handdator

Visa fullständig version : Dietupplägg, Åsikter!


Yeahboy
2013-10-10, 18:38
Hallå!

Imorgon (10/11) så börjar jag min deff/diet, jag skulle bara vilja ha lite åsikter på mitt upplägg.

Stats:
18 år
187 cm lång
Cirka 93 kg

Träningen kommer att vara 3-1-3.
Dag 1 Ben/vader: Knäböj 5 set, sittande lårcurl 3 set, benpress 3 set, liggande lårcurl 3 set och 6 set stående/sittande vadpress
Dag 2 Bröst/tricep/axlar: 4 set bänk, 4 set lutande hantelpress, 3 set cable cross over, 3 set skullcrushers, 3 set stående tricepextension i cable, 4 set enarmspushdowns i cable, 4 set stående militärpress och 4 set sidolyft
Dag 3 Rygg/bicep: 3 set latsdrag, 5 set sumomarklyft, 3 set sittande rodd, 2 set hantelrodd, 3 set facepulls, 3 set stångcurls, 3 set sittande hantelcurl, 3 set sittande stångcurl

Kost:
Träningsdagar:
Protein 212 gram
Kolhydrater 215 gram
Fett 55 gram
Kalorier 2270

Vilodagar
Protein 200 gram
Kolhydrater 155 gram
Fett 65
Kalorier 2000

Ser kosten okej ut? Något som behöver ändras i schemat?
Kritisera gärna! vill få det så bra jag kan!

Mvh *flex*

Mastodntflmsmats
2013-10-10, 22:03
Hur länge hade du tänkt deffa och hur mycket underskott kommer du ligga på? Hur mycket vill du gå ner?

Yeahboy
2013-10-11, 08:52
Hur länge hade du tänkt deffa och hur mycket underskott kommer du ligga på? Hur mycket vill du gå ner?

Har inte riktigt satt ett slutdatum ännu, vet bara att jag vill vara krispig till studenten/sommaren. Skulle vara extremt kul att komma ner till 6-7 % bf, både för att det förmodligen det är en riktigt härligt upplevelse och skön känsla att gå så lågt,det kommer se grymt ut :cool:

Detta ska vara cirka 500 kalori underskott enligt egna erfarenheter, första målet är 85 kg sedan 80 kilo. Skulle inte vela gå mycket lägre än så, måste kanske göra det men hoppas inte det.

Under 80 kilo skulle jag nog känna mig tanig ;) Jag är inte tjock nu heller så jag besitter en del muskelmassa.

Yeahboy
2013-10-12, 09:17
Antar att det ser bra ut ;)

charmed
2013-10-12, 09:38
Rent intuitivt tycker jag det ser ut som att kalorierna tangerar till att vara lite låga och volymen lite väl hög. Själv skulle jag nog skära ner på arbetssetten, dock inte en garanti att det behövs.

T.ex. set Knäböj(3), Rumänska marklyft(2), Vadpress (Myo), Mage(2)

Men orkar du så kör hårt! Jag kan bara tala från egen erfarenhet.

Skulle även lägga militär först som axelövning och marklyft först som ryggövning.

Yeahboy
2013-10-12, 14:01
Rent intuitivt tycker jag det ser ut som att kalorierna tangerar till att vara lite låga och volymen lite väl hög. Själv skulle jag nog skära ner på arbetssetten, dock inte en garanti att det behövs.

T.ex. set Knäböj(3), Rumänska marklyft(2), Vadpress (Myo), Mage(2)

Men orkar du så kör hårt! Jag kan bara tala från egen erfarenhet.

Skulle även lägga militär först som axelövning och marklyft först som ryggövning.

Kalorierna kan jag dock inte ha något högre, har legat viktstabil i 3 veckor på 2700 kalorier om dagen *cry*

Har alltid kört ganska hög volym, men om jag blir för trött eller sliten så får jag nog sänka den. Får kanske ändra lite där.

Militärpress är min första axelövning :)
Marklyft kanske jag skulle lägga först, vet inte varför jag alltid kört latsdrag först.

Tack för svaret.

vicarious
2013-10-12, 14:42
Kosten ser helt OK ut, svårt att veta om det är lagom mängd energi då vi inte vet något om hur mycket du förbrukar per dag. Vad har du för sysselsättning och hur aktiv vardag har du?

Personligen tycker jag det är onödigt mycket med 6 styrkepass i veckan under deff. 2-4st tycker jag är lagom.

Yeahboy
2013-10-12, 16:00
Kosten ser helt OK ut, svårt att veta om det är lagom mängd energi då vi inte vet något om hur mycket du förbrukar per dag. Vad har du för sysselsättning och hur aktiv vardag har du?

Personligen tycker jag det är onödigt mycket med 6 styrkepass i veckan under deff. 2-4st tycker jag är lagom.

En helt vanlig dag så går jag i skolan ett par timmar för att sedan gå och träna. När jag sedan kommit hem så lagar jag mat och pluggar eller kollar tv/sitter vid datorn.

När jag låg på cirka 2700 kalorier om dagen så var jag viktstabil, så energiintaget kommer bli ett underskott.

Tränade 6 ggr i veckan under förra dieten och det gick ganska ok, kanske skulle kunna minska det dock. Är så jäkla kul att träna.