handdator

Visa fullständig version : Skillnad på kreatin monohydrat i olika produkter


Idiaao
2013-10-12, 10:39
Hej!

Jag är nybörjare som söker mer kunskap än att bara hälla i mig allt och träna hårt :P

Iaf, Star nutrition har ju kreatin monohydrat där man måste ha en som en uppladningsfas och dricka en hel del i början för att sedan dricka per dag/pass.

Nu har jag köpt NO-xplode 2.0 som också innehåller kreatin monohydrat som är rekommenderat att dricka på tom mage innan varje pass (och kan även drickas på vilodagar)

Vad är det för innehåll i no-xplode 2.0 som gör att jag inte behöver denna uppladningsfas och räcker det att bara dricka innan pass (3 gånger i veckan) för att hålla uppe nivåerna i kroppen?

Tack på förhand :)

tjing
2013-10-12, 10:40
Du "behöver" ingen uppladdningsfas egentligen, men det går fortare att få upp mängden kreatin i musklerna med ett högre initialt intag.

Idiaao
2013-10-12, 10:42
Du "behöver" ingen uppladdningsfas egentligen, men det går fortare att få upp mängden kreatin i musklerna med ett högre initialt intag.

Är det därför jag inte känner av så mycket nu av no-xplode ännu då jag bara hunnit att använda den på 2 pass hittills?

tjing
2013-10-12, 10:43
Inte alls omöjligt.

Idiaao
2013-10-12, 10:47
Inte alls omöjligt.

Vore det då mer "optimalt" att dricka det även på på vilodagar i början? För att sedan trappa ner till varje pass efter 1-2 veckor?

tjing
2013-10-12, 11:10
Köp kreatinmonohydrat separat isf.

Idiaao
2013-10-12, 11:38
Köp kreatinmonohydrat separat isf.

Nu är det så att jag faktiskt har 2 sådana påsar hemma så jag får ta en skopa av det på vilodagarna :)

Tack så hemskt mycket för svar!

vicarious
2013-10-12, 14:38
Är det därför jag inte känner av så mycket nu av no-xplode ännu då jag bara hunnit att använda den på 2 pass hittills?

Kreatin är oftast inget man "känner" effekten av. Det kittlar inte i musklerna eller sprittlar i kroppen om du förstår vad jag menar.

tjing
2013-10-13, 11:30