handdator

Visa fullständig version : Axelskada långtidskada 9mån, hjälpsnälla


Lulle95
2013-10-13, 14:34
Tränade under 1 år ganska hårt och då kom en smygande smärta i vänstra axeln vid axelpress bara då jag gick lite för mycket ner med hanteln, 2mån senare fick jag ont vid cablecross m.m. dum som jag är forsatte jag att träna och till sist kunde jag inte lyfta stången på bänkpressen. Jag gick till sjukgymnast och han sa att det var instabiliet, så jag fick träna statisk träning, och det brändes verkligen i muskeln och jag skadade båda axlarna rejält jag kunde inte ens använda mina axlar i vardagslivet. 9månader d,vs nu jag kan använda mina axlar i vardagslivet men jag kan inte träna, jag kan inte heller springa då kappmuskeln gör ont och axlarna blir sämre utav det. kan någon förklara till mig vad jag ska göra snälla. jag tränar dragövningar med m.m i sjukgymnasten nu och jag tror jag blir sämre än bättre, kanske är det inbildningen, axlarna knäcker till väldigt ofta vilket kan göra ont

Lulle95
2013-10-13, 14:36
tacksam för svar, om diagnos eller vad jag ska ta mig till

mangemani
2013-10-13, 17:26
låt det läka(det rar tid) och avstå från träningen.
uppsök någon kunnig och inte den lokala sjukgymnasten.
naprapat eller ortoped är det jag rekommenderar iaf, kostar en del, ja, men du får vad du betalar för.

envisgryn
2013-10-13, 17:35
Vad är det för fel med att uppsöka en ortoped?
Det ger ju absolut ingenting att fråga här, förstår du inte det?

mangemani
2013-10-13, 17:54
ingen som påstått att det är fel med att uppsöka ortoped

Lulle95
2013-10-13, 19:40
Okej tack mange men tips jag kan göra hemma eller känner ni igen skadan kanske?

Payter
2013-10-13, 21:11
Hade ont i axlarna i 16 månader,men hade turen (?) att få nåt virus i lungorna och gjorde inget under 7 veckor.Sedan dess har jag inte haft någon smärta eller problem.Är dock väldigt noga med uppvärmning,band pullaparts och joint mobility nu.Hoppas det löser sig för dig.

mangemani
2013-10-13, 21:29
Okej tack mange men tips jag kan göra hemma eller känner ni igen skadan kanske?

då jag fick min axelskada(som tur var inte var allvarlig) så var det små rörelser åt gången.
jag kunde ej lyfta armen rakt ut åt sidan eller uppåt, fick ont i axel partiet så fort jag försökte, men jag tjurade på och gjorde dessa rörelser som framhävde smärta, små steg åt gången och längre och längre upp lyckades jag att föra armen och så höll jag på tills jag kände mig bra.

men jag vet inte vad du har för något och kan ej ge nå tips på övningar som funkar för din skada.
tycker du ska låta någon kunnig undersöka dig, du har ju haft ont i 9 månader utan förbättring, du behöver hjälp.