handdator

Visa fullständig version : 1 Månads deff?


Nevto
2013-10-11, 19:31
Tjo, jag har nu bulkat sen i sommras, har la gått ifrån 64-81,7 just nu, börjar bli tjooock. Jag har funderat på att utföra en snabb deff efter tri-phase är färdigt vilket är om ungefär 1 månad, å då hade jag tänkt deffa i 30-45 dagar för att sedan fortsätta bulken. och sedan deffa fullt ut runt feb.

Jag motiverar detta med att jag börjar bli för fet, man kan vara biff-fet å sen kan man bara vara fet, å jag är inte speciellt bekväm längre...
Meen jag får ofta höra när jag berättar detta för mina nära och kära att jag borde köra på hårt å istället deffa runt jan-feb till sommaren. men jag e rädd att jag kommer att väga kanske 85-88 där någonstans då, å det kommer ta en jefla tid å skala bort allt det fettet, senast så starta jag deffen när jag vägde 77,7 alltså förra året runt Januari, det tog 4 månader innan jag hade skalat bort allting å nu väger jag då som sagt 81,7.

F.Ö så är jag 17 år, 175cm lång.

Kan det vara smart att utföra en snabbis deff eller ska jag helt enkelt pumpa på å ta mig en rejäl deff efter januari?

abstract
2013-10-12, 06:39
Minus 500kcal om dagen, ett halvt kilo i månaden, runt 2 kilo på fyra veckor. Du väger uppskattningsvis runt 82-83 om en månad, kanske går ner till 80 kilo (som du ökat till ifrån 64 kilo). Jag tror inte du kommer se så stor skillnad rent visuellt.

- Deffa för att dra lärdom om effekterna över så kort deff.
- Fortsätt som du gör och kör hela deffen sedan (16-20v?) eftersom den här korta deffen enligt mig ändå inte kommer ge några direkta resultat på kroppen.

christofer79
2013-10-12, 09:06
Ett tips börja redan idag. Du har rätt! det är kvalité som räknas.. Inte några uppblåsta biceps och en fet mage *flex*. Lägg dig på kaloribalans med extremt nyttig kost, öka din aktivitet något, samt träna stenhårt. Kör inte massa jojo dieter upp och ner. Kroppen trivs att vara i balans. När du väl funnit din balans med kosten kan du justera småsaker för att förbättra resultaten. Har du problem med hur du ska lägga upp kosten så gå in på kostkontrollen.se och lägg dig på bränn fett och bygg muskler då du väljer programmet för att ligga i kaloribalans.

abstract
2013-10-12, 09:17
Fick huvudvärk av ovanstående kommentar. Av flera orsaker. Kändes lite som ett Google Translate-översatt mail i min inbox.

christofer79
2013-10-12, 19:13
Fick huvudvärk av ovanstående kommentar. Av flera orsaker. Kändes lite som ett Google Translate-översatt mail i min inbox.

syftar du på mitt svar till:Nevto?

Nevto
2013-10-13, 21:45
Minus 500kcal om dagen, ett halvt kilo i månaden, runt 2 kilo på fyra veckor. Du väger uppskattningsvis runt 82-83 om en månad, kanske går ner till 80 kilo (som du ökat till ifrån 64 kilo). Jag tror inte du kommer se så stor skillnad rent visuellt.

- Deffa för att dra lärdom om effekterna över så kort deff.
- Fortsätt som du gör och kör hela deffen sedan (16-20v?) eftersom den här korta deffen enligt mig ändå inte kommer ge några direkta resultat på kroppen.

Joo det ligger nånting i det du säger :=)

Nevto
2013-10-13, 21:46
Ett tips börja redan idag. Du har rätt! det är kvalité som räknas.. Inte några uppblåsta biceps och en fet mage *flex*. Lägg dig på kaloribalans med extremt nyttig kost, öka din aktivitet något, samt träna stenhårt. Kör inte massa jojo dieter upp och ner. Kroppen trivs att vara i balans. När du väl funnit din balans med kosten kan du justera småsaker för att förbättra resultaten. Har du problem med hur du ska lägga upp kosten så gå in på kostkontrollen.se och lägg dig på bränn fett och bygg muskler då du väljer programmet för att ligga i kaloribalans.

Joo men det är riktigt svårt för mig att kunna räkna exakt vad jag stoppar i mig per dag, det enda jag riktigt håller koll på är proteinet, med skola och jobb utöver det så känns inte det som en bra ide att ligga å trycka på balans när jag endå är småfet också