handdator

Visa fullständig version : Nybörjare


Danneeeeee
2013-10-08, 22:25
Hejsan, jag är en kille på 18 år. Som vill göra lite hemmaträningen för att få lite mer tonade magmuskler. När jag spänner mig så syns rutorna och så, men så fort jag slappnar av så kommer kaggen fram. Tips på övningar jag kan göra för detta? Är även svankryggad, så magen putar ut extra mycket!


/Daniel

Sai
2013-10-09, 02:47
Utifrån träningen stimulerar du muskeltillväxten, men för att det ska vara märkbart (visuellt) bör du även/främst fokusera på att gå ner i vikt/fettmassa för att bli mer definerad.

Söker du efter övningar specifikt för magen finns det en klistrad tråd (övningsbanken). Funderar du på hur du blir mer definerad/går ner i vikt, läs deffguiden som är klistrad i kost delen här på forumet.

Rekommender dock att du köper ett gymkort eller grundläggande redskap (hemma) och tränar igenom hela kroppen progressivt med en plan och struktur. Det finns gott om hjälp och färdiga scheman här på brädan. Du bör träna hela kroppen för att få en komplett och symetrisk kropp, samt för att undvika yttligare problem med hållningen och skador. Men är du enbart ute efter lite mer definition kring magen, så absolut, gör det som du har viljan för och strävar efter. Detta var bara min åsikt.

Sai
2013-10-09, 03:15
Ursäkta den struliga (delvis felaktiga) formuleringen i början av inlägget. Enkelt förklarat:

Tränar du magen > mer muskler

Men om du har för mycket fett så kommer inte muskulaturen att synas lika bra, om ens något.

Gå ner i vikt/fettmassa > Definition

Eftersom du påstår att du har en "kagge" så bör du fokusera på att gå ner i vikt för att bli "tonad".Posta gärna en bild, så vi vet vad som krävs med säkerhet.

OBS: Borde lära mig att svara kort..