handdator

Visa fullständig version : Killar, hur gör ni för att ragga egentligen?


Sidor : [1] 2

JensAndreas
2013-10-13, 13:38
Ja helt enkelt, hur gör ni? Vill f.ö. höra hur ni gör utanför krogen för jag är verkligen inte bra på sånt här.

Red Apple
2013-10-13, 13:44
Ragga inte på tjejer, prata med dem.

JensAndreas
2013-10-13, 13:46
Ragga inte på tjejer, prata med dem.

Vad ska man prata om då? Kan typ ingenting om detta.

knuckles
2013-10-13, 13:47
Vad ska man prata om då? Kan typ ingenting om detta.

Intressen och liknande. Försök hitta något ni båda gillar.

JensAndreas
2013-10-13, 13:48
Fråga, är det lika lätt utanför krogen? Är det inte lite udda och kanske rent av obehagligt för många om man är på resturang tex. och frågar "Ursäkta, får jag sätta mig ner här?"

Olegh
2013-10-13, 13:51
Vad ska man prata om då? Kan typ ingenting om detta.

Något kopplat till den kontext ni möts verkar kanske vettigt? Andra alternativ är vädret, TMNT, något som intresserar dig eller matlagning.

Är du ute efter en mall så finns det väl PUA-guides att tillgå. Finns en bok som heter The Game som är populär.

JensAndreas
2013-10-13, 13:52
Något kopplat till den kontext ni möts verkar kanske vettigt? Andra alternativ är vädret, TMNT, något som intresserar dig eller matlagning.

Är du ute efter en mall så finns det väl PUA-guides att tillgå. Finns en bok som heter The Game som är populär.


Jo det låter ju vettigt iofs., vad är PUA?

Red Apple
2013-10-13, 13:52
Fråga, är det lika lätt utanför krogen? Är det inte lite udda och kanske rent av obehagligt för många om man är på resturang tex. och frågar "Ursäkta, får jag sätta mig ner här?"

Det beror på vad man är ute efter.
Men till att börja med kan du försöka hålla dig till situationer där en konversation är naturlig, om än oväntad.

J.V
2013-10-13, 13:53
Ragga inte på tjejer, prata med dem./thread direkt.

I många fall, framför allt utanför krogen och alkoholens dimma, är det nog en bra idé att bara se tjejen som vilken polare som helst. Visa att du vill lära känna henne, inte bara ha tillträde till underkläderna.

JensAndreas
2013-10-13, 13:54
Det beror på vad man är ute efter.
Men till att börja med kan du försöka hålla dig till situationer där en konversation är naturlig, om än oväntad.


Jag behöver mer sex i mitt liv, det kan jag vara helt öppen med. Kan du ge nåt exempel på det där sistnämnda?

TranceII
2013-10-13, 14:03
Något kopplat till den kontext ni möts verkar kanske vettigt? Andra alternativ är vädret, TMNT, något som intresserar dig eller matlagning.

Är du ute efter en mall så finns det väl PUA-guides att tillgå. Finns en bok som heter The Game som är populär.

The Game är inte en instruktionsbok utan mer en persons upplevelser om delar av den världen.

Det borde finnas en del guider och sådan på: http://www.reddit.com/r/seduction

Red Apple
2013-10-13, 14:11
Jag behöver mer sex i mitt liv, det kan jag vara helt öppen med. Kan du ge nåt exempel på det där sistnämnda?

Håll dig då till situationer där det är socialt accepterat att du söker kontakt enbart för att ligga. Hon märker om du inleder en dialog med avsikt att ha sex, vilket hon i de flesta fall inte är sugen på när hon går till biblioteket.

Exempel på det sistnämnda: Om du behöver hjälp med något, se till att fråga en tjej du tycker ser intressant ut om den hjälpen, och spinn vidare på en dialog som känns naturlig när du fått den hjälp du behövde. Typ.

Onigiri
2013-10-13, 14:13
Om bara Carnes hade varit här...

supercharge
2013-10-13, 14:22
Det är egentligen enklare på andra ställen än krogen. På krogen finns det alltid förväntningar, hög musik, vänner som drar i dem, konkurrens, svårt att prata o.s.v. Vill man absolut ligga, med nästan vem som hest är det förstås utmärkt, men det är lite patetiskt samtidigt.

Enligt min erfarenhet finns det två sorters manliga raggningstyper. De som är naturligt charmiga och aktiva och de som inte är det. Den första typen kan man sätta på en busshållplats en hel kväll, och de kommer ändå bekanta sig med någon ur det motsatta könet - medan den andra kategorin går runt som en fårskock från bar till dansgolv, till bar, till uteplats, till rökruta, till bar och sedan hem, om man så sätter dem på Ibiza - alltid ivrigt snackande med varandra om den och den tjejen. Det är naturligtvis inte omöjligt för den senare kategorin att få till det, men inte så jävla vanligt, och mer slumpmässigt.

Så hur raggar man? Tja, det underlättar kopiöst om man har rätt personlighetstyp. Alla känner väl vid det är laget någon misslyckad bekant till "pick up artist" från tiden när den boken var populär. Det är lite som att fråga hur man får mycket vänner, eller hur man blir populär - det är svårt att lära sig om man inte har det. Social intelligens kan man väl kalla det. Vissa vet precis hur man ska bete sig och känner av det sociala väldigt väl, vissa gör det inte. Tyvärr landar de flesta i den andra kategorin.

Philley
2013-10-13, 14:27
Om bara Carnes hade varit här...

Master of the art :D

Amfksp
2013-10-13, 14:34
Prata om något DU tycker är intressant

supercharge
2013-10-13, 14:43
Prata om något DU tycker är intressant

..som det finns anledning att tro att andra kan uppskatta också. Alltså inte Starcraft eller utvecklingen av Saab-modeller genom årtiondena.

Men den här tråden borde kanske snarare riktas till forumets kvinnor som faktiskt blivit raggade på, mer eller mindre framgågnsrikt.

akAn
2013-10-13, 14:52
Jag behöver mer sex i mitt liv, det kan jag vara helt öppen med. Kan du ge nåt exempel på det där sistnämnda?

Om det bara är liggat du är ute efter så har jag hört att många haft bra erfarenheter av nätdejting.

LeBron
2013-10-13, 14:57
Ja helt enkelt, hur gör ni? Vill f.ö. höra hur ni gör utanför krogen för jag är verkligen inte bra på sånt här.

Vad ska man prata om då? Kan typ ingenting om detta.

Har du tjejproblem, min vän?

För att vara lite mer seriös, prata om i princip vad som helst. Har ni någonting gemensamt? Dela gamla minnen, idrotter? Utövar hon inte någon så kanske hon gillar att se på någon etc etc.

mangemani
2013-10-13, 15:11
gör nästan ingen ansträngning alls känns det som, har aldrig behövt det, vare sig det är på krogen eller om det är på någon dejtings sida, så dyker det alltid upp någon tjej och ska börja prata.
hur och varför vet jag ej, jag menar, jag är ju inte världens snyggaste, ligger typ över medel gränsen (enligt mitt tycke) , jag utstrålar inget(tror jag iaf) och jag tittar inte ens på tjejerna då jag tex är på krogen eller flirtar med tjejer på dejting sidorna(innan jag börjat prata med dem), men ändå tar tjejerna kontakt med en.

Jokester
2013-10-13, 15:32
Det absolut viktigaste som aldrig får glömmas när du ska ragga är att se till att tjejen är intresserad av dig först. Är hon inte det spelar det ingen roll vad du säger eller vad du pratar om, hon kommer inte ligga med dig.
Därför är det absolut viktigaste att du lär dig tolka tjejers signaler för att veta om de är intresserade eller ej.
Jag letar alltid efter ögonkontakt med den jag är intresserad av och ger henne ett litet leende eller något sånt. Märker direkt om hon är intresserad eller ej. Är hon intresserad behöver du själv inte göra så mycket då hon ju är intresserad och vill prata med dig bland annat. Vill du ligga bör du ha en känsla för när du ska kyssa henne och så vidare.
Lägg inte allt krut på ett och samma kort heller, du bör inte vara med en och samma tjej hela kvällen, hon kommer troligtvis tröttna om du inte har charm och vet vad du gör. Flirta och prata istället med alla de tjejer du attraheras av och mot slutet av kvällen kommer de beroende på din insats slåss om dig.

Lycka till.

JensAndreas
2013-10-13, 15:46
Om det bara är liggat du är ute efter så har jag hört att många haft bra erfarenheter av nätdejting.

Det har jag provat, såvitt jag förstått det måste man nästan vara extremt vältränad för att lyckas där, vilket jag inte är. :em: Dock har jag bestämt mig för att bli det.

JensAndreas
2013-10-13, 15:47
Har du tjejproblem, min vän?

För att vara lite mer seriös, prata om i princip vad som helst. Har ni någonting gemensamt? Dela gamla minnen, idrotter? Utövar hon inte någon så kanske hon gillar att se på någon etc etc.

Gäller det där krogen eller utanför?

PureWhey
2013-10-13, 15:49
Badoo för ONS är väl skiten.

cero
2013-10-13, 15:52
För att kunna ragga måste du veta hur man småpratar. Dvs käften måste rulla på konstant. Exakt vad man pratar om eller vad man säger är inte det viktiga (eller ah, det måste ju vara intressant för båda), utan det handlar mer om att bjuda på sin personlighet.

Som med allt annat krävs mycket övning; så se till att du pratar mycket med vänner, prata med familjen när du är hemma, säg några ord till grannen som går förbi på gården, släng iväg ett samtal till vännen som är på semester, byt några ord med läraren, ring upp någon på Skype samtidigt som du lirar League, snacka lite skit i personalrummet osv. Kan tyckas vara långsökt, men gör det till en vana så kommer du snabbt utvecklas. Ju mer flyt man får i käften, desto roligare blir det att prata och desto mer självsäker blir man. Och självförtroende plus ett smidigt munläder är nyckeln till ett kvalitativt socialt liv.

Så kort sagt; bli en bekväm talare så har du en perfekt bas för att kunna ragga.

Hur gammal är du förresten?

Diomedea exulans
2013-10-13, 16:05
Varför ska du inte ragga på krogen?

Det enda som fungerat för mig i raggningssammanhang är att supa mig fullständigt dyngrak.

JensAndreas
2013-10-13, 16:24
Varför ska du inte ragga på krogen?

Det enda som fungerat för mig i raggningssammanhang är att supa mig fullständigt dyngrak.

Om andra kan lyckas utanför krogen ska väl jag också lyckas till slut? Jag vill inte behöva bränna hundratals kronor på alkohol bara för att få till det.

JensAndreas
2013-10-13, 16:26
För att kunna ragga måste du veta hur man småpratar. Dvs käften måste rulla på konstant. Exakt vad man pratar om eller vad man säger är inte det viktiga (eller ah, det måste ju vara intressant för båda), utan det handlar mer om att bjuda på sin personlighet.

Som med allt annat krävs mycket övning; så se till att du pratar mycket med vänner, prata med familjen när du är hemma, säg några ord till grannen som går förbi på gården, släng iväg ett samtal till vännen som är på semester, byt några ord med läraren, ring upp någon på Skype samtidigt som du lirar League, snacka lite skit i personalrummet osv. Kan tyckas vara långsökt, men gör det till en vana så kommer du snabbt utvecklas. Ju mer flyt man får i käften, desto roligare blir det att prata och desto mer självsäker blir man. Och självförtroende plus ett smidigt munläder är nyckeln till ett kvalitativt socialt liv.

Så kort sagt; bli en bekväm talare så har du en perfekt bas för att kunna ragga.

Hur gammal är du förresten?

Hm det där låter ju rätt logiskt, tack för tipset, jag är 24.

tjing
2013-10-13, 16:27
Ignorerar tjejer.

Scratch89
2013-10-13, 16:33
Är det inte bara att vara sig själv? Se dem inte som "tjejer", utan som vem som helst du vill bli bekant med. Lyssna på vad personen du pratar med säger, istället för att bara vänta tills personen talat klart så du kan säga vad du vill säga.

cero
2013-10-13, 16:43
Om andra kan lyckas utanför krogen ska väl jag också lyckas till slut? Jag vill inte behöva bränna hundratals kronor på alkohol bara för att få till det.

Vem säger att en utgång kostar hundratals kronor? Ta en öl för 40 spänn.

Håller med Scratch89 här. Leta efter någon du tycker om att prata med istället för att försöka trycka på massa knappar. Raggar man enbart för att få ligga är det nog bara festsammanhang och liknande som fungerar bra.

En väldigt vanlig missuppfattning är att folk antingen är bra på det sociala eller inte. Klart att vissa har lättare för det än andra, men folk som är duktiga socialt har ofta övat väldigt mycket (medvetet eller inte). Har själv varit på båda sidorna av detta så jag vet hur det är.

TranceII
2013-10-13, 16:43
Är det inte bara att vara sig själv? Se dem inte som "tjejer", utan som vem som helst du vill bli bekant med. Lyssna på vad personen du pratar med säger, istället för att bara vänta tills personen talat klart så du kan säga vad du vill säga.

Ja, om man är charmig och naturligt vet när man skall eskalera/visa intresse så är det inte så svårt.

Lite som att 100 kg i bänkpress är ganska lätt när man väl är stark.

cero
2013-10-13, 16:50
Ja, om man är charmig och naturligt vet när man skall eskalera/visa intresse så är det inte så svårt.

Lite som att 100 kg i bänkpress är ganska lätt när man väl är stark.

Jag tolkar inlägget som så att han menar att man ska lära känna personer på riktigt istället för att konstruera någon akt som går ut på att trycka på knappar för att få ligga.

EDIT: Eller ah, det var ju en ganska godtycklig tolkning, men hur som helst är det min åsikt.

JensAndreas
2013-10-13, 16:56
Vem säger att en utgång kostar hundratals kronor? Ta en öl för 40 spänn.

Håller med Scratch89 här. Leta efter någon du tycker om att prata med istället för att försöka trycka på massa knappar. Raggar man enbart för att få ligga är det nog bara festsammanhang och liknande som fungerar bra.

En väldigt vanlig missuppfattning är att folk antingen är bra på det sociala eller inte. Klart att vissa har lättare för det än andra, men folk som är duktiga socialt har ofta övat väldigt mycket (medvetet eller inte). Har själv varit på båda sidorna av detta så jag vet hur det är.

Här kan du läsa om en kille som ska ha lyckats utanför krogen, jag har jävligt svårt att tro på hans historia men:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=205776

Johalk
2013-10-13, 17:00
Om du vill bli riktigt duktig och är seriös om det hela så kan jag verkligen rekommendera följande, detta har gett mig "resultat" hos donnorna som jag för 2 år sedan bara kunde drömma om:

ruXZ63ZCFOg
w65qBE-5fWg

Har sett alla deras videos på deras kanaler, finns ingen bättre tillgång än dessa.

Good luck.

JensAndreas
2013-10-13, 17:22
Om du vill bli riktigt duktig och är seriös om det hela så kan jag verkligen rekommendera följande, detta har gett mig "resultat" hos donnorna som jag för 2 år sedan bara kunde drömma om:

ruXZ63ZCFOg
w65qBE-5fWg

Har sett alla deras videos på deras kanaler, finns ingen bättre tillgång än dessa.

Good luck.

Och det funkar även utanför krogen då?

Johalk
2013-10-13, 17:30
Och det funkar även utanför krogen då?

Det handlar inte om att GÖRA något specifikt, det handlar om att BLI något (attraktiv) vilket kommer göra att det blir otroligt enkelt att "ragga upp damer" sen, då det skiner igenom från din självkänsla å självförtroende.

Dit kommer du genom att hela tiden pusha din comfort zone, få nya refernserfarenheter å bygga upp självsäkerhet, vilket kan ta tid.

Krogen är ett bra ställe då det finns tjejer överallt att träna konversationer med och få erfarenhet.

difeddy
2013-10-13, 17:32
Det känns väl trögt i början men blir väl lättare allteftersom. Med ökad framgång kommer mer självförtroende och vice versa.

Johalk
2013-10-13, 17:34
Alltså brudar kan se på en direkt om man är bra "material" eller vad man ska säga. Det är inte utseendet specifikt dom kollar på, men dom typ omedvetet läser av ens självförtroende å självkänsla eller något. Om det "skiner" om dig så blir dom inresserade.

Har ni inte märkt att när man tex legat med en riktigt het ny brud, så går man hem genom stan eller något så får man ögonkontakt med ASMÅNGA tjejer? Dom VET!

Pussy can smell pussy! // Johnny Drama :D

tjing
2013-10-13, 17:36
Kul hur Tyler Durden lyckas säga samma sak på flera olika sätt i hundra miljoner videor.

Johalk
2013-10-13, 17:40
Kul hur Tyler Durden lyckas säga samma sak på flera olika sätt i hundra miljoner videor.

Det är free-tour, dvs ett gratis evenemang som han gör runt världen, givetvis kommer han då att upprepa olika saker.

cero
2013-10-13, 17:41
Här kan du läsa om en kille som ska ha lyckats utanför krogen, jag har jävligt svårt att tro på hans historia men:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=205776

De allra flesta av de jag legat med har jag träffat utanför krogar/fester, så varför inte? Men jag brukar inte kalla det ragga, utan mer lära känna attraktiva personer man trivs med och se vart det leder.

Och det funkar även utanför krogen då?

Du får det att låta som ett TV-spel. På vilket sätt vill du träffa folk? Att få ligg handlar alltid om samma saker i grunden. Skillnaden är att folk är mer framåt på krogen.

Det är inte så enkelt att man bara kan lära sig några metoder som "funkar", utan du måste jobba med din karaktär.

Har ni inte märkt att när man tex legat med en riktigt het ny brud, så går man hem genom stan eller något så får man ögonkontakt med ASMÅNGA tjejer? Dom VET!

Pussy can smell pussy! // Johnny Drama

Hahahaha denna snubben har koll.

tjing
2013-10-13, 17:41
Det är free-tour, dvs ett gratis evenemang som han gör runt världen, givetvis kommer han då att upprepa olika saker.

Han är också ett tvättäkta ägg och en pompös guru som säger mycket men har lite substans.

Johalk
2013-10-13, 17:44
Gillar faktiskt deras instruktör Alex rätt mycket också, han är mer low key och .. "normal" eller vad man ska säga, passar nog lite mer för dom som inte är ute i högljudda klubbar och letar ragg hela tiden.

Har träffat honom i Sverige en gång också, han har en egen lägenhet i göteborg nu då han tycker att sverige har världens vackraste tjejer. Såg han ute några nätter och nog drogs damerna till han som flugor till koskit allt :cool:

pStv5PyANyI
MBBkMtfd7p8

Johalk
2013-10-13, 17:45
Han är också ett tvättäkta ägg och en pompös guru som säger mycket men har lite substans.

Olika folk har olika uppfattningar, jag vet många vars hans företag har hjälpt extremt mycket, inklusive mig själv.

Han är runt 175cm lång, inte särskilt snygg, rödhårig och tappar hår men får likförbannat ligga med modeller till höger och vänster, har sysslat med detta sen tjugoårsåldern.

Tro mig, är det någon man ska lyssna på om man vill lära sig sånt här är det honom.

Diomedea exulans
2013-10-13, 18:20
Vem säger att en utgång kostar hundratals kronor? Ta en öl för 40 spänn.


Det krävs väl minst 10 öl för att bli riktigt drängafull.

LeBron
2013-10-13, 18:42
Gäller det där krogen eller utanför?

Utanför. Väldigt få tjejer är på krogen för att lära känna folk, dom flesta vill bara sprida på benen (LÄS: Krogluder) eller "dansa med tjejerna hela natten för det är sååååååå kul". :)

tjing
2013-10-13, 18:44
Johalk: Ja det är väl essentiellt att lära sig "charm", d v s att inte vara för allvarlig men veta vad man vill och ha integritet. Att sätta värde på sig själv och inte göra sig till för tjejer för att de ska gilla dig.

Johalk
2013-10-13, 18:47
Johalk: Ja det är väl essentiellt att lära sig "charm", d v s att inte vara för allvarlig men veta vad man vill och ha integritet. Att sätta värde på sig själv och inte göra sig till för tjejer för att de ska gilla dig.

Japp, tyvärr är det många som inte lär sig sånt idag. Fan tror till och med att majoriteten av killar som jag känner inte är särskilt duktiga alls på att flirta osv och jag lärde mig säkerligen knappt något sådant under uppväxten. Istället blev man tillsagd att man skulle fokusera på att vara trevlig och köpa rosor. Sen såg man hur de "dumma pojkarna" i högstadiet och gymnasiet fick alla tjejer och undrade vad fan som stod på :D :Virro

tjing
2013-10-13, 18:48
Man ska ju retas lite med tjejerna och vara lite klurig. Det gillar dem :)

Humor funkar ofta jäkligt bra också; får du henne att skratta går det väldigt bra. Att baka in sexuella anspelningar och dråplig humor är också ett fint sätt att förmedla någonting men på ett lättsamt sätt som killen gjorde i en av videorna du länkade:

"Do you want to have my babies, do you want to look after me when I'm old"-någonting sådant; well played onekligen. Först ett rakt besked om sexuellt intresse följt av lättsamhet.

En del tjejer måste man vara väldigt direkt med dock och visa upp en mer "manlig" sida, t ex att våga kyssa en tjej är ju rätt manligt och fegar man i ett sådant läge när man står utanför hennes port och "jaha..." så är man rätt körd.

Johalk
2013-10-13, 18:57
Japp, vad som fungerat riktigt bra för mig är att typ balansera mellan att vara: rolig/flirtsam, sexuell, vardagligt prat samt prata om mer djupa saker om situationen passar.

Sen hur mycket av vad beror på tjej och kontext. På krogen tex är jag mycket mer sexuellt framåt och flirtsam men pratar inget om djupa saker.

När jag "raggar" på nån på dagen i skolan eller jobbet är det mer flirt + vardagsprat å typ inget sexuellt.

cero
2013-10-13, 19:09
Utanför. Väldigt få tjejer är på krogen för att lära känna folk, dom flesta vill bara sprida på benen (LÄS: Krogluder) eller "dansa med tjejerna hela natten för det är sååååååå kul". :)

Snälla..

Grotesk
2013-10-13, 19:21
Jag raggar inte, det är tjejerna som raggar på mig.

Hittills är ställningen: 0.

Stefan J
2013-10-13, 19:43
Vad ska man prata om då? Kan typ ingenting om detta.

Prata lite nedlåtande och förenklat med dem med mjuk röst, som om de vore barn på 5-10 år. Undvik komplicerade meningar och var väldigt konkret, använd korta kommandon om så behövs. Att vara tydlig och bestämd är A och O.

JensAndreas
2013-10-13, 19:55
De allra flesta av de jag legat med har jag träffat utanför krogar/fester, så varför inte? Men jag brukar inte kalla det ragga, utan mer lära känna attraktiva personer man trivs med och se vart det leder.


Hur bär du dig åt då?

Onigiri
2013-10-13, 19:55
Nej nu rör vi om lite, vad tycker kvinnorna om männens förslag i tråden?

Förövrigt plusettar jag Scratchen, som vanligt.

JensAndreas
2013-10-13, 20:14
Kan någon dra lite kortfattat för mig vad han i videon säger? Har inte riktigt tid att kolla just nu.

Ponde
2013-10-13, 21:02
Kul hur Tyler Durden lyckas säga samma sak på flera olika sätt i hundra miljoner videor.

Ofta att han heter Tyler Durden...sett för mycket Fight Club :d.

Scratch89
2013-10-13, 21:28
Jag tolkar inlägget som så att han menar att man ska lära känna personer på riktigt istället för att konstruera någon akt som går ut på att trycka på knappar för att få ligga.

EDIT: Eller ah, det var ju en ganska godtycklig tolkning, men hur som helst är det min åsikt.
Du tolkar det helt rätt.

Förövrigt plusettar jag Scratchen, som vanligt.

*cupid*

LeBron
2013-10-13, 21:29
Snälla..

Snälla...?

cero
2013-10-13, 21:33
Snälla...?

Om du var allvarlig så har du fel.

mattepatte
2013-10-13, 21:36
Ett tips är att inte läsa något tips härifrån.
Det handlar om att våga själv, det vet du, ofta vill man säga en sak till en tjej, men det man funderar på att säga gör en nervös, och man säger något annat.
Säg det där du ville säga som gör dig nervös, hoppas du fattar vad jag menar...

Alla tips är hela tiden bara sätt för att manipulera runt sin rädsla kring det man egentligen vill berätta för den tjejen man blir attraherad av.

Det jobbiga är att ingen här förstår vad jag menar.

cero
2013-10-13, 21:37
Ett tips är att inte läsa något tips härifrån.
Det handlar om att våga själv, det vet du, ofta vill man säga en sak till en tjej, men det man funderar på att säga gör en nervös, och man säger något annat.
Säg det där du ville säga som gör dig nervös, hoppas du fattar vad jag menar...

Ja, detta var ju det bästa bidraget till tråden.......

mattepatte
2013-10-13, 21:39
Nummer ett som inte förstår ett smack av vad jag försöker få fram.

difeddy
2013-10-13, 21:41
Sen gäller det ju att våga skita i rädslan. Då försvinner den gradvis.

cero
2013-10-13, 21:42
Nummer ett som inte förstår ett smack av vad jag försöker få fram.

Hahaha, nej då. Jag förstår vad du menar. Men det finns några inlägg i tråden som var lite mer utförliga än ditt "var dig själv, var inte nervös", så nu var du allt lite orättvis. ;)

LeBron
2013-10-13, 21:42
Om du var allvarlig så har du fel.

Ja, nej.

mattepatte
2013-10-13, 21:45
Ursäkta min ignorans att jag inte har läst igenom tråden.
Ger nog lite mer tips till mig själv faktiskt än till OP men tycker fortfarande det är såhär.
Ingen kan säga till mig eller någon annan vad jag ska säga till en tjej, eller hur jag ska bete mig.

Det är mitt egna ansvar och upp till mig att säga vad jag tänker, jag kan kallprata med en tjej i fem timmar men om jag aldrig tar steget ut så kommer inget hända.

Kan bli väldigt krångligt om man ska ta till sig tips ifrån 100 personer och ha allt det i huvudet när det kan räcka med "hej söt, dejt?"
Om man inbillar sig att det är för rättfram, så säger man samtidigt om sig själv att man inte förtjänar den tjejen och måste tänka väldigt mycket på exakt hur man ska bete sig för att få henne, man sänker då sig själv före man börjat prata med henne om man inte visar sig själv och henne att man har sånt självförtroende att man vet att man förtjänar henne.

rabblar lite här nu..

Tycker det handlar mer om att titta i en själv hur man beter sig än att fråga andra, för vad vet jag om den jag frågar hur bra "tips och trixen" är, han som ser populär ut i krogen kanske ändå går hem ensam, så ingen ide att ta efter vad andra gör.

tjing
2013-10-13, 22:14
Det för övrigt samma Tyler som figurerar i The Game.

Mackan58
2013-10-13, 22:34
Glid fram och spänn gunzen. Fungerar alltid.

Tänk dock på att spänna i most muscular (alltså med armarna neråt) istället för front double biceps då det blir för uppenbart spännigt då.

Yes
2013-10-13, 22:37
Nummer ett är att hålla det enkelt. Det handlar inte om att säga några magiska ord eller sånt trams. Utgå ifrån att du är en attraktiv man, håll konversationen enkel, vet och visa vad du vill samtidigt som du vågar stå för vem du är och vad du tycker och tänker.

Jag träffade exempelvis en tjej igår på krogen:

"Hej, vem är du?"
"Blabla."
"Hej Balbala, jag är Yes - trevlig att träffas! Det här är min vän, vi tänkte gå ut och ta en nypa frisk luft - häng på!".
"Okej"
"Flufluff"
"Fluff"
"Jag måste gå nu..."
"Synd, du är rolig att snacka med. Här, innan du går vill jag ha ditt nummer så kontaktar jag dig sen."
"Okej.."
"Och en puss"
"Hejdå!"

Har messat med henne under dagen. Vi bytt lite bilder. När hon retades och sökte bekräftelse berättade jag att jag gärna ser vad som gömmer sig under hennes kläder... Ska träffa henne i veckan.

Poängen är i princip: Noll game. Enkel konversation, jag säger vad jag tycker och visar vad jag vill. Den här tjejen råkade gilla min stil så det funkar bra. Andra är inte öppna för det och då skiter man i dom.

Det funkar ännu bättre utanför krogmiljön. Ute på krogen är det mycket högre energi och står man inte ut och syns kommer tjejerna inte veta att du ens är där. Mitt på dagen är en helt annan grej och den där konversationen som annars hade blivit tråkig kan mycket väl göra hennes dag (det är trots allt ovanligt att tjejer blir raggade på dagtid).

Ha gärna med dig en kompis när du är ute också. Det är lättare att hålla igång koversationer när man är flera.

Och apropå konversationer så försök inte tvinga fram det. Om den inte leder någon vart är det dags att runda av. Byt miljö eller ta kontaktuppgifter och dra. Är du en normal och social person har du säkert redan gjort ett gott intryck, så det är bara dumt att förstöra det genom att bli awkward.

Scitec
2013-10-13, 22:39
Ett tips är att inte läsa något tips härifrån.
Det handlar om att våga själv, det vet du, ofta vill man säga en sak till en tjej, men det man funderar på att säga gör en nervös, och man säger något annat.
Säg det där du ville säga som gör dig nervös, hoppas du fattar vad jag menar...

Alla tips är hela tiden bara sätt för att manipulera runt sin rädsla kring det man egentligen vill berätta för den tjejen man blir attraherad av.

Det jobbiga är att ingen här förstår vad jag menar.

Så jävla bra skrivet!

D-Crawler
2013-10-13, 22:50
Poängen är i princip: Noll game. Enkel konversation, jag säger vad jag tycker och visar vad jag vill. Den här tjejen råkade gilla min stil så det funkar bra. Andra är inte öppna för det och då skiter man i dom.


Words of wisdom, håller med helt och hållet. Man behöver inte göra det så himla svårt, säg vad du tycker och känner samt visa ett genuint intresse. Funkar det så funkar det eftersom att, precis som Yes säger, tjejen i fråga gillar din stil. Om inte är det bara att gå på nästa.

LeBron
2013-10-13, 22:54
Nummer ett är att hålla det enkelt. Det handlar inte om att säga några magiska ord eller sånt trams. Utgå ifrån att du är en attraktiv man, håll konversationen enkel, vet och visa vad du vill samtidigt som du vågar stå för vem du är och vad du tycker och tänker.

Jag träffade exempelvis en tjej igår på krogen:

"Hej, vem är du?"
"Blabla."
"Hej Balbala, jag är Yes - trevlig att träffas! Det här är min vän, vi tänkte gå ut och ta en nypa frisk luft - häng på!".
"Okej"
"Flufluff"
"Fluff"
"Jag måste gå nu..."
"Synd, du är rolig att snacka med. Här, innan du går vill jag ha ditt nummer så kontaktar jag dig sen."
"Okej.."
"Och en puss"
"Hejdå!"

Har messat med henne under dagen. Vi bytt lite bilder. När hon retades och sökte bekräftelse berättade jag att jag gärna ser vad som gömmer sig under hennes kläder... Ska träffa henne i veckan.

Poängen är i princip: Noll game. Enkel konversation, jag säger vad jag tycker och visar vad jag vill. Den här tjejen råkade gilla min stil så det funkar bra. Andra är inte öppna för det och då skiter man i dom.

Det funkar ännu bättre utanför krogmiljön. Ute på krogen är det mycket högre energi och står man inte ut och syns kommer tjejerna inte veta att du ens är där. Mitt på dagen är en helt annan grej och den där konversationen som annars hade blivit tråkig kan mycket väl göra hennes dag (det är trots allt ovanligt att tjejer blir raggade på dagtid).

Ha gärna med dig en kompis när du är ute också. Det är lättare att hålla igång koversationer när man är flera.

Och apropå konversationer så försök inte tvinga fram det. Om den inte leder någon vart är det dags att runda av. Byt miljö eller ta kontaktuppgifter och dra. Är du en normal och social person har du säkert redan gjort ett gott intryck, så det är bara dumt att förstöra det genom att bli awkward.

Till en tjej du träffade för 2 minuter sedan? Nja.

akAn
2013-10-13, 22:57
Till en tjej du träffade för 2 minuter sedan? Nja.

Pröva! Utvecklas! Du blir förvånad över vad som kan hända efter 2 minuter!

Johalk
2013-10-13, 22:58
Till en tjej du träffade för 2 minuter sedan? Nja.

Så man kan inte pussa/kyssas/hångla med tjejer innan man snackat i 2 minuter? Du måste nog komma ut lite mer. :D I stort sett varje gång jag är ut så hånglar jag med tjejer till höger och vänster efter att ha snackat ens 30 sekunder, ibland utan att ens snacka över huvud taget. Jag är knappast ensam om detta.

Diomedea exulans
2013-10-13, 23:08
Till en tjej du träffade för 2 minuter sedan? Nja.

Har det aldrig hänt dig? Wtf?

Som redan nämnt är det alls ingen ovanlighet att få hångla med en tjej direkt efter en snabb blick (på krogen).

Ponde
2013-10-13, 23:14
Har det aldrig hänt dig? Wtf?

Som redan nämnt är det alls ingen ovanlighet att få hångla med en tjej direkt efter en snabb blick (på krogen).

Det beror ju mest på hur du ser ut, främst i ansiktet också. Man kan inte direkt "träna" på att bli attraktivare för något dansgolvsragg där det inte byts ord, såvida man inte ännu har fixat en snygg frisyr/klädsel.

gratefuldead
2013-10-13, 23:18
Det beror ju mest på hur du ser ut, främst i ansiktet också. Man kan inte direkt "träna" på att bli attraktivare för något dansgolvsragg där det inte byts ord, såvida man inte ännu har fixat en snygg frisyr/klädsel.

Så mycket mer handlar om utstrålning och att våga ta för sig skulle jag säga. Visst spelar utseendet roll, men utstrålning och självförtroende är viktigast.

LeBron
2013-10-13, 23:21
Pröva! Utvecklas! Du blir förvånad över vad som kan hända efter 2 minuter!

Varför? Vet redan vad som kommer hända;
1) Örfil av den tjejen
2) Örfil av min flickvän
3) Jag är numera singel.
4) Forever alone

Yes
2013-10-13, 23:28
Till en tjej du träffade för 2 minuter sedan? Nja.
Det var väl närmare 5 min och en puss på kinden, men nej... det funkar jättebra att bara köra på. Visste ju att hon var attraherad efter första blicken jag slängde åt hennes håll.

Försöker alltid köra minst en puss på kinden innan man skiljs åt. Helst kyssas på riktigt. Det är ett bra ställe att lämna det på. Hon kommer minnas det som en bra upplevelse och dessutom har man korsat den fysiska barriären - blir lättare att leda vidare sen.

LeBron
2013-10-13, 23:42
Så man kan inte pussa/kyssas/hångla med tjejer innan man snackat i 2 minuter? Du måste nog komma ut lite mer. :D I stort sett varje gång jag är ut så hånglar jag med tjejer till höger och vänster efter att ha snackat ens 30 sekunder, ibland utan att ens snacka över huvud taget. Jag är knappast ensam om detta.

Har det aldrig hänt dig? Wtf?

Som redan nämnt är det alls ingen ovanlighet att få hångla med en tjej direkt efter en snabb blick (på krogen).

Jag trodde att vi var inne på nyktert tillstånd (både parterna) mitt på ljusa dan.

Diomedea exulans
2013-10-13, 23:44
Jag trodde att vi var inne på nyktert tillstånd (både parterna) mitt på ljusa dan.

Han skrev att det skedde i lördags på krogen.

Yes
2013-10-13, 23:55
Klart det funkar på dagen också.

JensAndreas
2013-10-14, 00:42
Alltså, jag visar vem jag är men det hjälper inte. Tror fan det är meningen att jag ska leva i celibat resten av livet. Jag erkänner, jag mår dåligt av det här men jag får väl lära mig leva med det.

LeBron
2013-10-14, 00:51
Alltså, jag visar vem jag är men det hjälper inte. Tror fan det är meningen att jag ska leva i celibat resten av livet. Jag erkänner, jag mår dåligt av det här men jag får väl lära mig leva med det.

Naw bro, det är därför Thailand finns! :)

Yes
2013-10-14, 00:59
Hur många har du gått fram och snackat med? Hur många träffar har du försökt styra upp? Hur många har du försökt kyssa? Hur ofta har du visat att du vill ligga?

Hur ofta backar du när du blir ifrågasatt och får mothugg? Hur hanterar du nederlag? Anpassar du dina åsikter efter vad hon tycker? Försöker du dölja att du är attraherad av henne? Ursäktar du dig själv? Tassar du som katten kring het gröt eftersom du utgår ifrån att hon inte vill ha sex med dig annars?

Johalk
2013-10-14, 01:33
Så mycket mer handlar om utstrålning och att våga ta för sig skulle jag säga. Visst spelar utseendet roll, men utstrålning och självförtroende är viktigast.

Fet +1 på den.

Tror ett stort misstag vi killar gör är att vi tror tjejer tänker och fungerar precis som vi, dvs "fint utseende = KÅT, fult utseende = FORGET IT".

Så är det verkligen inte.

Skillnaden i responsen jag får av tjejer är EXTREM beroende på hur jag känner mig. Känner jag mig som en vinnare, framåt, stabil, centrerad, självsäker, har det där "glödet" i ögonen etc så får jag så mycket uppmärksamhet å fuck-eyes att man kan tro jag är 30s Brad Pitt.

Är jag nere, känner mig självmedveten etc får jag inte alls bra respons.

Tjejer baserar fan hur attraktiv du är mkt mer på din karaktär än typ dina direkta ansiktsdrag skulle jag säga.

Albin Eriksson
2013-10-14, 04:18
Alltså, jag visar vem jag är men det hjälper inte. Tror fan det är meningen att jag ska leva i celibat resten av livet. Jag erkänner, jag mår dåligt av det här men jag får väl lära mig leva med det.

Vad har du gjort för att försöka?
Prövat ragga online?

Scratch89
2013-10-14, 04:58
Nummer ett är att hålla det enkelt. Det handlar inte om att säga några magiska ord eller sånt trams. Utgå ifrån att du är en attraktiv man, håll konversationen enkel, vet och visa vad du vill samtidigt som du vågar stå för vem du är och vad du tycker och tänker.

Jag träffade exempelvis en tjej igår på krogen:

"Hej, vem är du?"
"Blabla."
"Hej Balbala, jag är Yes - trevlig att träffas! Det här är min vän, vi tänkte gå ut och ta en nypa frisk luft - häng på!".
"Okej"
"Flufluff"
"Fluff"
"Jag måste gå nu..."
"Synd, du är rolig att snacka med. Här, innan du går vill jag ha ditt nummer så kontaktar jag dig sen."
"Okej.."
"Och en puss"
"Hejdå!"

Har messat med henne under dagen. Vi bytt lite bilder. När hon retades och sökte bekräftelse berättade jag att jag gärna ser vad som gömmer sig under hennes kläder... Ska träffa henne i veckan.

Poängen är i princip: Noll game. Enkel konversation, jag säger vad jag tycker och visar vad jag vill. Den här tjejen råkade gilla min stil så det funkar bra. Andra är inte öppna för det och då skiter man i dom.

Det funkar ännu bättre utanför krogmiljön. Ute på krogen är det mycket högre energi och står man inte ut och syns kommer tjejerna inte veta att du ens är där. Mitt på dagen är en helt annan grej och den där konversationen som annars hade blivit tråkig kan mycket väl göra hennes dag (det är trots allt ovanligt att tjejer blir raggade på dagtid).

Ha gärna med dig en kompis när du är ute också. Det är lättare att hålla igång koversationer när man är flera.

Och apropå konversationer så försök inte tvinga fram det. Om den inte leder någon vart är det dags att runda av. Byt miljö eller ta kontaktuppgifter och dra. Är du en normal och social person har du säkert redan gjort ett gott intryck, så det är bara dumt att förstöra det genom att bli awkward.

Exakt sådär gjorde jag för ett år sedan, och det fungerade jättebra på den tjejen. Blev inget mer än sex några gånger, men det var väl vad båda var ute efter. Just det här med att det är så uppenbart vad som egentligen frågas och menas, men att man gör det med en slags dold finess.

Gibbs
2013-10-14, 09:52
Hur fungerar du i övriga sociala sammanhang, tex i en klass eller på en arbetsplats?

cero
2013-10-14, 13:27
Det beror ju mest på hur du ser ut, främst i ansiktet också. Man kan inte direkt "träna" på att bli attraktivare för något dansgolvsragg där det inte byts ord, såvida man inte ännu har fixat en snygg frisyr/klädsel.

Skojar du eller? Kroppsspråk. Kan man inte prata till sig ett ragg kommer man antagligen inte få något på dansgolvet heller.

Johalk
2013-10-14, 13:45
Skojar du eller? Kroppsspråk. Kan man inte prata till sig ett ragg kommer man antagligen inte få något på dansgolvet heller.

Precis, kroppsspråk är A O och styrs av ens attityd. Jag har många kompisar som ser bra ut men som har det väldigt torrt på kvinnofronten, sen har jag en hel del kompisar som inte har något speciellt bra utseende alls men som har det väldigt lätt att fixa damer.

Den avgörande skillnaden är attityd/kroppsspråk.

benya
2013-10-14, 14:31
För mig är det helt olika beroende på hur man uppfattar att damen I fråga fungerar.
En utgångspunkt för att överhuvud gå fram och ”ragga” är att man fått signaler av henne som tyder på att hon vill bekanta sig.
Sen får man liksom se till att vara pratglad, och dra något skämt samtidigt vara respektfull – och se var konversationen leder. Alltid vara sig själv, för det gör man bäst.
2 centz

Eira
2013-10-14, 14:32
Utmana henne i tumbrottning.
Funkar alltid som isbrytare

Mental
2013-10-14, 15:01
Ett tips är att inte läsa något tips härifrån..

Dvs inte läsa ditt tips då heller? :p

LeBron
2013-10-14, 18:32
Dvs inte läsa ditt tips då heller? :p

http://puu.sh/4Q0ZC.png

mattepatte
2013-10-14, 22:40
Dvs inte läsa ditt tips då heller? :p

Om man inte läser mitt tips, så blir det ju att man inte har läst att jag har skrivit att man inte ska läsa dom andra tipsen, och då kan man läsa dom andra tipsen!

http://i41.tinypic.com/4hpr2q.jpg

Ungefär.

Red Apple
2013-10-14, 22:51
Utmana henne i tumbrottning.
Funkar alltid som isbrytare

En annan bra isbrytare:

- Vet du varför jag så gärna försöker bryta isen mellan oss?
- Nej, ingen aning.
- För att du ska bli våt.

Ba-dum-tsssch

J.V
2013-10-14, 22:52
En annan bra isbrytare:

- Vet du varför jag så gärna försöker bryta isen mellan oss?
- Nej, ingen aning.
- För att du ska bli våt.

Ba-dum-tssschHelst ska man ha en polare bredvid sig om är beredd att säga "ba-dum-tsssch" efteråt också.

Red Apple
2013-10-14, 22:56
Helst ska man ha en polare bredvid sig om är beredd att säga "ba-dum-tsssch" efteråt också.

Vi borde dra en utekväll nån gång :thumbup:

cero
2013-10-14, 23:21
Helst ska man ha en polare bredvid sig om är beredd att säga "ba-dum-tsssch" efteråt också.

Gärna två, så de kan ta emot dig när du blir golvad av örfilen.

Oxe
2013-10-14, 23:32
orka ragga det är tjejernas jobb

aRising
2013-10-15, 09:05
orka ragga det är tjejernas jobb

Word, i dagens jämställda samhälle får de väl också anstränga sig lite :d

cero
2013-10-15, 12:43
Hur fungerar du i övriga sociala sammanhang, tex i en klass eller på en arbetsplats?

Bra fråga.

Att vara bekväm kring vänner och bekanta är steg 1.

Jokester
2013-10-15, 14:04
En annan bra isbrytare:

- Vet du varför jag så gärna försöker bryta isen mellan oss?
- Nej, ingen aning.
- För att du ska bli våt.

Ba-dum-tsssch

- Vet du hur mycket en isbjörn väger?
- Nej.
- Tillräckligt mycket för att bryta isen.

Captainwide
2013-10-16, 14:43
Satsa först och främst på att alltid vara dig själv i alla lägen. Ingen vill veta av en så kallad wannabe. Efter det är kommunikation A och O. Lyckas du kommunicera med "offret" (:naughty:) så har du det som i en handske. Visst, har du ett snyggt ansikte och en snygg kropp kan det hjälpa dig en bit på vägen men det är verkligen inte något måste. Kan du inte kommunicera så kvittar det hur länge du står vid baren eller på dansgolvet och ser snygg ut, ingen (eller troligtvis ingen) kommer komma fram till dig och ta kontakt först.
Se till att du från början skapar en god kontakt till människan du vill ragga på, ett lite djärvt men inte framfusigt raggande. De ska veta vart du vill komma med raggningen men det ska inte skrikas rakt ut.

Checka gärna av stämningen lite först innan du går och raggar. Har tjejen någon kille, hur är hennes vänner, ser hon ut att vara ledsen eller liknande.

När du är redo att gå fram till tjejen, ha då ingen färdig plan på hur du ska göra utan bara gör det. Det finns inget idiotsäkert raggningsknep, INGET. Låt bara allt flyta på och ha framför allt kul. :)

benya
2013-10-16, 15:11
Satsa först och främst på att alltid vara dig själv i alla lägen. Ingen vill veta av en så kallad wannabe. Efter det är kommunikation A och O. Lyckas du kommunicera med "offret" (:naughty:) så har du det som i en handske. Visst, har du ett snyggt ansikte och en snygg kropp kan det hjälpa dig en bit på vägen men det är verkligen inte något måste. Kan du inte kommunicera så kvittar det hur länge du står vid baren eller på dansgolvet och ser snygg ut, ingen (eller troligtvis ingen) kommer komma fram till dig och ta kontakt först.
Se till att du från början skapar en god kontakt till människan du vill ragga på, ett lite djärvt men inte framfusigt raggande. De ska veta vart du vill komma med raggningen men det ska inte skrikas rakt ut.

Checka gärna av stämningen lite först innan du går och raggar. Har tjejen någon kille, hur är hennes vänner, ser hon ut att vara ledsen eller liknande.

När du är redo att gå fram till tjejen, ha då ingen färdig plan på hur du ska göra utan bara gör det. Det finns inget idiotsäkert raggningsknep, INGET. Låt bara allt flyta på och ha framför allt kul. :)

:thumbup:

WHITEFOLKS
2013-10-16, 15:15
Ställ dig i ett hörn och vänta. En tjej som är intresserad av dig borde ju komma fram till dig. På så sätt slipper du jaga runt efter folk som ändå inte är intresserade av dig.

Mental
2013-10-16, 15:33
Satsa först och främst på att alltid vara dig själv i alla lägen.

Vad är "sig själv" då?

Jag är på ett sätt med mina syskon, ett annat med mina föräldrar, ett tredje på jobbet med kollegor, ett fjärde med patienter och ett femte med mina polare.

Jag kan inte ha samma sätt stil och jargong i alla situationer. Det är fullt naturligt att ha ett annat sätt med sin flickvän än med sina polare eller sin mor.

benya
2013-10-16, 15:38
Vad är "sig själv" då?

Jag är på ett sätt med mina syskon, ett annat med mina föräldrar, ett tredje på jobbet med kollegor, ett fjärde med patienter och ett femte med mina polare.

Jag kan inte ha samma sätt stil och jargong i alla situationer. Det är fullt naturligt att ha ett annat sätt med sin flickvän än med sina polare eller sin mor.

nja, tycker det isåfall är modifierat på ytan - i grund och botten är det ju dig själv. Försöker du ändra på dig för att passa in i på en bild du tror hon uppfattar som attraktiv tror jag det snabbt blir genomskinligt
Lägg ner med sådant MEntal!

aRising
2013-10-16, 20:12
Sen är det också viktigt att våga ta några nederlag och inte tappa humöret bara för att den första tjejen du försöker på ger tummen ner.

awesomooo
2013-10-16, 20:19
- Vet du hur mycket en isbjörn väger?
- Nej.
- Tillräckligt mycket för att bryta isen.

- Vet du hur mycket en isbjörn väger?
- Nej.
- Tillräckligt mycket för att bryta isen
- Det beror på hur tunn isen är
- Ja
- Okej
- Hejdå
- Hejdå

PureWhey
2013-10-16, 20:20
- Vet du hur mycket en isbjörn väger?
- Nej.
- Tillräckligt mycket för att bryta isen
- Det beror på hur tunn isen är
- Ja
- Okej
- Hejdå
- Hejdå

:laugh:

Jokester
2013-10-16, 20:34
- Vet du hur mycket en isbjörn väger?
- Nej.
- Tillräckligt mycket för att bryta isen
- Det beror på hur tunn isen är
- Ja
- Okej
- Hejdå
- Hejdå

- Det beror på hur tunn isen är
- Nej, min isbjörn är stor, grov och penetrerar allt.
- Jasså? :O (Fniss)

awesomooo
2013-10-16, 20:38
- Det beror på hur tunn isen är
- Nej, min isbjörn är stor, grov och penetrerar allt.
- Jasså? :O (Fniss)

*pepparspray* SCHHHHHHH SCHHHHHHHHH SCHHHHH *pepparspray*

JensAndreas
2013-10-20, 10:10
Hur fungerar du i övriga sociala sammanhang, tex i en klass eller på en arbetsplats?

Jag är socialt kompetent, ja. Glömde svara helt enkelt.

Ronn
2013-10-20, 10:16
Bara vara trevlig och prata lite skit, finns det intresse så finns det, det man får hålla i minnet är att får man nobben behöver det inte betyda att du "gör fel" bara att hon inte var så intresserad. Människor (läs tjejer och killar) visar sitt ointresse på olika sätt, en del kan vara ointresserade men ändå vara trevliga medan andra visar sitt ointresse på ett mindre trevligt sätt.

JensAndreas
2013-10-20, 10:34
Bara vara trevlig och prata lite skit, finns det intresse så finns det, det man får hålla i minnet är att får man nobben behöver det inte betyda att du "gör fel" bara att hon inte var så intresserad. Människor (läs tjejer och killar) visar sitt ointresse på olika sätt, en del kan vara ointresserade men ändå vara trevliga medan andra visar sitt ointresse på ett mindre trevligt sätt.

Hmm, tänkte inte på det.

Macroman
2013-10-20, 11:58
Ställ dig i ett hörn och vänta. En tjej som är intresserad av dig borde ju komma fram till dig. På så sätt slipper du jaga runt efter folk som ändå inte är intresserade av dig.

Ett mycket bra tips om man vill försäkra sig om att dö som oskuld.

WHITEFOLKS
2013-10-20, 11:59
Ett mycket bra tips om man vill försäkra sig om att dö som oskuld.

Varför tror du det?

Tiga
2013-10-20, 12:33
Ställ dig i ett hörn och vänta. En tjej som är intresserad av dig borde ju komma fram till dig. På så sätt slipper du jaga runt efter folk som ändå inte är intresserade av dig.

+1 Har testat detta och det funkade faktiskt bra.

Ett mycket bra tips om man vill försäkra sig om att dö som oskuld.

Haha, du har fel min vän*screwy*

pwnyou
2013-10-20, 12:50
Hur många snygga och intressanta tjejer med högt värde går fram till er när ni står i ett hörn på en kväll?

Jämför det med hur många ni kan träffa om ni gick fram till alla ni såg som ni vill snacka med.

It's a numbers game.

J.V
2013-10-20, 12:52
Hur många snygga och intressanta tjejer med högt värde går fram till er när ni står i ett hörn på en kväll?

Jämför det med hur många ni kan träffa om ni gick fram till alla ni såg som ni vill snacka med.

It's a numbers game.Har tjejerna lite vett och mognad gör det de, om de tycker att killen ser intressant ut. Skiter de i det bara för att de vet att de ser bra ut och killarna ska minsann komma fram är de inget att ha ändå.

WHITEFOLKS
2013-10-20, 13:01
Hur många snygga och intressanta tjejer med högt värde går fram till er när ni står i ett hörn på en kväll?

Jämför det med hur många ni kan träffa om ni gick fram till alla ni såg som ni vill snacka med.

It's a numbers game.

Samma numbers game gäller väl för tjejerna.

Dont player hate.

Tricce
2013-10-20, 13:04
Samma numbers game gäller väl för tjejerna.

Dont player hate.

Går väl att utöka oddsen genom att gå fram och väcka ett intresse hos en intressant dam också?

WHITEFOLKS
2013-10-20, 13:05
Går väl att utöka oddsen genom att gå fram och väcka ett intresse hos en intressant dam också?

Beror ju på, om kan lägga till en handling utan att ta bort en annan men jag tror inte de går att kombinera så bra :)

Macroman
2013-10-20, 16:00
Varför tror du det?

Det funkar inte så. Tjejer tar inte initiativ så enkelt är det.

Macroman
2013-10-20, 16:02
Haha, du har fel min vän*screwy*

Nej, bara att det funkat för dig en gång är helt ointressant ur ett generellt perspektiv. Dessutom tycker tjejer om killar som tar initiativ.

Ronn
2013-10-20, 16:11
Det funkar inte så. Tjejer tar inte initiativ så enkelt är det.

Jora men det är inte lika vanligt, ibland kommer det upp tjejer och snackar men då har dom ofta stått och samlat mod ett tag och hoppats på att du skulle ta steget.

Sniggel
2013-10-20, 16:13
Har tjejerna lite vett och mognad gör det de, om de tycker att killen ser intressant ut. Skiter de i det bara för att de vet att de ser bra ut och killarna ska minsann komma fram är de inget att ha ändå.

Generalisering på g:
Det är inte så många killar som ser intressanta ut. Tjejer letar oftast efter aktiva egenskaper snarare än estetiska. Har man då inte utseendet med sig (vilket de flesta inte har) så kan man inte förvänta sig att passivitet kan generera framgång.
Killar går lättare igång på utseende och detta utnyttjar tjejer genom att sminka sig och ta på sig kläder som framhäver fysiska attribut och kanske nöjer sig med att "stå i ett hörn". Det är ett sätt att skapa intresse. För killar är nog en aktiv strategi bättre. Visa varför du är intressant. Å andra sidan slipper vi vara snygga.

J.V
2013-10-20, 16:14
Det funkar inte så. Tjejer tar inte initiativ så enkelt är det.Lol, bara för att det inte hänt dig betyder det inte att tjejer aldrig tar initiativ.

Det händer mig varje gång jag är ut, ofta flera gånger. Både du och jag förstår nog att jag inte är ensam om att bli approachad heller.




TapaTalk, yo.

J.V
2013-10-20, 16:18
Generalisering på g:
Det är inte så många killar som ser intressanta ut. Tjejer letar oftast efter aktiva egenskaper snarare än estetiska. Har man då inte utseendet med sig (vilket de flesta inte har) så kan man inte förvänta sig att passivitet kan generera framgång.
Killar går lättare igång på utseende och detta utnyttjar tjejer genom att sminka sig och ta på sig kläder som framhäver fysiska attribut och kanske nöjer sig med att "stå i ett hörn". Det är ett sätt att skapa intresse. För killar är nog en aktiv strategi bättre. Visa varför du är intressant. Å andra sidan slipper vi vara snygga.Givetvis. Med "ser intressant ut" syftar jag inte bara på utseende, utan även annat. Hållning/hur man för sig, beter sig, självförtroende osvosv och just det verkar många tjejer ganska bra på att identifiera. Mer generaliseringar. :D


TapaTalk, yo.

WHITEFOLKS
2013-10-20, 16:23
Var värdefull så är du eftertraktad så enkelt är det.

JensAndreas
2013-10-20, 16:25
Var värdefull så är du eftertraktad så enkelt är det.

Kan du vara lite tydligare? Hur blir man värdefull?

WHITEFOLKS
2013-10-20, 16:27
Kan du vara lite tydligare? Hur blir man värdefull?

Vad är du ute efter med ditt raggande? Få ligga?

JensAndreas
2013-10-20, 16:28
Vad är du ute efter med ditt raggande? Få ligga?

Ja, eftersom så många andra lyckas, varför ska inte jag lyckas?

JensAndreas
2013-10-20, 16:29
Vet att det här låter fånigt ja men så är det.

WHITEFOLKS
2013-10-20, 16:32
Om syftet är att ligga så mycket som möjligt utan andra krav så ska du nog inte göra som jag föreslog om du inte har något som gör dig extremt eftertraktad.

J.V
2013-10-20, 16:33
Vet att det här låter fånigt ja men så är det.Inte alls fånigt, egentligen. Alla vill ju ligga. :)

Gäller bara att försöka vara avslappnad och våga snacka med b-ruds, kanske inte gå ut för hårt med just ragga-delen. Även om man bara snackar om väder, vilken drink som är godast och vad ni gillar för film känner man snabbt av signaler om hon också intresserad av dig/är ute efter att brottas i sänghalmen. Då är det läge att gå på lite hårdare. :)


TapaTalk.

JensAndreas
2013-10-20, 17:26
Om syftet är att ligga så mycket som möjligt utan andra krav så ska du nog inte göra som jag föreslog om du inte har något som gör dig extremt eftertraktad.

Ja jag tänker inte försöka hitta ett botemedel mot cancer precis, antar att det var nåt sånt mu menade med värdefull?

WHITEFOLKS
2013-10-20, 17:32
Ja jag tänker inte försöka hitta ett botemedel mot cancer precis, antar att det var nåt sånt mu menade med värdefull?

värdefull kan ha många innebörder, en bra början är att vara nice att umgås att hänga med, man behöver inte vara cancerforskare eller miljonär. Dock ska de gärna få ut något av att umgås med dig.

Ronn
2013-10-20, 17:42
Ja jag tänker inte försöka hitta ett botemedel mot cancer precis, antar att det var nåt sånt mu menade med värdefull?

Tar du fram ett botemedel har du pluspoäng

JensAndreas
2013-10-20, 18:11
värdefull kan ha många innebörder, en bra början är att vara nice att umgås att hänga med, man behöver inte vara cancerforskare eller miljonär. Dock ska de gärna få ut något av att umgås med dig.

Aha det var så du menade.

Macroman
2013-10-20, 18:19
Lol, bara för att det inte hänt dig betyder det inte att tjejer aldrig tar initiativ.

Det händer mig varje gång jag är ut, ofta flera gånger. Både du och jag förstår nog att jag inte är ensam om att bli approachad heller.

Som sagt är det helt helt ointressant om tjejer kommer fram till dig eller mig. Det är trots allt inte det vanliga scenariot och inget man ska förvänta sig. Lika bra att ha inställningen att man får göra allt jobb själv eftersom det är det som kommer ge bäst resultat i slutändan.

Sniggel
2013-10-20, 18:24
Att vara värdefull handlar först och främst om att inse att man är det. Om man "försöker bete sig" värdefull så är inte det samma sak. Men det kanske behövs för att komma till insikt. Fake it til you make it.

Om man t ex "aldrig får ligga" kan det innebära att man inte ser sig själv mindre värd (Det enda sättet att få ligga är att "trixa" för om man "är sig själv" då får man ju inte ligga!). Då agerar man ut efter det och då kan det bristande värdet lysa igenom. Detta är undermedveten kommunikation. Stäng av de bitar i psyket som försöker dölja vissa delar av din person (de delar som du har inbillat dig gör dig mindre värd) och inse att du inte har något att bevisa (eftersom du är värdefull).

Gibbs
2013-10-20, 18:32
Jag är socialt kompetent, ja. Glömde svara helt enkelt.

Det kan vara svårt att avgöra själv ibland. Sen är min erfarenhet att man har sämre flyt ju mer angelägen man är. Att sitta själv och se likgiltig och nöjd ut har funkat på fester, på jobb och i skolan för mig men det beror antagligen på att jag är hyfsat likgiltig och nöjd i situationen.

J.V
2013-10-21, 16:03
Som sagt är det helt helt ointressant om tjejer kommer fram till dig eller mig. Det är trots allt inte det vanliga scenariot och inget man ska förvänta sig. Lika bra att ha inställningen att man får göra allt jobb själv eftersom det är det som kommer ge bäst resultat i slutändan.Fast... Det är ju ett vanligt scenario. Väldigt vanligt.

Däremot har du rätt i att det inte är något man ska förvänta sig. Det märks nog det också, och då framstår man mest som en douche. :D


TapaTalk.

skivståång
2013-10-21, 16:22
Så, denna tråden e seriös alltså :P

Sniggel
2013-10-21, 16:28
Så, denna tråden e seriös alltså :P

Hej Bullen :)

skivståång
2013-10-21, 16:58
Hej Bullen :)

HAha, the fuck?

Sniggel
2013-10-21, 17:01
HAha, the fuck?

Visst fan. Glömde att jag börjar bli gubbe :p
Ett ungdomsprogram som gick för en hel del år sen som gav råd när det gällde bl a relationer.

skivståång
2013-10-21, 17:20
Visst fan. Glömde att jag börjar bli gubbe :p
Ett ungdomsprogram som gick för en hel del år sen som gav råd när det gällde bl a relationer.

Alright, vad har det med min post o göra ^^

drakfelt
2013-10-21, 17:22
Det kan vara svårt att avgöra själv ibland. Sen är min erfarenhet att man har sämre flyt ju mer angelägen man är. Att sitta själv och se likgiltig och nöjd ut har funkat på fester, på jobb och i skolan för mig men det beror antagligen på att jag är hyfsat likgiltig och nöjd i situationen.

Det mest träffsäkra i tråden hittills

Sniggel
2013-10-21, 17:50
Alright, vad har det med min post o göra ^^
Äsch, inget :p

Det mest träffsäkra i tråden hittills
Kan nog vara svårt att se ut sån om man inte är just det. De som ges desa råd är nog sällan just nöjda och likgiltiga och jag tror inte att det funkar att spela det då heller.

drakfelt
2013-10-21, 17:51
Äsch, inget :p


Kan nog vara svårt att se ut sån om man inte är just det. De som ges desa råd är nog sällan just nöjda och likgiltiga och jag tror inte att det funkar att spela det då heller.

Oklart om det är ett gott råd, jag citerade och plusettade endast för att det stämde väl in på mig själv :)

Jokester
2013-10-21, 18:29
Största problemet är väl att "konsten att ragga" till viss del inte är någonting man kan lära sig, och det man kan lära sig, lär man sig av att misslyckas och lyckas själv.

Sen har ju alla beroende på hur de ser ut, hur de pratar, för sig etc helt olika sätt som funkar och som inte gör det.
Ser man exempelvis ut som en genuint snäll kille är det bättre att spela på det än att leka bad boy typ.

JensAndreas
2013-11-02, 14:14
edit, felpost

Diomedea exulans
2013-11-02, 14:19
Har du testat att hångla upp en tjej utan att prata med henne överhuvudtaget? Ett ganska vanligt fenomen på dansgolv. Man ställer sig bara där och dansar och tittar runt sig, och om man märker att en tjej tittar en i ögonen länge, så går man bara fram och kysser henne.

JensAndreas
2013-11-02, 14:26
Inte provat, har inte vågat.

JensAndreas
2013-11-02, 14:27
Trodde det enbart var tjejer som hånglade upp killar sådär.

Diomedea exulans
2013-11-02, 14:29
Trodde det enbart var tjejer som hånglade upp killar sådär.

Fel.

Jag har säkert raggat upp, jag vet inte, fem tjejer i mitt liv på det sättet.

knaskalas
2013-11-02, 16:39
https://www.youtube.com/watch?v=X7PAYhmoKkA&feature=youtube_gdata_player

JensAndreas
2013-11-03, 00:08
Har du testat att hångla upp en tjej utan att prata med henne överhuvudtaget? Ett ganska vanligt fenomen på dansgolv. Man ställer sig bara där och dansar och tittar runt sig, och om man märker att en tjej tittar en i ögonen länge, så går man bara fram och kysser henne.

Vet att jag inte är populär här och nu lär jag väl bli idiotförklarad men, har du tänkt på om hon inte uppskattar det då? Det känns inte helt avlägset att man kan bli anmäld för sexuella trakasserier då. Här i Stockholm är det sjukt jävla stenhårt. Känns som att man lika gärna kan pressa sin k uk mot henne.

Diomedea exulans
2013-11-03, 00:09
Vet att jag inte är populär här och nu lär jag väl bli idiotförklarad men, har du tänkt på om hon inte uppskattar det då? Det känns inte helt avlägset att man kan bli anmäld för sexuella trakasserier då. Här i Stockholm är det sjukt jävla stenhårt. Känns som att man lika gärna kan pressa sin *** mot henne.

Ingen fara, du får gå fram lite långsamt, och om hon ryggar undan så slutar du direkt.

JensAndreas
2013-11-03, 00:09
Fast vad vet jag, kanske bara är för rädd, för omogen.

JensAndreas
2013-11-03, 00:09
Ingen fara, du får gå fram lite långsamt, och om hon ryggar undan så slutar du direkt.

Men bor du i Stockholm eller? Det är sjukt jävla stenhårt här.

Diomedea exulans
2013-11-03, 00:10
Men bor du i Stockholm eller? Det är sjukt jävla stenhårt här.

Nä, har aldrig testat den metoden i Stockholm.

JensAndreas
2013-11-03, 00:30
Kan tillägga att jag respekterar ett nej, fortfarande så jävla rädd för att bli anmäld. :/

difeddy
2013-11-03, 00:31
Kan tillägga att jag respekterar ett nej, fortfarande så jävla rädd för att bli anmäld. :/

:laugh:

JensAndreas
2013-11-03, 00:32
Vad är det som är så kul?

Strangerdanger
2013-11-03, 00:32
Kan tillägga att jag respekterar ett nej, fortfarande så jävla rädd för att bli anmäld. :/

Försök inte. Det skulle nog ingen tjej uppskatta.

Diomedea exulans
2013-11-03, 00:34
Vad är det som är så kul?

Du är överdrivet rädd för att bli anmäld, det är det komiska.

Jag lovar dig: Att gå rakt fram till en tjej och försöka kyssa henne, men sluta så fort hon drar sig undan, kommer med 100 % säkerhet inte leda till att du blir dömd för något brott.

JensAndreas
2013-11-03, 00:34
edit

tjing
2013-11-03, 00:34
Respekterar du ett nej?

Hmm. Jag är ledsen men du är en Vanlig Smart Person, JensAndreas. Inga självhjälpsböcker kan hjälpa dig nu.

JensAndreas
2013-11-03, 00:34
Försök inte. Det skulle nog ingen tjej uppskatta.

Precis det jag misstänkte, antar att du är tjej?

JensAndreas
2013-11-03, 00:35
Respekterar du ett nej?

Hmm.

Ja, det gör jag. Varför tror du inte det?

JensAndreas
2013-11-03, 00:36
Hmm. Jag är ledsen men du är en Vanlig Smart Person, JensAndreas. Inga självhjälpsböcker kan hjälpa dig nu.

Är jag smart som inte ens kan få till det?

Strangerdanger
2013-11-03, 00:36
Precis det jag misstänkte, antar att du är tjej?

Ja. Det skulle inte fungera på mig alla fall. Du skulle nog få en rejäl örfil. :d

Diomedea exulans
2013-11-03, 00:37
Ja. Det skulle inte fungera på mig alla fall. Du skulle nog få en rejäl örfil. :d

Haha, jisses. Får man stryk om man inte försöker på dig? Isfåall: Ligga? :naughty:

Strangerdanger
2013-11-03, 00:41
Haha, jisses. Får man stryk om man inte försöker på dig? Isfåall: Ligga? :naughty:

Så lätt är jag inte att få i säng. *rolleyes*

Yes
2013-11-03, 00:43
Örfil för att försöka kyssa dig? Lolliboll!

JensAndreas
2013-11-03, 00:44
Örfil för att försöka kyssa dig? Lolliboll!

Vad är det konstiga med det? Tjejer ska man ha respekt för, så är det bara.

Strangerdanger
2013-11-03, 00:45
Örfil för att försöka kyssa dig? Lolliboll!

http://collegecandy.files.wordpress.com/2013/07/monday_slap.gif

Diomedea exulans
2013-11-03, 00:49
Så lätt är jag inte att få i säng. *rolleyes*

Nej, men jag slapp stryk iaf! :D

Yes
2013-11-03, 00:51
Vad är det konstiga med det? Tjejer ska man ha respekt för, så är det bara.
Troll.

Man ska ha respekt för personer som förtjänar det. De som tar till våld över såna saker förtjänar ingen respekt alls.

tjing
2013-11-03, 00:52
Kung Yes has spoken :)

Strangerdanger
2013-11-03, 00:53
Troll.

Man ska ha respekt för personer som förtjänar det. De som tar till våld över såna saker förtjänar ingen respekt alls.

Man kränker ens personliga integritet genom att kyssa en utan att fråga.

JensAndreas
2013-11-03, 00:53
Troll.

Man ska ha respekt för personer som förtjänar det. De som tar till våld över såna saker förtjänar ingen respekt alls.

Så nu trollar jag? För att jag inte ser tjejer som några jävla sexdockor utan människor man ska ha respekt för?

.....

Strangerdanger
2013-11-03, 00:55
Så nu trollar jag? För att jag inte ser tjejer som några jävla sexdockor utan människor man ska ha respekt för?

.....

Yes har en sjukt kvinnosyn. *mini

JensAndreas
2013-11-03, 00:55
No shit.

Yes
2013-11-03, 00:58
Man kränker ens personliga integritet genom att kyssa en utan att fråga.
Nej, det gör man inte. Det är varken en kränkande eller våldsam handling varför våld är helt omotiverat.

Så nu trollar jag? För att jag inte ser tjejer som några jävla sexdockor utan människor man ska ha respekt för?

.....
Inte alls, du trollar uppenbarligen hela tiden.

JensAndreas
2013-11-03, 00:58
Inte alls, du trollar uppenbarligen hela tiden.

Mhm, som när då?

Yes
2013-11-03, 00:59
Yes har en sjukt kvinnosyn. *mini
Det är snarare din syn på män som är sjuk.

JensAndreas
2013-11-03, 01:01
Det är faktiskt sanning att man kränker den personliga integriteten genom att kyssa utan att fråga. Fråga vilken tjej som helst.

Strangerdanger
2013-11-03, 01:01
Nej, det gör man inte. Det är varken en kränkande eller våldsam handling varför våld är helt omotiverat.


Hur är det inte kränkande när en kille kommer upp till mig från ingenstans och kysser mig? Är du verkligen seriös? Vem är du att säga vad en person anser vara kränkande eller inte? :confused:

*screwy*

tjing
2013-11-03, 01:02
JensAndreas: Du har helt rätt.

Ironi är aningen svårförmedlat i text.

Strangerdanger
2013-11-03, 01:03
Det är snarare din syn på män som är sjuk.

Och vad är min syn på män? Jag har aldrig sagt något om det.

Diomedea exulans
2013-11-03, 01:03
Alltså, nu backar vi bandet lite, va. Mitt tips var att gå fram och kyssa en tjej som man har fått ögonkontakt med och som fortsätter behålla ögonkontakten medan man går fram till henne. Lite skillnad mot att bara överfallskyssa någon helt random.

JensAndreas
2013-11-03, 01:03
Trodde faktiskt inte du var seriös när du sa att kungen har talat, fick bara inte fram det.

:)

Yes
2013-11-03, 01:04
Hur är det inte kränkande när en kille kommer upp till mig från ingenstans och kysser mig? Är du verkligen seriös? Vem är du att säga vad en person anser vara kränkande eller inte? :confused:

*screwy*
Vänd kinden till och putta bort honom - problemet löst. Bara för att du vill känna dig å så kränkt gör det inte till en kränkande handling. Kan du inte hantera det som en civiliserad människa bör du hålla dig inomhus.

Strangerdanger
2013-11-03, 01:04
JensAndreas: Du har helt rätt.

Ironi är aningen svårförmedlat i text.

Jag är glad att du var ironisk. Trodde du var seriös där. *grr27*

JensAndreas
2013-11-03, 01:06
Alltså, nu backar vi bandet lite, va. Mitt tips var att gå fram och kyssa en tjej som man har fått ögonkontakt med och som fortsätter behålla ögonkontakten medan man går fram till henne. Lite skillnad mot att bara överfallskyssa någon helt random.

Ja, det är ju en annan femma.

TranceII
2013-11-03, 01:07
Vänd kinden till och putta bort honom - problemet löst. Bara för att du vill känna dig å så kränkt gör det inte till en kränkande handling. Kan du inte hantera det som en civiliserad människa bör du hålla dig inomhus.

Hur skulle du reagera om en homosexuell kille kysste dig utan förvarning?

Yes
2013-11-03, 01:09
Och vad är min syn på män? Jag har aldrig sagt något om det.
Du tror uppenbarligen det är okej att ta till våld mot män för att du råkar känna dig kränkt över en harmlös sak.

Alltså, nu backar vi bandet lite, va. Mitt tips var att gå fram och kyssa en tjej som man har fått ögonkontakt med och som fortsätter behålla ögonkontakten medan man går fram till henne. Lite skillnad mot att bara överfallskyssa någon helt random.
Ja, det vore onekligen märkligt att överfallskyssa någon. Kanske en aning mer märkligt än att fråga om lov.

tjing
2013-11-03, 01:09
Jag är glad att du var ironisk. Trodde du var seriös där. *grr27*

Jag var ironisk när jag sa att jag är seriös. Men sen kom jag på att det var en ironisk sak att säga då jag egentligen är seriös på ett ironiskt sätt.

Strangerdanger
2013-11-03, 01:09
Vänd kinden till och putta bort honom - problemet löst. Bara för att du vill känna dig å så kränkt gör det inte till en kränkande handling. Kan du inte hantera det som en civiliserad människa bör du hålla dig inomhus.

Jo, det är en kränkande handling hur du än vrider och vänder på det. Sluta leka så macho.

Strangerdanger
2013-11-03, 01:11
Du tror uppenbarligen det är okej att ta till våld mot män för att du råkar känna dig kränkt över en harmlös sak.

Jag har rätt att skydda mig själv.

JensAndreas
2013-11-03, 01:13
Hur skulle du reagera om en homosexuell kille kysste dig utan förvarning?

Hur vart det med den här frågan?

Strangerdanger
2013-11-03, 01:14
Jag var ironisk när jag sa att jag är seriös. Men sen kom jag på att det var en ironisk sak att säga då jag egentligen är seriös på ett ironiskt sätt.

Okej, nu blev jag förvirrad. :d

tjing
2013-11-03, 01:15
Kysste en bög mig hade jag vänligt sagt att jag inte spelar i samma liga. Samma som en tjej hade gjort det. Tycker inte det är en så big deal.

Men som kvinna hade jag förmodligen blivit upprörd om någon man tar sig friheten. Skillnaden ligger ju tyvärr i att män är fysiskt starkare än kvinnor och då är den potentiella hotbilden en annan.

Yes
2013-11-03, 01:15
Hur skulle du reagera om en homosexuell kille kysste dig utan förvarning?
Förvåning, putta bort honom och säga åt honom att låta bli. Det krävs mer än så för att jag ens ska överväga våld.

Jo, det är en kränkande handling hur du än vrider och vänder på det. Sluta leka så macho.
Är det ditt argument? "Sluta leka så macho"?

tjing
2013-11-03, 01:15
Okej, nu blev jag förvirrad. :d

Börja från början och ta ett steg i taget :)

Strangerdanger
2013-11-03, 01:16
Börja från början och ta ett steg i taget :)

Jag förstod det efter att ha läst det två gånger.

JensAndreas
2013-11-03, 01:16
Men som kvinna hade jag förmodligen blivit upprörd om någon man tar sig friheten. Skillnaden ligger ju tyvärr i att män är fysiskt starkare än kvinnor och då är den potentiella hotbilden en annan.

Fullt förståeligt, det du säger är ju helt sant.

tjing
2013-11-03, 01:18
Jag förstod det efter att ha läst det två gånger.

Bra :)

Yes
2013-11-03, 01:18
Jag har rätt att skydda mig själv.
Vad du talar om är inte att skydda dig själv. Det är ringa misshandel.

JensAndreas
2013-11-03, 01:20
Känns som att det inte är lönt att försöka längre. Jag upplever att jag gör allting rätt men uppenbarligen gör jag inte det.

Sen så kommer det säkert inte vända bara för att jag flyttar men men, klarar mig.

Strangerdanger
2013-11-03, 01:24
Är det ditt argument? "Sluta leka så macho"?

Det är kränkande. Få in det i din hjärna.

Yes
2013-11-03, 01:26
Det hjälper inte att upprepa det och komma med känsloargument. Faktum är dock att du skulle kunna dömas för misshandel.

tjing
2013-11-03, 01:27
Tillbaks till ämnet så...

Jag skrev något i ett inlägg tidigare. Men målet är ju alltid att avväpna situationen, d v s göra tjejen och dig själv avslappnade. Därifrån är det ganska lätt, men att komma dit kan vara det kniviga.

Humor funkar nästan alltid, förutom om hon är för "hög"-status, d v s ultrasnygg och van vid att killar dyrkar henne. Fast även då kan det funka; fast med lite mer gliringar, men de måste samtidigt höja din status.

Typ: "Du har fina tänder, har du gjort dem hos (säg ett random fint namn du hittar på)." Nappar hon på det, kan man prova att sänka nivån för samtalet s a s. Går det inte, får man alfa på igen och testa igen osv. Notera att fokus på hennes tänder får henne att tro att de ser skumma ut samtidigt som man namedroppar ett namn som låter bra osv.

Manipulativt? Självklart men allt socialt samspel är ge och ta och hon vill prata med killar hon tycker är värda henne, inte någon kille som sitter och runkar dagarna i ända. När man hittar varandra spelar det där ingen roll ändå.

Strangerdanger
2013-11-03, 01:27
Vad du talar om är inte att skydda dig själv. Det är ringa misshandel.

Tänk om det hade varit en potentiell våldtäktsman?

Jo, enligt din logik skulle jag självklart bara putta honom och stå där.

Jag bryr mig inte om det är ringa misshandel, jag skulle ändå ge en örfil.

JensAndreas
2013-11-03, 01:28
Men alltså, jag lyssnar på dem, upplever att jag gör allting rätt men ändå gör jag uppenbarligen inte det.

Näe alltså, jag tror inte det är meningen att jag ska få till det helt enkelt.

JensAndreas
2013-11-03, 01:29
Får väl lägga tiden på att gymma istället.

tjing
2013-11-03, 01:31
JensAndreas: Skärp till dig. Den enda person du kommer åt med själv-nedsättande uttalanden är dig själv. Ingen annan kommer att tycka synd om dig i längden.

JensAndreas
2013-11-03, 01:32
Men alltså, jag upplever att jag gör allting rätt, jag kollar på hur andra gör. Fattar inte vad jag gör för fel alltså.

Yes
2013-11-03, 01:33
Tänk om det hade varit en potentiell våldtäktsman?

Jo, enligt din logik skulle jag självklart bara putta honom och stå där.

Jag bryr mig inte om det är ringa misshandel, jag skulle ändå ge en örfil.
En man som går bakom dig i en mörk park skulle också kunna vara en potentiell våldtäksman. Det innebär inte att du har rätt att ta till våld.

Föreligger det våld eller hot om våld har du nödvärnsrätt så länge angreppet pågår. I det här fallet innebär det att han har rätt att använda våld för att stoppa dig.

Det är ganska uppenbart att du inte bryr dig om vad som är rätt och fel.

Strangerdanger
2013-11-03, 01:34
Men alltså, jag lyssnar på dem, upplever att jag gör allting rätt men ändå gör jag uppenbarligen inte det.

Näe alltså, jag tror inte det är meningen att jag ska få till det helt enkelt.

Det första du måste ändra på är din attityd. Om du inte gör det så kommer du inte långt. Du kan få en tjej om du är social, trevlig, glad och viktigast av allt: UTHÅLLIG! Det kommer ta tid.

JensAndreas
2013-11-03, 01:34
Det första du måste ändra på är din attityd. Om du inte gör det så kommer du inte långt. Du kan få en tjej om du är social, trevlig, glad och viktigast av allt: UTHÅLLIG! Det kommer ta tid.

Men jag är trevlig och glad när jag pratar med dem.

JensAndreas
2013-11-03, 01:35
Jävla projekt det ska vara att få till det.

tjing
2013-11-03, 01:36
Men alltså, jag upplever att jag gör allting rätt, jag kollar på hur andra gör. Fattar inte vad jag gör för fel alltså.

Då måste du skippa självömkan.

Framförallt kanske att vara dig själv kan funka. Bara släpp på allt och softa, typ. Ta inte kontakt, kolla inte på tjejer osv. Ironiskt nog kan det hända att någon tjej vill prata med dig då.

Strangerdanger
2013-11-03, 01:36
En man som går bakom dig i en mörk park skulle också kunna vara en potentiell våldtäksman. Det innebär inte att du har rätt att ta till våld.

Föreligger det våld eller hot om våld har du nödvärnsrätt så länge angreppet pågår. I det här fallet innebär det att han har rätt att använda våld för att stoppa dig.

Det är ganska uppenbart att du inte bryr dig om vad som är rätt och fel.

Jag tänker inte ens diskutera med dig mer. Du är för mycket.

JensAndreas
2013-11-03, 01:36
Då måste du skippa självömkan.

Framförallt kanske att vara dig själv kan funka. Bara släpp på allt och softa, typ.

Jag är mig själv och softar.

Strangerdanger
2013-11-03, 01:37
Jag är mig själv och softar.

Det kanske är ditt sätt att ta kontakt med tjejer som inte fungerar? Ändra på din strategi.

JensAndreas
2013-11-03, 01:38
Det kanske är ditt sätt att ta kontakt med tjejer som inte fungerar? Ändra på din strategi.

Men man ska ju vara sig själv har jag lärt mig, fattar inte, om det funkar för så många andra, varför ska just jag vara ett undantag??

Strangerdanger
2013-11-03, 01:40
Men man ska ju vara sig själv har jag lärt mig, fattar inte, om det funkar för så många andra, varför ska just jag vara ett undantag??

Självklart ska du vara dig själv. Men du kanske måste ändra hur du tar kontakt med tjejer? Vad/hur du pratar?

Det betyder inte att du behöver ändra dig själv och skapa en fasad.

JensAndreas
2013-11-03, 01:42
Självklart ska du vara dig själv. Men du kanske måste ändra hur du tar kontakt med tjejer? Vad/hur du pratar?

Det betyder inte att du behöver ändra dig själv och skapa en fasad.

Men vafan, jag gör ju samma som alla andra gör.

Snobbe
2013-11-03, 01:45
Men vafan, jag gör ju samma som alla andra gör.

Hur är ditt självförtroende?

Har/är varit i samma sits som dig, det känns lite i inlägg som att du vill skylla ifrån dig problemet. Personligen så handlade det endast om självförtroende. Är jag blyg/nervös så blir bruden det också. Slutar man bry sig om situationen och pratar med tjejer på samma sätt som man snackar med killar/personer man inte finner sexuellt attraktiva så går det bra automatiskt.

JensAndreas
2013-11-03, 01:50
Hur är ditt självförtroende?

Dåligt, jag mår inte alls bra av detta.

JensAndreas
2013-11-03, 01:51
Slutar man bry sig om situationen och pratar med tjejer på samma sätt som man snackar med killar/personer man inte finner sexuellt attraktiva så går det bra automatiskt.

Det är just vad jag gör.

Snobbe
2013-11-03, 01:55
Dåligt, jag mår inte alls bra av detta.

Problemet är att du måste lösa ditt självförtroende problem först, sen kommer det gå bra med brudar automatiskt. Försök hitta vad som ger dig dåligt självförtroende och antingen fixa det eller lär dig hanskas med det. Personligen har det alltid varit utseende, dock har det aldrig hjälpt mig att gå ner i vikt/få mer muskler osv. För man hittar alltid något annat som är "fel". Man måste bara lära sig gilla sig själv i princip och sluta bry sig imo.

http://www.reddit.com/r/seduction har hjälpt mig mycket iaf, mycket skit om game osv också men 95% handlar mer om "självhjälp" imo.

jenni
2013-11-03, 01:56
Jävla projekt det ska vara att få till det.

Du försöker för mycket , prova att inte vara så inriktad på att få till det om den taktiken har varit misslyckande hittills

JensAndreas
2013-11-03, 02:01
Du försöker för mycket , prova att inte vara så inriktad på att få till det om den taktiken har varit misslyckande hittills

Men hur ska jag göra då? Jag kollar ju på hur andra gör och gör likadant, jag är mig själv och softar.

JensAndreas
2013-11-03, 02:01
Vet att jag betett mig åt som en jävla idiot igen men alltså, jag mår inte bra av det här. Jag gör inte det.

JensAndreas
2013-11-03, 02:02
Problemet är att du måste lösa ditt självförtroende problem först, sen kommer det gå bra med brudar automatiskt. Försök hitta vad som ger dig dåligt självförtroende och antingen fixa det eller lär dig hanskas med det. Personligen har det alltid varit utseende, dock har det aldrig hjälpt mig att gå ner i vikt/få mer muskler osv. För man hittar alltid något annat som är "fel". Man måste bara lära sig gilla sig själv i princip och sluta bry sig imo.

http://www.reddit.com/r/seduction har hjälpt mig mycket iaf, mycket skit om game osv också men 95% handlar mer om "självhjälp" imo.

Det dåliga självförtroendet beror till ganska stor del på detta, jag glömde säga det men tjejerna verkar se mig som en jävla utomjording bara för att jag har aspergers eller vad det kan bero på.

Snobbe
2013-11-03, 02:04
Men hur ska jag göra då? Jag kollar ju på hur andra gör och gör likadant, jag är mig själv och softar.

Försöka för mycket = folk ser att du e desperat och det är ingen som tänder på det. Ta det lugnt och om en brud inte visar intresse så skit i henne och snacka med någon annan eller fortsätt o snacka med henne men sluta ragga på henne osv. Lite moment22 tyvärr eftersom man blir desperat för att man inte får brudar och då går det illa = man får aldrig brudar ^^

JensAndreas
2013-11-03, 02:10
Försöka för mycket = folk ser att du e desperat och det är ingen som tänder på det. Ta det lugnt och om en brud inte visar intresse så skit i henne och snacka med någon annan eller fortsätt o snacka med henne men sluta ragga på henne osv. Lite moment22 tyvärr eftersom man blir desperat för att man inte får brudar och då går det illa = man får aldrig brudar ^^

Men... Jag gör ju som alla andra gör.

JensAndreas
2013-11-03, 02:11
Skulle behöva sova nu, det är ju fint att ni försöker hjälpa till trots att jag beter mig åt som en jävla fi tta. Kanske är lika bra att jag lägger ner det här.

God natt.

JensAndreas
2013-11-03, 10:50
Är fortfarande bombsäker på att det är Stockholms fel, det måste vara så.

WHITEFOLKS
2013-11-03, 10:54
Vad skulle vara Stockholms fel? Det finns folk som får ligga i Stockholm också, jag lovar.