handdator

Visa fullständig version : Tillskott? längre gympass + löpning


Ping84
2013-10-10, 11:48
Har under längre tid kört helkropp på gymmet, fast nu verkar man börja bli gammal o seg, tycker jag tappar lite energi efter halva passet, särskilt om det är innan eller efter jobbet.

Brukar bli sisådär (2h gymträning ev +30min) Sen brukar jag avsluta med en liten löprunda på 20min eller så på löpbandet. Mina pass brukar ligga runt 2h 30min o 2h 45min ink löpningen.


Rekommenderas det kanske EAA, aminosyror eller nått? istället för vatten på gymmet? Vill ju inte ta o käka banan eller proteinbar mitt inne på gymmet.
Är inte riktigt sugen att ta PWO heller med så jävulskt mycket skumma saker som det är i dom, för att inte tala om den höga dosen av koffein.

olle lindblad
2013-10-10, 11:55
Om det går skulle jag försöka att dela upp passen. Två timmar helkropp + kondition blir tungt. Halvkropp en timme + kondition eller varannan dag styrka och varannan kondition kanske?

z_bumbi
2013-10-10, 12:02
Om du inte får magproblem av det så funkar en banan, en proteinbar, en sncikers eller motsvarande bra.
Annars kan du dricka sportdryck, saft eller annan dryck med kolhydrater.

Morty
2013-10-10, 13:01
Har du energi genom passet? Då behövs inget.

Har du inte det? Då är sportdryck, läsk, gel eller nån annan lätt kolhydratskälla klokt.