handdator

Visa fullständig version : Roamingnät kontankort? Hur tas pengarna?


Prost
2013-10-11, 17:34
Hej! Jag vore tacksam om någon visste hur det ligger till med detta.. Man har ju läst ofta att folk fått jättestora räkningar när deras mobiltelefoner varit uppkopplade mot olika roamingnät osv. Om man använder vanligt kontankort.. töms den bara snabbare isåfall tills pengarna på den tagit slut? Eller kan det komma ytterligare avgifter och hur isåfall? Om man har abonnemang så förstår jag dock att det läggs på den ordinarie månadskostnaden men hur är det om man använder vanligt kontantkort?

blaaargh
2013-10-11, 17:42
Du kan ju inte förbruka mer än vad du har på ditt kontantkort, så i värsta fall rensar du det laddade beloppet.

Prost
2013-10-11, 17:56
Du kan ju inte förbruka mer än vad du har på ditt kontantkort, så i värsta fall rensar du det laddade beloppet.

Tack! Det var det jag ville veta. Då kan jag kanske förlora max 75kr istället för 75000kr.. :-)

R Scarpa27
2013-10-11, 19:28
japp true och finns kontantkort med gratis roaming i en månad [viss gb]
kolla in telenor fri kontantkort..
freakin fawkin awsum.....
ringer/sms fritt och viss gratis surfning... 150kr.... räcker alltid en månad ut.

AronP
2013-10-11, 19:46
Numera har man ju infört något tak för det där också så det ska inte gå på ett abonnemang heller.

blaaargh
2013-10-11, 19:53
japp true och finns kontantkort med gratis roaming i en månad [viss gb]
kolla in telenor fri kontantkort..
freakin fawkin awsum.....
ringer/sms fritt och viss gratis surfning... 150kr.... räcker alltid en månad ut.

Precis det jag använder. Brukar räcka nästan totalt två månader om jag är sparsam när "fri" upphör.

R Scarpa27
2013-10-11, 19:57
Precis det jag använder. Brukar räcka nästan totalt två månader om jag är sparsam när "fri" upphör.

ahh det e helt sjuk tycker synd om folk som inte upptäckt det här grymmt fenominala...
abbonemang e bara dyrt...