handdator

Visa fullständig version : Finns det någon PWO utan sötningsmedel?


fenzyn
2013-10-14, 01:16
Någon som vet?

qozmox
2013-10-14, 05:14
lite djävla anamma.

nä. men koffein kanske?
blanda egen pwo?

Sheogorath
2013-10-14, 06:19
Då får du hitta en som är sötad med socker och det kommer du nog inte göra.

En vettig PWO (som faktiskt ger något) innehåller någon typ av centralstimulantia, t.ex. koffein. Koffein smakar vidrigt beskt och intas därför förslagsvis som tablett, så att man inte känner smaken innan den löses upp i magen.

Sverker
2013-10-14, 16:14
Ifall man nu inte vill använda sötningsmedel....varför då ta något som speedar upp kroppen och utsätter den för stress:confused:

Sheogorath
2013-10-14, 16:22
Rent allmänt, utan att veta hur TS resonerar; vissa tycker att sötningsmedel triggar sötsug, t.ex.

Sverker
2013-10-14, 16:52
...och centralstimulerande sänker aptit eller hunger.....

fenzyn
2013-10-14, 17:44
Jag är extremt känslig mot sötningsmedel. Ansiktet blir rött och torrt och det börjar klia enormt. Vid högre doser får jag extrem ångest / depression och livsglädje försvinner totalt. Blir även enormt trött och utmattad samtidigt som jag får otroligt svårt att sova... Det är bara några av biverkningarna..

hurril
2013-10-14, 17:48
Tycker du beskriver PWO-biverkningar med där till hörande sömnproblem.

fenzyn
2013-10-14, 17:50
Tycker du beskriver PWO-biverkningar med där till hörande sömnproblem.

Någon PWO har inte varit med när jag testat mina reaktioner av sötningsmedel.

Sverker
2013-10-14, 18:49
Vilket sötningsmedel ? De är alla olika.

fenzyn
2013-10-14, 19:38
Vilket sötningsmedel ? De är alla olika.

Verkar få olika biverkningar av olika sötningsmedel men alla ger mig negativa effekter på ett eller annat sätt. Försökte för ett tag sen lista ut om jag kunde tolerera något av sötningsmedlen och testade mig fram med olika proteinpulver och drycker som var sötade med olika sötningsmedel.

Aspartam är det som verkar ha störst påverkan på psyket. Får extrem ångest/depression, blir trött, utmattad och får sömnproblem.

Acesulfam-k är liknande aspartam.

sukralos verkar inte påverka psyket och energin på samma sätt men ger mig extrem hudirritation (vilket jag inte verkar få av de andra).