handdator

Visa fullständig version : Hur kan jag förbättra min hemmaträning?


Andr3as
2013-10-13, 19:39
Jag har tänkt att köra hemmaträning ett tag. Idag körde jag: 100 squats med 10 kilos vikt utsträckt framför mig. 20 chins, 50 burpees och 50 armhävningar. Har ni något förslag på fler övningar? Eller tränar jag hela kroppen med dessa? Tänkte köra nästan varje dag tror jag. Har knappt några pengar att lägga ut för vikter osv just nu.

jontexer
2013-10-13, 19:46
armhävningar med smal fattning, plankan, situps och sneda situps

begt
2013-10-13, 19:49
Dips kan du göra mellan två stolar eller där två köksbänkar möts t.ex (om du vet att grejerna håller dvs. :D).

Ryggresningar och utfall är inte fel heller. Knäböj borde du kunna göra om du fyller en ryggsäck med sten.

Peter.B
2013-10-13, 20:41
Pistols också!

Lance Uppercut
2013-10-13, 20:52
Bicepscurl med fåtölj är en favorit på semestern.

Hemi
2013-10-13, 21:06
Finns många övningar men för att förändra just armhävningarna vlika inte jag håller som den bästa överkroppsövningen men...

De behöver inte vara så jättesmala för att bli tunga. Ha armbågarna nästan intiill sidorna men inte helt. Men har huvudet rakt framåt och möt inte golvet med pannan för att förkorta rörelsebanan. Du kan böja ,aningen uppåt inte nedåt, i höftleden på vägen upp för att göra överkroppen paralell med golvet och viktar du dem glider inte vikten nedåt, du gör övningen mer bänkpresslik. Gå hela vägen upp och hela vägen ned, nudda bröstet mot golvet, varje rep. Låt tyngdpunkten ligga lite på tumlovarna och känn efter vad som händer, istället för att som många gör, preassa utåt lillfingrarna. Häng kvar i sträckläget ibland och flytta runt tyngdpunkten litegrann, bara för att kolla och känna efter. Sprid ut fingrarna/hela handen platt mot golvet.

Andr3as
2013-10-15, 18:39
Hur tycker ni dom här verkar?
http://www.xn--hemmatrning-r8a.se/program/

Har varit och köpt hantlar :)

Bröst, Armar, Axlar, Ben:

Sidolyft
Raka armlyft
Långa armsträckningar
Bicepscurl
Rak hantelpress
Djupa benböj

Rygg:

Bred framåtböjd rodd
Axellyft
Enarmsrodd
Diagonallyft
Sittande sidolyft
Marklyft (vettefan hur jag ska träna denna effektivt dock, för jag har inte råd att gå och köpa fler vikter och skivstång nu -.-)