handdator

Visa fullständig version : Skillnad på kreatin monohydrat i olika produkter


Idiaao
2013-10-12, 10:39
Hej!

Jag är nybörjare som söker mer kunskap än att bara hälla i mig allt och träna hårt :P

Iaf, Star nutrition har ju kreatin monohydrat där man måste ha en som en uppladningsfas och dricka en hel del i början för att sedan dricka per dag/pass.

Nu har jag köpt NO-xplode 2.0 som också innehåller kreatin monohydrat som är rekommenderat att dricka på tom mage innan varje pass (och kan även drickas på vilodagar)

Vad är det för innehåll i no-xplode 2.0 som gör att jag inte behöver denna uppladningsfas och räcker det att bara dricka innan pass (3 gånger i veckan) för att hålla uppe nivåerna i kroppen?

Tack på förhand :)

tjing
2013-10-12, 10:40
Du "behöver" ingen uppladdningsfas egentligen, men det går fortare att få upp mängden kreatin i musklerna med ett högre initialt intag.

Idiaao
2013-10-12, 10:42
Du "behöver" ingen uppladdningsfas egentligen, men det går fortare att få upp mängden kreatin i musklerna med ett högre initialt intag.

Är det därför jag inte känner av så mycket nu av no-xplode ännu då jag bara hunnit att använda den på 2 pass hittills?

tjing
2013-10-12, 10:43
Inte alls omöjligt.

Idiaao
2013-10-12, 10:47
Inte alls omöjligt.

Vore det då mer "optimalt" att dricka det även på på vilodagar i början? För att sedan trappa ner till varje pass efter 1-2 veckor?

tjing
2013-10-12, 11:10
Köp kreatinmonohydrat separat isf.

Idiaao
2013-10-12, 11:38
Köp kreatinmonohydrat separat isf.

Nu är det så att jag faktiskt har 2 sådana påsar hemma så jag får ta en skopa av det på vilodagarna :)

Tack så hemskt mycket för svar!

vicarious
2013-10-12, 14:38
Är det därför jag inte känner av så mycket nu av no-xplode ännu då jag bara hunnit att använda den på 2 pass hittills?

Kreatin är oftast inget man "känner" effekten av. Det kittlar inte i musklerna eller sprittlar i kroppen om du förstår vad jag menar.

tjing
2013-10-13, 11:30
Angående styrka och reps kan man såklart känna av det.

Sniggel
2013-10-13, 12:01
Vore det då mer "optimalt" att dricka det även på på vilodagar i början? För att sedan trappa ner till varje pass efter 1-2 veckor?

NO-xplode är väl en pre-workout?
Det är svårt att kombinera en pre-wo med något som kanske bör tas varje dag. Företagen som tillverkar produkten gör väl en kompromiss som är hyfsad och får det att framstå som om det inte ens är en kompromiss.
Kreatin är kreatin och vill du ta NO-xplode när du tränar och samtidigt villa ha full effekt av kreatin tycker jag du ska köra enbart kreatin på vilodagar.
Då kan du vara säker på att kreatinförråden fylls upp ordentligt. Det blir dessutom billigare att använda enbart kreatin på vilodagar istället för NO-xplode.

PureWhey
2013-10-13, 12:17
Även koffein i NO-xplode tror jag.

Kischen
2013-10-13, 22:48
No-xplode är den sämsta pwo jag testat och jag är inte förvånad om du inte känner något av den. Överhypad så in i..