden. Minns att jag åt en väldigt proteinrik kost då. Så helt fel har nog inte din kompis. Tog detta test flera i flera dagar och flera gånger per dag.

King Grub
2013-10-15, 08:58
Spår av protein finns i urinen. Det handlar inte om signifikanta mängder. Och det har inget med vassleprotein i synnerhet att göra.

Pretorian
2013-10-15, 09:45
Hej
Är det sant att man kissar ut vasleprotein pulver? Hur mycket gram tar kroppen då? Fan en kompis som gjorde mig förvirrad att han e säkert på det. Hjälp

Skickat från min SM-N9005 med Tapatalk now Free ('http://tapatalk.com/m?id=10')

Det är de där "säkra" kompisarna som är de värsta.*facepalm*

TheIsh
2013-10-15, 10:29
Tja, i det fallet hade alternativet ju varit att kroppen behöll det istället för att göra sig av med det. Jag tror varken du eller jag har kunskap nog för att uttala oss om hur onyttig Whey-80-körsbärs smaksättning är. Vad vi intuitivt "känner" för en sån här grej ger jag inte mycket för.

Edit: tänk t.ex. på hur kisset luktar hos vissa när de ätit sparris. Knappast onyttigt.

Nää, jag tänkte mest att det kanske inte vore så nyttigt att äta om det får ens piss att lukta konstigt, inte att det är bättre att pissa ut än att behålla.

King Grub
2013-10-15, 10:32
Man kan inte dra slutsatser om onyttighet efter påverkan på urinets lukt.

TheIsh
2013-10-15, 14:13
Tur det, min toa luktar lösningsmedel.

aijou
2013-10-15, 14:28
Nää, jag tänkte mest att det kanske inte vore så nyttigt att äta om det får ens piss att lukta konstigt, inte att det är bättre att pissa ut än att behålla.

Om man ska resonera så så finns det väldigt mycket mat man inte borde äta. T.ex sparris som får urinen att lukta väldigt suspekt. :)

Alltidxx
2013-10-15, 15:42
Tja, i det fallet hade alternativet ju varit att kroppen behöll det istället för att göra sig av med det.
Kanske bör jag som använder samma pulver och smak och som inte noterat några avskrädesdofter oroa mig för att jag bygger en invärtes sopstation :D

TheIsh
2013-10-15, 19:21
Om man ska resonera så så finns det väldigt mycket mat man inte borde äta. T.ex sparris som får urinen att lukta väldigt suspekt. :)

Inget större fan av grönsaker. Bara ordet sparris smakar ju hyggligt obra.

Sniggel
2013-10-15, 20:39
Tja, i det fallet hade alternativet ju varit att kroppen behöll det istället för att göra sig av med det. Jag tror varken du eller jag har kunskap nog för att uttala oss om hur onyttig Whey-80-körsbärs smaksättning är. Vad vi intuitivt "känner" för en sån här grej ger jag inte mycket för.

Edit: tänk t.ex. på hur kisset luktar hos vissa när de ätit sparris. Knappast onyttigt.

Mitt bajs luktar illa. Ibland bajsar jag mer än annars. Jag har märkt att ju mindre jag äter, desto mindre bajsar jag. Det måste vara nyttigare då att äta mindre??? :confused:

Onigiri
2013-10-17, 12:49
Mitt bajs luktar illa. Ibland bajsar jag mer än annars. Jag har märkt att ju mindre jag äter, desto mindre bajsar jag. Det måste vara nyttigare då att äta mindre??? :confused:nej tvärtom, äter man mindre blir man således klen och mager och vid långvarigt missbruk av kaloriunderskott kommer kroppen sluta att producera testosteron och öka produceringen av östrogen och då har du inlett ett könsbyte.

Du ska alltså alltid ligga på kaloriöverskott, det finns ingen övre gräns, mer är alltid bättre, du kan däremot överväga att skära ner på efterrätter när du närmar dig 200 kilo pga att blodtrycket kan öka en aning och du skapar en trevlig miljö för att diabetes ska utvecklas, det är otrevliga saker. "Riktiga män väger över 100 kilo" kanske du hört förut? Du förstår kanske vad dem menar nu...



jag är på en tråkig "utbildning" som jobbet lurat på mig och somnar snart. förlåt. :)