handdator

Visa fullständig version : Bulka och träna eller?


rematch
2013-10-11, 20:22
Hej!

Undrar några saker och det är att jag ska börja gymma om ca 2 veckor, är 15 år gammal och väger 60kg, kroppsligt så ser jag endå smal ut då jag är ca 1.70cm. Jag har börjat äta ca 5-6 måltider/dag i ca 1 och en halv månad och undrar om jag ska börja gymma nu och samtidigt ''bulka''? eller ska jag bulka 1-2 månader till sen börja gymma? har inte mycket fett har jag hört från min sjukgymnast (opererat höften...lång historia..'' att jag skulle börja gymma då jag har en fin kropp som är bra, alltså han mena att om jag tränar så kommer musklerna synas mycket cofffee

hur ska jag gå tillväga?

R Scarpa27
2013-10-11, 20:26
bulka på i rätt takt och träna ist.
och äta när man är 15 e ju rätt viktigt i vilket fall.
och när man var i den åldern kunde man ju äta verkligen.
så träna på du.

Tobbey
2013-10-11, 20:27
Det är ingen bulk om du inte tränar samtidigt. En "bulk" utan träning kommer enbart resultera i en fetare kropp, inte särskilt mycket mer muskulös (ÄVEN OM ÖVERÄTNING ÄR DIREKT ANABOLT OCH BIDRAR TILL ÖKAD MUSKELMASSA ÄVEN UTAN STYRKETRÄNING BLA BLA.)

Börja träna redan imorgon om du kan, finns ingen tid att förlora.

rematch
2013-10-11, 20:45
Så det är inga problem att börja träna samtidigt som jag försöker gå upp i vikt? hade gärna velat imorgon men får inte gå till gymmet före min röntgen tid som är 24 okt :P

King Grub
2013-10-11, 20:46
Inga problem? Det som skulle kunna vara problem är att inte träna och sitta och äta sig fetare. Helt meningslöst.

rematch
2013-10-11, 20:56
King Grub: ha!, menade att kommer de bli skillnad? då jag äter ''mycket'' och sen tappar mycket efter passet, rätta mig om jag har fel?

R Scarpa27
2013-10-11, 21:04
King Grub: ha!, menade att kommer de bli skillnad? då jag äter ''mycket'' och sen tappar mycket efter passet, rätta mig om jag har fel?

pratar du om?

rematch
2013-10-11, 21:11
pratar du om?

nevermind, tänkte på om de verkligen gav någon sorts ''skillnad'' om jag kör på de sättet

Tobbey
2013-10-11, 21:16
nevermind, tänkte på om de verkligen gav någon sorts ''skillnad'' om jag kör på de sättet

Ja, om du inte tränar och överäter blir du enbart fetare, den vikt du lägger på dig kommer vara till största del fett alltså. Tränar du hårt samtidigt som du överäter (bulkar) så lägger du på dig betydligt mer muskelmassa än om du inte tränat. Men du behöver inte oroa dig alltför mycket med bulk/deff hit och dit, se till att ta dig till gymmet och börja träna så snart som möjligt. Lär dig KORREKT utförande i basövningar som marklyft, knäböj, bänkpress, skivstångsrodd och överhuvudspressar så har du en bra grund att jobba med, det kommer ge dig stora resultat oavsett kost, till en början iaf.

Vanish
2013-10-11, 23:24
Du är 15, ät, träna, tänk på tjejer och sov. Du kommer bli grovf på det sättet

cero
2013-10-12, 11:37
1: Välj ett beprövat nybörjarprogram - (t ex http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454)
2: Lär dig ordentlig teknik i alla övningar (extra viktigt i övningar som involverar ryggen.. marklyft, knäböj osv)
3: Träna

Just nu behöver du inte ens tänka på att bulka. Det kan du börja göra när du fått nybörjarökningarna och vill ta dig vidare.

rematch
2013-10-16, 14:46
Ja, om du inte tränar och överäter blir du enbart fetare, den vikt du lägger på dig kommer vara till största del fett alltså. Tränar du hårt samtidigt som du överäter (bulkar) så lägger du på dig betydligt mer muskelmassa än om du inte tränat. Men du behöver inte oroa dig alltför mycket med bulk/deff hit och dit, se till att ta dig till gymmet och börja träna så snart som möjligt. Lär dig KORREKT utförande i basövningar som marklyft, knäböj, bänkpress, skivstångsrodd och överhuvudspressar så har du en bra grund att jobba med, det kommer ge dig stora resultat oavsett kost, till en början iaf.

Tack! ja, har tänkt börja med simpla övningar för att träna magen, benen och andra delar av kroppen då ja måste få upp musklerna i benen, har även sjukgymnast 2ggr i veckan så passar på att träna så mycket ben jag kan

rematch
2013-10-16, 14:48
Du är 15, ät, träna, tänk på tjejer och sov. Du kommer bli grovf på det sättet

1: Välj ett beprövat nybörjarprogram - (t ex http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454)
2: Lär dig ordentlig teknik i alla övningar (extra viktigt i övningar som involverar ryggen.. marklyft, knäböj osv)
3: Träna

Just nu behöver du inte ens tänka på att bulka. Det kan du börja göra när du fått nybörjarökningarna och vill ta dig vidare.


tack för programmet! ska checka in programmet!