handdator

Visa fullständig version : Hulken a la girlpower


malinahl
2013-10-08, 23:49
Hola guapos! :naughty:

Har nu bestämt mig för att plita ned vad jag tränar, mest för egen skull. jag tränar på egen hand så det är ju alltid en bonus att folk kan kasta sina getögon på ens pass - finns ju 1000 saker jag är ute efter att förbättra!

Lite kort om mig: 94a, dam, alltid idrottat i form av fotboll, löpning, cykling och en helsikes massa slalom/längdskidor/skrillor om vintern men gymmat och yogat ca 1-2 år. (varav ett år spenderades på löpbandet typ)
168 cm lång
ca 65 kg

Mål
Som tråden lyder. Ska bli stark, hålla mig frisk och fortsätta öka i vikterna och kombinera det med min löpning och älskade yoga. Vill bli stark, uthållig och smidig - Kan ju inte bli annat än perfekt! :D

Har förövrigt haft ett kalaspass med armar och axlar idag - tog i hejvilt och tackar mamma för detta - jag var leds efter jobbet och hade glömt min PWO så hon bjöd på kaffe och chokladboll. fett nice.

Passet har jag skrivit ned på en servett från kondis. Ska sova nu så lämnar er nattugglor sömnlösa spända i väntan på vad en beast som jag drog i bicepscurlen. *flex*

See ya!

malinahl
2013-10-09, 09:26
Hola!

Kommande del av veckan kommer bli helfestlig. jag ska flyga söderut. Kommer dock inte hinna träna förrän nästa vecka. Känns trist när jag har sånt flyt men några vilodagar skadar nog inte utan tvärtom.

Gårdagens arm/bröstpass såg ut som följande:

Crosstrainer uppvärmning 10 min

lutande hantelpress
11x20kg, 10x20kg, 10x20kg

Hantelpress
10x20kg, 7x20kg, 8x20kg

Var rejält trött i axlarna från gårdagens pass och armarna skakade genom hela plana pressen, men prioriterar man axelpressen mer än bänkpressen så äre bara bita ihop och ev planera lite bättre i framtiden.

Stångcurl
10x25kg, 10x25kg, 10x20kg

Hantelcurl
8x9kg, 6x9kg (väntade egentilgen på en bänk för att köra triccen. när den blev ledig kastade jag mig över den och hantlarna glömdes bort.)

Tricepsextensions
10x20, 10x20, 10x20

Avslutades med ett superset i cabeln för att krama ur lite till

Pushdowns 20 kg x 10 x 4 set
Kabelcurl 15 kg x 10 x 3 set


Tankar om detta:
Blir alltid mycket volym då jag tar mig för att köra ett armpass. tenderar att underskatta styrkan mina små spetor har då jag inte brukar köra ett sånt här pass så ofta. så det är kanoners att ha det nedskrivet nu så vet jag att det bara är att höja vikterna till nästa gång. :)
I övrigt ett helt ok pass med tanke på träningsvärken i rygg/axlar som gav mig en hållning a la pensionärsstyle. men nästa gång ska bli jobbigare.

ska tyvärr kirra jobbet nu.
adios!